دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : عادل آخکندی

  • مقطع : کنکور 95

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : 15/06/27

  • تعداد بازدید : 20570

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

تحلیل و مقایسه آزمون های آزمایشی برگزار شده در کشور برای کنکور 1395 و  تابستان کنکوری های 95

اولین آزمون ازمایشی که مورد ارزیابی قرار می گیرد، آزمون های آموزشی گزینه دو می باشد .

ما مراحل شرکت در آزمون ها را به دو بخش تقسیم می کنیم . یکی تابستان و دیگری در طول سال تحصیلی

برای تابستان اغلب مشاوران موسسه گزینه دو را معرفی می کنند. این موسسه که در سال ۷۹ در تلویزیون روی کار اومد تا به تمام مشکلات آزمون های آزمایشی خاتمه بده و یک استاندارد جدید  مطرح کنه . آزمون های آزمایشی گزینه دو کاملا استاندارد و مطابق کنکور طرح میشه . به گفته ی خود موسسه گزینه دو بیش از هشتاد درصد مطابقت هر ساله با آزمون های کنکور در سوالات آزمون های آن وجود دارد که البته نظیر آن ، موسسه قلم چی همین ادعا را البته نه با این درصد در کتاب ها و آزمون های خود دارد که جز گفتارهای تبلیغاتی آنهاست.

از مزایای آزمون های گزینه ۲ میشه به شهریه پایین تر اون اشاره کرد که نسبت به آزمون های آزمایشی مختلف دیگر ارزان تر هست. از مزایای دیگه ی این آزمون ها ، خدماتی هستش که منحصر به خود داوطلبان گزینه ۲ هستش از جمله دی وی دی ها و خدمات انتخاب رشته و کتاب ها و …

از معایب گزینه ۲ هم این هستش که جامعه آماری پایین تری نسبت به رقیب اصلی خود یعنی قلم چی داره و آزمون هاش هر سه هفته یک بار هستش که به نظر میاد دو هفته یک بار قلم چی خیلی بهتر باشه چون نظم بیشتری به ذهن داوطلب میده و برنامه ریزی بهتری میشه براش انجام داد. متاسفانه در برنامه راهبردی این موسسه در تابستان پایه دوم گنجانده نشده که خوشبختانه برخی مشاوران به خوبی توانسته اند در کنار دروس سال سوم ، سال دوم را نیز در برنامه بگنجانند که دانش آموزان در آزمون سوال سال سوم جواب می دهند اما در کنار آن در تابستان ، سال دوم را نیز مطالعه می کنند.

این آزمون ها که هر سه هفته یک بار برگزار میشه و می تونید طبق برنامه راهبردی گزینه دو توی سه هفته مباحث مشخص شده رو بخونید و آزمون بدید . ارائه پاسخ نامه های مفصل ، جزوات جمع بندی و تشریحی کامل ، دی وی دی های آموزشی تحلیل آزمون ، آزمون های کاملا استاندارد و کاملا جدید ( سوالات از کتاب های گزینه دو طرح نمیشن!) ، مباحث ارائه شده برای هر آزمون متناسب با زمان خودش ، کارنامه های تحلیلی خوب و خدمات لازم و کافی  از ویژگی های خیلی خوب گزینه دو هستند مجدد تکرار می کنیم که برای تابستان معمولا شرکت در این موسسه را پیشنهاد می کنند

بررسی معایب و مزایا آزمون های آزمایشی کانون فرهنگی آموزش (قلمچی)

میرسیم به شلوغ ترین آزمون آزمایشی ایران ،البته با سابقه ترین موسسه :

کانون فرهنگی آموزش ( قلمچی ) آزمون های کانون از هر نظر شلوغ است . جامعه آماری ، خدمات ، ارائه خلاصه دروس ، مجله کنکوری ، پشتیبان و … خدمات زیادی که اکثرشون جنبه تبلیغاتی دارن .البته در سایت موسسه خدمات زیادی در بخش صفحه شخصی ، برای افرادی که در آزمون ها شرکت می کنند وجود داره. آزمون های کانون هر دو هفته یک بار برگزار میشن و این می تونه برای خیلی ها به آزمون های زودهنگام تبدیل بشه که اون ها رو از آزمون دادن خسته کنه ، البته این نظریه برای افرادی که کامل با ازمون ها پیش میرن رد شده و خیلی در تقویت و تثبیت ذهنی اونها موثر بوده و می تونه تمرین خیلی خوبی برای کنکور باشه .

متاسفانه گاهی وجود آزمون های غیر استاندارد تر نسبت به کنکور ( البته نه در آزمون های جامع ) و سوالات سخت و رعایت نکردن ترتیب های حل سوال و تعداد تست یکی از مشکلات دیگه ای هست که میشه به این آزمون ها وارد کرد .اما در کل تا اینجا قویترین موسسه حال حاضره.

کانون فرهنگی آموزش برای هرکس پشتیبان هایی قرار میده که صورت قضیه بسیار عالیست ؛ اما اصرار مکرر این پشتیبان ها برای خریدن کتاب های کانون در ازای گرفتن پورسانت کمی آزار دهندست (البته برخی از پشتیبانان چنین اقدامی را انجام می دهند ) . مشکل دیگر سوالات کانون مشخص بودن منابع طرح سوالات هست . بله درست حدس زدید ؛ منابع سوالات از کتاب های کانون هست و متاسفانه در این زمینه کانون تبلیغات وسیعی را انجام می دهد. که البته تسلط به سوالات مختلف بهترین روش است ، اما این شیوه برای یک آزمون آزمایشی و تعیین سطح شما در جامعه آماری به گفته برخی از مشاوران مناسب نیست . اما نقاط قوت کانون برنامه راهبردی بسیار خوب، پیگیری های خوب و تقریبا منظم ، خدمات آموزشی جانبی خوب نظیر ارائه دی وی دی های آموزشی و هزاران طرح هست که البته گاهی استفاده از همه طرح ها زمانتون رو کامل می گیره و شما تا آخر سال در بین انبوهی از خدمات با تبلیغات زیاد از سوی کانون گرفتار میشید. پیشنهاد ما استفاده از برنامه راهبردی کانون و آزمون دادن به همراه خدمات جانبی هر آزمون و یک پشتیبان دلسوز و قوی هست . سعی کنید در تبلیغات رنگارنگ کانون گم نشید . طرح تابستانه کانون از بیست و ششم تیر ماه شروع میشه و اولین آزمون یک آزمون تعیین سطح هست و شروع رسمی برنامه های کانون از نهم مرداد ماه هست . در طرح تابستانه کانون می تونید درس های سال سوم رو به همراه سال دوم یا پیش بخونید و برای کنکورتون آماده شید .

طرح بورسیه کانون ویژه دانش آموزان مستعد و کم بضاعت و کمک مالی به اونها رو هم داره واقعا طرح خوبیه و خدا خیرشون بده. طرح مدرسه سازی و … هم عالیه که البته عده ای اون رو فرار مالیاتی می دونن اما کار خدا پسندانه ای هستش.

پس تا اینجا میشه نتیجه گرفت که :

اما چرا خیلی ها کانون رو به گزینه دو ترجیح میدن ؟ قطعا اولین مورد اون جامعه آماری بالای کانون هست ، یک جامعه آماری خوب یعنی مقایسه ای دقیق تر و بهتر !وجود بیشترین تعداد رتبه های برتر به عنوان پشتیبان از دیگر مزیت های آزمون های قلم چی است البته ،  دومین مورد برنامه راهبردی کانون هست . برنامه راهبردی کانون با داشتن پلن های مروری و مباحث ترکیبی خوب بهتون کمک می کنه کنکور رو ترکیبی تر بخونید و یاد بگیرید ؛زیر این برنامه تجربه ای بیش از هر کدام از آزمون های دیگر دارد و شخص قلم چی خود ناظر بر آنهاست.همچنین وجود زوج درس ها از دیگر نقاط قوت ازمون های قلم چی هستش که اگه توسط یه مشاور خوب سازماندهی بشه خیلی می تونه موثر باشه

البته برنامه راهبردی گزینه دو هم اصلا بد نیست ، اما برنامه کانون برای کسی که از ابتدا مطابق کانون پیش بره بهتر هست . از نقاط ضعف گزینه دو تراز های عجیب اون هست که به دلیل جامعه آماری کمتر اتفاق می افته و تکیه به تراز رو براتون غیر ممکن می کنه . اگه به فکر آزمون دادن اصولی و اقتصادی هستید فقط تا چهارم تیر مهلت دارید در طرح تابستانه گزینه دو به اسم گام اول شرکت کنید و مباحث سوم دبیرستان رو آزمون بدید .البته در ماه رمضان نیز خوشبختانه موسسه قلم چی طرح تخفیف خوبی دارد.

بررسی آزمون های آزمایشی گاج ۹۵

آزمون آزمایشی گاج ، یکی از مظلوم ترین آزمون های آزمایشی هست که خیلی از مواقع بین تبلیغات شدید سایر موسسات ، اسمش گم میشه .البته خود موسسه هم تبلیغات زیادی برای آزمون هاش نداره و متاسفانه یک نوبت هم در مدارس برای تبلیغات اجراش کرد که ضرر بزرگی به اعتبار آمون هاش زد.

معروفیت گاج به خاطر آزمون های خوب و  استاندارد و مطابق آزمون سراسری هست ، به خصوص در دروس عمومی . از سایر نقاط قوت گاج به طرح تابستانه انتخابی اون هست ، یعنی می تونید دروس سوم دبیرستانتون رو به همراه دروس دوم یا دروس پیش یک ؛ مطابق کلاس یا مدرسه ای که میرید ، آزمون بدید . علاوه بر آزمون حضوری ، آزمون های غیر حضوری (مشابه قلم چی ) هم دارید که می تونید توی خونه پاسخ بدید .معمولا پاسخ آزمون های غیر حضوری در سایت گاج موجوده. از این آزمون های غیر حضوری می تونید پس از تحلیل آمون استفاده کنید تا میزان یادگیری خودتون رو در هر آزمون بسنجید . پاسخ نامه های آزمون های گاج به مراتب کامل و خوب هست و می تونید خیلی نکات رو از داخل این پاسخ نامه ها استخراج کنید . اما نکته منفی این آزمون ها جامعه آماری پایین ضعیف و عدم پشتیبانی کارآمد اون و وجود برخی نمایندگی های کم فعال هست . گاج یکی از گزینه های به صرفه از نظر اقتصادی هست و می تونید با اون خیلی بی ادعا مسیر موفقیت رو پیش بگیرید .

بررسی آزمون های آزمایشی سنجش ۹۵

سنجش به پشتوانه اسم و رسمش خیلی بدون حاشیه و سنگین رنگین و مقتدر پا به عرصه رقابت گذاشته و یکی از استاندارد ترین آزمون های آموزشی به همراه ارائه کارنامه های ساده هست .

البته در سال های اخیر با برگزاری آزمون درون مدارس شروع به تبلیغات نموده ، همچنین بزرگترین سایت یعنی ، سایت سازمان سنجش در اختیارشه و در گوشه های اون به تبلیغ می پردازه.

سنجش به دور از هر حاشیه ، تبلیغ محصول ، دی وی دی آموزشی و کلاس و … تنها آزمون های آموزشی هست که شیوه کنکور دادن رو به همراه یک برنامه تقریبا سنگین بهتون یاد میده . نکته منفی آزمون های سنجش برنامه راهبردی سنگین اون هست که مطالب زیادی رو برای یک آزمون توی خودش جا داده . برای همین بیشتر افراد در آزمون های جامع اون شرکت می کنن و همیشه به داوطلبان کنکور توصیه میشه که حتما در حداقل یکی از آزمونهای جامع سنجش ثبت نام کنن.

خود سنجش هم از این موضوع خبر دار شده و امسال شمار آزمون های جامعش رو از چهار آزمون به شش آزمون افزایش داده . مجدد عرض می کنیم که از نقاط منفی این آزمون ها سنگین بودن منابع مطالعاتی هر آزمون عدم پشتیبانی و کامل نبودن پاسخ نامه اون و همچنین نداشتن هیچگونه خدمات رایگان هست. ثبت نام آزمون های سنجش تا یازدهم تیرماه مهلت داره و شامل سه مرحله آزمون تابستانه هست که کل مباحث پایه رو توی این آزمون ها جمع بندی می کنه.

آزمون های مبتکران  واله هم وجود داره که فعلا پیشنهاد نمیشه.

در مجموع در تابستان آزمون های دو موسسه قلم چی و گزینه دو هستند که به رقابت می پردازن و بعد تابستان در طول سال تحصیلی آزمون های قلم چی یکه تاز میشن و بعد اون در آزمون های جامع موسسه سنجش هستند که در نهایت برنده میشن.

منبع : فرا

دسته بندی

مشاوره

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

74: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

73: view

ازمون زیست شناسی ۲۰ بهمن ماه قلمچی دوازدهم تجربی

71: view

جزوه خلاصه فصل هشتم علوم نهم محمد حجت پناه

175: view

مجموعه سوالات هماهنگ کشوری فارسی دهم ولی مسعودی

154: view

جزوه و نکات کلیدی علوم هشتم حسین مردی

200: view

جزوه آرایه های فارسی پایه دهم رزم آرا

452: view

جزوه اقتصاد دهم فصل اول استاد یابنده

267: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید