//
دانشگاه بین المللی زاگرس گروه آموزشی ماز نکته و تست کلاسینو کنکور 99 گروه آموزشی ماز

تخفیف ماز

تخفیف ماز

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : رسول محسنی منش

  • مقطع : کنکور 95

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : 15/08/07

  • تعداد بازدید : 2470

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

تحلیل کامل کتاب هندسه ۲ خیلی سبز برای کنکور 95

 

 

با سلام

تحلیل کتاب هندسه 2 خیلی سبز

مؤلف :رسول محسنی منش

هندسه درسی است که در میان داوطلبان به دشواری مشهور است و بسیاری از داوطلبان تست های آنرا رها می کنند که این کار اشتباه است چرا که ممکن است در یک کنکور جزو سوالات ساده باشند (مانند کنکور 93 ) و رها کردن آنها برای شما زیان بار باشد.

هندسه 2 از دو جنبه اهمیت دارد : یکی امتحانات نهایی دانش آموزان سال سوم رشته ریاضی و دیگری چهار سوال این درس در کنکور است . این کتاب به هر دو جنبه پرداخته است و تمارین تشریحی و تستی را در کنار هم آورده است .البته توجه بیشتر این کتاب بر روی تمارین تشریحی بوده است.

درسنامه های این کتاب را می توان متن کتاب درسی دانست چرا که تقریبا نکته ی اضافی را در بر نمی گیرند و به همان مطالب کتاب درسی بسنده شده است . البته در درس هندسه دو می توان گفت که احتیاج زیادی به مطالب خارج از کتاب ندارید چرا که حتی سوالات کنکور نیز از سطح نکات کتاب فرا تر نرفته اند (البته نکات تستی در بسیاری از سوالات لازم است اما با تکیه بر مطالب کتاب نیز می توان از پس بسیاری از سوالات بر آمد ) درسنامه ها به این صورت هستند که ابتدا نکاتی ارائه شده اند و بعد تعدادی اثبات برای قضایای مطرح شده ارائه شده است . به طور کلی درسنامه های این کتاب را نسبتا ضعیف می دانیم.

به نظر می رسد که مولف این کتاب را بیشتر برای دانش آموزان سال سوم که با امتحانات نهایی رو به رو هستند تالیف کرده است و توجه کمتری به کنکور داشته است چرا که تمارین تشریحی این کتاب به مراتب از تست ها بیشتر هستند . تست های این کتاب تا حدودی گلچین شده هستند و از ارائه تست های بی ارزش تا حدودی پرهیز شده است البته پرداختن به تمارین تشریحی زیاد ، به مقدار کمی بر روی تعداد تست ها تاثیر گذاشته است و تست ها از نظر تعداد قابل قبول هستند .اگر امتحانات نهایی را در درس هندسه بررسی کنید خواهید دریافت که اکثر سوالات نهایی از تمارین کتاب درسی هستند که عینا ذکر شده اند و بررسی سوالات تالیفی در این زمینه شاید کمک زیادی به داوطلبان ننماید.

پاسخ های تشریحی تا حدودی کتاب محور هستند و بر اساس کتاب درسی اقدام به ارائه پاسخ های تشریحی نموده اند که برای دانش آموزان در امتحانات نهایی مشکلی پیش نیاید . همچنین این پاسخ ها قابل فهم و مناسب هستند و داوطلبان از این نظر مشکلی نخواهند داشت.

در مورد بروز رسانی کتاب نمی توانید چیزی بگوییم چون هنوز مدت زیادی از چاپ اولیه این کتاب نگذشته است.

در کل این کتاب را هم برای داوطلبان کنکور مناسب می دانیم و هم برای دانش آموزان سال سوم رشته ریاضی .(البته بیشتر برای سال سومی ها مناسب است)

به طور کلی مزایا و معایب این کتاب را به صورت زیر خلاصه می کنیم:

مزایا: تست های گلچین. بررسی تمارین تشریحی. پاسخ های مناسب

معایب: درسنامه ضعیف. توجه کمتر به سوالات کنکور و استفاده بیشتر از سوالات تالیفی

 

منبع : سایت هاردکنکور

دسته بندی

مشاوره

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

36: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

44: view

جزوه فلسفه ومنطق کنکور پایه دهم تا دوازدهم مجتبی علی اکبر

41: view

پانصد تست کنکوری جامعه شناسی دهم همراه با پاسخ

71: view

تست های جامع کنکور زمین شناسی دوازدهم تجربی

95: view

جزوه خلاصه فصل هشتم علوم نهم محمد حجت پناه

141: view

جزوه فصل اول زمین شناسی یازدهم حسن ابراهیم زاده

112: view

مجموعه سوالات هماهنگ کشوری فارسی دهم ولی مسعودی

125: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید