دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : محمد حسین متولی

  • مقطع : کنکور 95

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : 15/08/09

  • تعداد بازدید : 3307

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

تحلیل کتاب ریاضیات گسسته و جبر و احتمال نشر الگو چاپ 94

 

با سلام به تمامی کاربران کنکوریو:

امشب تحلیل کتاب ریاضیات گسسته و جبر و احتمال نشر الگو چاپ  94 را برای شما آماده کرده ایم.

مولفان : محمد حسین متولی ، علی اصغر اکبری نیا

گسسته درسی است که بسیاری از داوطلبان رشته ریاضی آنرا وحشت خود می دانند و معمولا سوالات آنرا در کنکور رها می کنند . دلیل این موضوع بیشتر مربوط به تست های تالیفی و همچنین آزادی است که در این درس مطرح می شوند و در داوطلبان ترس را ایجاد می کنند .(گسسته به دلیل باز بودن مطلب در المپیاد ها خیلی مورد توجه است و سوالات دشوار بسیاری از آن میتواند مطرح شود که در تست های تالیفی از این گونه تست ها تالیف می شود ) .

این کتاب تا سال گذشته توسط آقای متولی به تنهایی تالیف شده بود و امسال با همکاری آقای اکبر نیا به صورت کامل ویرایش جدید شد و بحث جبر و احتمال نیز به این کتاب ضمیمه شد و سایر بخش ها تغییرات نسبتا جزئی داشتند .

درسنامه های این کتاب بیشتر نکته محور هستند و توجه کمی بر روی یاد دهی مفاهیم اصلی شده است .  بعد از ارائه یک نکته به بررسی مسائل مختلف از ان نکته پرداخته شده است . این مسائل معمولا تشریحی هستند و از آنجایی که قبل از تمارین تستی بررسی سوالات تشریحی کمک زیادی به داوطلبان می کند . این مسائل را یک برگ  برنده برای این کتاب می دانیم چرا که داوطلبان با بررسی آنها با تسلط بیشتری به سراغ تمارین تستی می روند. این مسائل حاوی تعدادی اثبات نیز هستند . پاسخ های تشریحی این مسائل بسیاری عالی و مفهومی است و از این نظر داوطلبان دچار مشکل کمتری خواهند شد (شاید هم دچار هیچ مشکلی در فهم آنها نشوند ) .

تست های این کتاب اکثرا تالیفی هستند و این سبب شده است که مولف از سبک سوالات کنکور فاصله بگیرد و بسیاری از سوالات این کتاب در کنکور های اخیر نمونه مشابهی نداشته اند و برگرفته از سوالات قبلی کنکور هستند (البته احتمال طرح سوال مشابه از آنها وجود دارد ) و مولفان سعی کرده اند که سوالات آنها سطحی مشابه کنکور داشته باشند اما در مورد سبک سوالات این شباهت کم است.

در پایان هر درسنامه یک چکیده اضافه شده است که برای مرور و بازیابی مطالب بسیار مناسب است به طوری که داوطلبان با مطالعه آن چکیده راحت تر می توانند مطالبی را که مطالعه گرفته آند به یاد بیاورند.

پاغسخ های تشریحی این کتاب برای کسانی که درسنامه ها و مسائل را به درستی بررسی کرده باشند مناسب و قابل فهم هستند و داوطلبان با مطالعه انها می توانند به اشتباهات خود پی ببرند و مطالبی را که ازآنها غافل بوده اند فرا بگیرند.

درست است که این کتاب در گذشته وجود داشت اما اضافه شدن یک مولف و همچنین فصل هایی به این کتاب و همچنین تغییراتی در کتاب قبلی سبب شده است که این کتاب یک کتاب جدید محسوب شود . لذا در مورد بروز رسانی این کتاب نمی توانیم چیزی بگوییم چون هنوز چاپ اولیه این کتاب به چند ماه نیز نرسیده است

به طور کلی مزایا و معایب این کتاب را به صورت زیر خلاصه می کنیم:

مزایا: مسائل تشریحی مناسب. تست های خلاقانه . پاسخ های تشریحی مناسب

معایب: توجه کم به مفاهیم و نکته محور بودن درسنامه . توجه کم به سبک سوالات کنکور

منبع : سایت هارد کنکور

دسته بندی

مشاوره

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه جامعه شناسی دوازدهم ویژه کنکور۱۴۰۳

43: view

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

65: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

64: view

جزوه فلسفه ومنطق کنکور پایه دهم تا دوازدهم مجتبی علی اکبر

47: view

پانصد تست کنکوری جامعه شناسی دهم همراه با پاسخ

85: view

تست های جامع کنکور زمین شناسی دوازدهم تجربی

121: view

جزوه خلاصه فصل هشتم علوم نهم محمد حجت پناه

165: view

جزوه و نکات کلیدی علوم هشتم حسین مردی

188: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید