دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : محدثه عبدیان

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 1.03 مگ

  • تاریخ : 17/12/14

  • تعداد بازدید : 1520

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه دست نویس روش های تست زنی پیوستگی

جزوه دست نویس روش های تست زنی پیوستگی

جزوه دست نویس روش های تست زنی پیوستگی

یک جزوه خیلی عالی مخصوص کنکور مبحث روش های تست زنی پیوستگی به دست نوشتگی محدثه عبدیان عزیز

 

کمی در مورد حد و پیوستگی :

حد و پیوستگی یکی از مبحث های کاربردی و مهم می باشد که در کنکور نیز از این مبحث تست های بسیار خوبی آورده می شود ، میانگین ۴ یا ۵ تا تست داره که میشه با روش مطالعه درست و تست زنی دقیق این تستها رو بزنید ، این رو هم بگم بهتون که پیش نیاز مبحث مشتق هم هست ، یعنی شما وقتی حد رو بتونید خوب یاد بگیرید میتونید آموزشی و تستهای مشتق رو هم راحت تر یاد بگیرید و بزنید .

خود واژه ی حد یعنی بررسی و تحلیل کردن رفتار یک تابع در اطراف یک نقطه مشخص . ممکن است این تعریف در ابتدا کمی ساده به نظر برسد ولی به دلیل گستردگی این مبحث و تنوع سؤالات آن ، امکان طرح سؤالات و تست‌‌هایی با تیپ‌های مختلف در آزمون‌ها و کنکور وجود دارد و خیلی راحت میتونه طراح سوال شما رو اذیت بکنه . به همین دلیل لازم است دانش آموزان با روش‌های درست ، مطالعه‌ی این مبحث را آغاز کنند و مفهوم حد را به صورت کامل و درست و صحیح درک کنند و با حل انواع سؤالات تشریحی با تیپ‌های مختلف ، توانایی حل تست برای این مبحث را پیدا کنند .

روش صحیح و اصولی مطالعه

شما نمی‌تونید حد وپیوستگی را مثل سایر مباحث ریاضی فقط با خواندن و گوش دادن یاد بگیرید و با درصد بالایی تستش رو بزنید . قسمت زیادی از یادگیری به تمرین کردن فعالانه و تاکید میکنم مستمر و دائمی بستگی دارد . این بدان معنی است که شما حتماً باید همه‌ی تکالیف و وظایف محوله‌ی درسی خود را انجام دهید و برای اون وقت بزارید و تلاش کنید . یاد گرفتن چگونگی استفاده از فرمول‌ها و روش‌ها ، حیاتی است ، که تنها روش برای یادآوری بهتر تکرار و مرور کردن و تمرین است .

اولین و مهمترین مرحله از مطالعه ریاضیات ، یادگیری و آموزش است که می‏توان گفت بالاترین اصل است ؛ زیرا تا درست و مفهومی یاد نگیریم ، نمی‏توانیم سؤالات را به درستی پاسخ دهیم ؛ پس باید از تمام ابزارهای موجود برای یادگیری استفاده کنیم. شما داوطلب عزیز باید به دقت در کلاس، درس را از دبیر بیاموزید، سپس در همان روز، مبحث تدریس‌شده را از جزوه، مطالعه کرده و مثال‏ها را مجدداً حل کنید

از کجا شروع کنیم ؟

بعد از خواندن جزوه یا دست نوشته های آموزشی ای که دارین ، نوبت به مطالعه‏ ی کتاب درسی می‏رسد که باید خط به خط آن را بخوانید و تمام مثال‏ها و تمرین‏های حل‌شده و حل‌نشده را حل کنید ، اگرم نمیتونید حتما از دبیرتون یا هرکسی که مورد اعتماد هست از نظر توانایی کمک بگیرید . تعدادی از تست‏های کنکور سراسری ، عیناً از مثال‏ها و تمرین‏ها و نکات متن درس مطرح می‏شود پس به هیچ وجه نباید کتاب درسی رو کنار بزارید ، به هییییچ وجه . توجه داشته باشید برای حل سؤالات ریاضی ، تنها یاد گرفتن نکات ، قضیه ‏ها و فرمول‏ها کافی نیست بلکه باید علاوه بر یادگیری و فهمیدن ، آن‏ها را به خاطر بسپارید و مدام تمرینش کنید ؛ زیرا در جلسه‏ ی آزمون ، نه کتاب داریم و نه جزوه و نه کمک آموزشی . پس اول به دقت و مفهومی یاد بگیرید و سپس فرمول‏ها و نکات و رابطه ‏ها و… را حفظ کنید . در ادامه ‏ی مرحله‌ی یادگیری و آموزش مبحث ، لازم است تعدادی تست به طور آموزشی ( بدون مدت زمان ) از مبحثی که مطالعه کردید گلچین کنید و حل کنید .

تست زنی آموزشی

در حل تست به طور آموزشی ، زمان تست زدن خیلی مهم نیست ، بلکه یادگیری تمام نکات تست و به‌کارگیری مطالب مطالعه‌شده در حل تست ، بسیار مهم است . هنگام حل تست آموزشی می‏توانید از جزوه یا کتاب درسی یا حتی پاسخ تشریحی تست کمک بگیرید ( البته برای شروع کار میگم این مدلی باشه ) . تعداد تست‏ های آموزشی باید به اندازه‏ ای باشد که تمام مطالب درسی در آن مبحث را پوشش دهد و چیزی از قلم نیفته .

اکنون که درس را خوب یاد گرفته و خلاصه‏ نویسی کردید و یادداشت برداشتید ، باید برای تثبیت و تسلط مطالب و نکات درسی و نیز بالا رفتن سرعت تست‏ زنی ، تعدادی تست را تمرین و حل کنید . تست‏هایی را که حل نکردید یا غلط حل کردید ، حتماً علامت ‏گذاری کنید ؛ زیرا در این تست‏ها ضعف دارید و باید آن‏ها را برطرف کنید ، باید خوشحال باشید که اشتباه کردید ، چون همین اشتباهات هستن که باعث میشن شما رشد کنید و خطاهای خودتون رو شناسایی کنید .

تست زنی زمان دار

چون حجم مطالب درسی و تنوع آن‏ها زیاد است ، نباید تعداد تست‏های تمرینی به قدری زیاد باشد که از مباحث دیگر عقب بیفتید ؛ باید تست را به دقت و متناسب با حجم مبحث مطالعه‌شده انتخاب کنید و چیزی رو به راحتی حذف نکنید . اگر مبحثی را به طور کامل نخواندید ، به حل تست‏های تمرینی نپردازید چون باعث میشه مضطرب بشید که چیزی بلد نیستید و شروع دوره افسردگی میشه براتون ، مثلاً تا تمام نکات حد را یاد نگرفتید ، از مبحث پیوستگی ، تست تمرینی حل نکنید . توصیه می‏کنم ، متناسب با هر تستی که از یک مبحث در کنکور سراسری مطرح می‏شود ، حداقل ۵۰ تست به طور تمرینی حل کنید ؛ مثلاً اگر از مبحث حد و پیوستگی در کنکور سراسری ، یک سؤال مطرح می‏شود ، حداقل باید ۱۰۰تست مجانب ، به طور تمرینی حل کنید .در انتخاب تست‏های تمرینی ، اولویت با تست‏های کنکورهای سال‏های گذشته است ؛ چون هم استاندارد هستند و هم تمام مطالب درسی را پوشش می‏دهند ، شاید بگید که وقت کم میاریم برای این همه تست ، بله درست میگید و بهتون حق میدم ، ولی برای اینکه در یک مبحث ما مسلط باشید باید براش وقت بزاریم ، مخصوصا حد و پیوستگی که ۴ یا ۵ تا تست داره در کنکور . بعد از یادگیری و تمرین روش حل سوالات طبق کتاب درسی برای افزایش سرعت مطالعتون ، روش های تستی مثل قضیه هوپیتال را یاد بگیرید و با حل تست کافی در ان تسلط بیابید ، این روش رو در قسمت پایین براتون توضیح میدم نگران نباشید .
برای استفاده از قضیه‌ی هوپیتال به علامت‌های «- ، منفی » و «+ ، مثبت » پشت عبارتها کاملا دقت کنید .
نخستین نکته‌ای که در مبحث حد باید به آن توجه زیادی داشته باشیم ، توانایی میل کردن x به x۰ است ؛ یعنی دامنه‌ی مربوط به تابع ، اولین چیزی است که باید آن را مدیریت و کنترل کرد.
هر تابعی که وجود داره در دامنه‌ی خودش به صورت پیوسته است .
به یاد داشته باشید که صفر مطلق با صفر حدی متفاوت است و قوانین مخصوص به خود را دارد .
تعریف‌های حد به ویژه در بی‌نهایت و حد در بی‌نهایت را به طور کامل بیاموزید.
به مفاهیم پیوستگی راست و چپ توجه کنید.
آشنایی با انواع ابهام و روش‌های رفع آن‌ها و هم‌چنین قاعده‌ی هوپیتال
آشنایی با انواع هم‌ارزی‌های لازم از جمله هم‌ارزی مثلثاتی
استفاده از روش‌هایی مانند اثبات وجود یا عدم وجود حد به کمک دنباله‌ها
برای حد و پیوستگی ابتدا به بررسی مبهم بودن حد و سپس به حل سؤال بپردازید.
برای حل مسائل حد و افزایش سرعت عمل، استفاده از قاعده‌ی هوپیتال بسیار مؤثر است.
برای تعیین صعودی یا نزولی بودن دنباله‌ها می‌توانید عددگذاری کنید.
برای تعیین همگرایی دنباله‌ها باید در مبحث حد تسلط کافی داشت.

منبع مطالعه بیشتر  : کنکور کمک

کانال تلگرام کنکوریو : konkuru@

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه صفر تا صد نکات زمین شناسی کنکور

5: view

جزوه جامعه شناسی دوازدهم ویژه کنکور۱۴۰۳

46: view

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

68: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

66: view

جزوه فلسفه ومنطق کنکور پایه دهم تا دوازدهم مجتبی علی اکبر

48: view

پانصد تست کنکوری جامعه شناسی دهم همراه با پاسخ

87: view

تست های جامع کنکور زمین شناسی دوازدهم تجربی

122: view

جزوه خلاصه فصل هشتم علوم نهم محمد حجت پناه

171: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید