دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : حاتمی

  • مقطع : دوم دبیرستان

  • حجم جزوه : 1.17 مگ

  • تاریخ : 16/09/27

  • تعداد بازدید : 1358

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه زیست‌شناسی دوم دبیرستان فصل‌2 دکتر حاتمی

جزوه زیست‌شناسی دوم دبیرستان فصل‌2 دکتر حاتمی

جزوه زیست‌شناسی دوم دبیرستان فصل‌2 دکتر حاتمی

یک جزوه بسیار عالی از زیست شناسی دوم دبیرستان فصل دوم سفری به درون سلول از جناب دکتر حاتمی عزیز و بزرگوار

هر روز در کانال تلگرام سایت کنکوریو مطالب کنکوری جدید قرار میگیرد.

آدرس کانال تلگرام سایت کنکوریو : konkuru@

جزوه زیست‌شناسی دوم دبیرستان فصل‌2 دکتر حاتمی – سفری به درون سلول

برای مطالعه بیشتر :

سلول یا در تعریف جدیدیاخته واحد بنیادین ساختاری و کارکردی همه اندامگان‌ها (ارگانیسم‌های موجودات زنده) است. یاخته به زبان ساده‌تر واحد ساختار و عمل در جانداران است. در هر بخشی از بدن که عملی انجام می‌شود در اصل توسط یاخته‌های آن بخش انجام می‌شود.

نظریهٔ یاخته که در سدهٔ پانزدهم میلادی پدید آمد می‌گوید که همه اندامگان‌ها از یک یا چند یاخته تشکیل شده‌اند، همه یاخته‌ها از یاخته‌های پیشین پدید می‌آیند، همه کارکردهای زیستی یک سازواره در درون یاخته‌ها انجام می‌گیرند و اینکه یاخته‌ها شامل اطلاعات وراثتی لازم برای سامان دادن به کارکرد یاخته و انتقال اطلاعات به نسل‌های آینده یاخته‌ها هستند. یاخته‌های بدن موجودات پریاخته‌ای در برخی بافتها مانند پوست با پیوندهای میان‌یاخته‌ای به هم متصل می‌شوند.

اندامک‌های یاخته جانوری: (۱) هستک (۲) هسته (۳) ریبوزوم (رناتن) (۴) ریزکیسه (۵) شبکه آندوپلاسمی زبر یا خشن (۶) دستگاه گلژی (۷) چارچوب یاخته (۸) شبکه آندوپلاسمیک نرم (۹) میتوکندری (۱۰) کریچه (۱۱) سیتوپلاسم (درون‌یاخته) (۱۲) کافنده‌تن (۱۳) میانک(۱۴)لیزوزوم

به اجزای درون یاختهٔ یوکاریوتها (یاخته‌های هسته‌دار)، اندامک گفته می‌شود که معمولاً عبارتند از: سیتوپلاسم (درون‌یاخته)، هسته یاخته، هستک، ریبوزوم (رناتن)، ریزکیسه، شبکه آندوپلاسمی خشن، شبکه آندوپلاسمی نرم، دستگاه گلژی، میتوکندری (راکیزه)، کریچه، کافنده‌تن، میانک، سبزدیسه، چارچوب یاخته شامل ریزرشته‌ها و ریزلوله‌ها و … به همراه پوسته یاخته

جزوه زیست‌شناسی دوم دبیرستان فصل‌2 دکتر حاتمی

در ابعاد میکروسکوپی، همه ما از سلول ساخته شده ایم. به خودتان در آینه نگاه کنید. آنچه که می بینید، مجموعه ای است از 10 تریلیون سلول از 200 مدل مختلف که گرد هم آمده اند. ماهیچه ها از سلول های ماهیچه ای، کبد از سلول های کبدی و به طور کل هر بافتی از سلول های خود ساخته شده است.

اگر می خواهید بدانید که بدن تان چگونه کار می کند، ابتدا لازم است سلول ها را بشناسیم. هر فرآیندی نظیر تولید مثل، ابتلا به بیماری و حتی ترمیم یک استخوان شکسته در سطوح سلولی رخ می دهد.

پیگیر اخبار روز دنیای علم و دانش که باشید، حتما می دانید این روزها ژن ها نقشی بزرگ بازی می کنند. بیوتکنولوژی، اصلاح ژن، ژنوم انسان، مهندسی ژنتیک، بیماری های ژنتیکی، ژن تراپی، جهش ژنتیکی و … واژه هایی هستند که بسیار می شنویم.

دانش ژنتیک این روزها به سرعت چهره پزشکی، کشاورزی و حتی سیستم قانونی کشورها را با تغییر مواجه ساخته. در این مقاله به دنیای مولکول ها سفر می کنیم تا نحوه کارکرد یک سلول را با استفاده از آن ها بفهمیم.

منابع : ویکی پدیا – دیجیاتو

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

68: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

65: view

جزوه خلاصه فصل هشتم علوم نهم محمد حجت پناه

171: view

جزوه و نکات کلیدی علوم هشتم حسین مردی

189: view

جزوه آرایه های فارسی پایه دهم رزم آرا

437: view

جزوه اقتصاد دهم فصل اول استاد یابنده

262: view

جزوه فارسی دهم ویرایش جدید ولی مسعودی

1809: view

دانلود رایگان جزوه عربی پایه دهم و یازدهم انسانی

454: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید