آزمون آنلاین کانال تلگرام
مهندس دربندی انتشارات نانو

فیلم های دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی‎
بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

شیمی دبیرستان ریاضی برای ریاضی-فیزیک ریاضی برای علوم تجربی
هندسه دبیرستان حساب دیفرانسیل و انتگرال زیست شناسی دوم دبیرستان
فیزیک دبیرستان ریاضی عمومی پیش دانشگاهی زیست شناسی سوم دبیرستان
فیزیک پیش دانشگاهی هندسه تحلیلی پیش دانشگاهی زیست شناسی پیش دانشگاهی
همایش علیرضا زارع مهرداد شاه محمدی
فرادرس
مکتبستان
مهندس دربندی
  • استاد : کیا مقدس نیاک

  • مقطع : پیش دانشگاهی

  • حجم جزوه : 188 کیلوبایت

  • تاریخ : ۹۵/۰۹/۰۹

  • تعداد بازدید : 159

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه فصل صفر دیفرانسیل کیا مقدس نیاک

جزوه فصل صفر دیفرانسیل کیا مقدس نیاک

جزوه فصل صفر دیفرانسیل کیا مقدس نیاک

یک جزوه بسیار عالی از فصل 0 دیفرانسیل اثر کیا مقدس نیاک عزیز

کانال تلگرامی سایت کنکوریو با در اختیار گذاشتن بهترین جزوات در اختیار شما دانش آموزان گرامی می باشد.

آدرس کانال تلگرام سایت کنکوریو : konkuru@

آزمون آنلاین سایت کنکوریو : konkuru.ir/azmoon

برای مطالعه بیشتر :

حسابان یا حساب دیفرانسیل و انتگرال یکی از شاخه‌های اصلی ریاضیات است. این رشته از تحول جبر و هندسه ناشی شده‌است. حسابان خود دو شاخه اصلی دارد: حساب فاضله (یا حساب دیفرانسیل) و حساب جامعه (یا حساب انتگرال) گوتفرید لایبنیتس و ایزاک نیوتون به طور همزمان و مستقل این حساب را کشف و طراحی کردند اما علائمی که امروزه در این حساب استفاده می‌شود از ابداعات لایبنیتس است.

نام‌گذاری

این رشته را در زبان انگلیسی calculus می‌خوانند. واژه «کلکول» اصلاً از زبان یونانی آمده و به معنای ریگ و قلوه سنگ است. نام این رشته یادگار دورانی است که یونانیان با چیدن ریگ بر زمین مفاهیمی در حساب و هندسه را نمایش می‌دادند.

در گذشته در پارسی به این رشته «حساب جامعه و فاضله»، «جبر» و نیز «حساب دیفرانسیل و انتگرال» گفته می‌شد. در سال‌های اخیر واژه «حسابان» به‌کار می‌رود که اشاره به دو شاخه فرعی این رشته دارد.

اخیراً واژه افماریک نیز برای calculus پیشنهاد شده‌است. واژهٔ افماریک ریشه در فعل افماردن (اف + ماردن) دارد که ستاک مار (به معنی حساب کردن، شمردن، به یاد داشتن) در واژگان شمار و آمار به ستاک مر در زبان اوستایی بازمی‌گردد. این ستاک (مر) با سانسکریت smr و لاتین memor و یونانی mermera هم‌ریشه است.

کاربردها

حسابان در بیشتر رشته‌های علمی و فنی کاربرد دارد.

به طور کلی، مطالعه‌ی درس دیفرانسیل را باید در سه مرحله انجام دهید:

  1. مرحله‌ی اول- یادگیری
  2. مرحله‌ی دوم- تمرین
  3. مرحله‌ی سوم- تثبیت

مرحله‌ی اول: یادگیری (مراحل مطالعه حسابان و دیفرانسیل )

ابزارهایی که برای یادگیری در اختیار دارید، کلاس درس، جزوه‌ی دبیر و کتاب درسی است. البته داوطلبینی که در آزمون‌های آزمایشی گزینه‌ی دو شرکت می‌کنند، ابزار‌dvd‌های آموزشی را هم دارند که بایستی با چندین مرتبه دیدن آن‌ها و حل مثال‌هایی که در جزوه و کتاب بیان شده، مفاهیم، تعاریف، قضایا و نکات را یاد گرفته و به خاطر بسپارند. توجه کنید! دیفرانسیل درسی است مفهومی و تا زمانی که مفاهیم را به طور کامل نفهمیم، نمی‌توانیم آن‌ها را در حل مسائل، به کار ببریم؛ ولی مفهومی بودن، دلیلی بر آن نیست که فرمول‌ها و نکات را حفظ نکنیم؛ چرا که بدون فرمول، مسأله حل نمی‌شود. با توجه به اینکه امتحان این درس در ترم اول و دوم به صورت نهایی برگزار می‌شود، لازم است، اثبات قضایایی که در کتاب، آن‌ها را اثبات کرده و نیز تمرین‌های کتاب را به طور کامل یاد بگیریم. دانستن بعضی نکات تستی در مباحثی از کتاب درسی، می‌تواند سرعت تست‌زنی را بالا ببرد؛ ولی این را بدانیم که منبع اصلی طراحان سؤالات کنکور، کتاب درسی است.

بعد از مطالعه‌ی هر مبحث درسی، لازم است داوطلبین عزیز، آن مبحث را خلاصه‌نویسی کنند که این کار هم قدرت یادگیری را بالا می برد و هم در مرحله‌ی تثبیت و جمع‌بندی، بسیار کاربرد دارد. بعد از خلاصه‌نویسی، نوبت به حل تست‌های آموزشی می‌رسد یعنی باید تعدادی تست آموزشی انتخاب و حل کنیم که ترجیحاً بهتر است از تست‌های کنکوهای سال‌های گذشته باشد. در حل تست‌های آموزشی نباید تست‌ها را در زمان معین بزنند، بلکه باید با حوصله و دقت، آن‌ها را حل و تمام نکات سؤالی را استخراج و یاد بگیرند.

مرحله‌ی دوم: تمرین ( مراحل مطالعه حسابان و دیفرانسیل )

با توجه به حجم بالای مطالب درس دیفرانسیل، لازم است داوطلبین با حل تست‌های بیش‌تر و متنوع تر در مباحث مطالعه شده، قدرت و سرعت حل مسأله را در خود افزایش دهند. در این مرحله بایستی تعدادی تست از مبحث مطالعه شده انتخاب کنیم، مثلاً ۲۰ تا تست و در زمانی معینی آن‌ها را حل کنیم. پس از تصحیح و درصد‌گیری، تست‌هایی را که غلط و یا اصلاً حل نشده، علامت‌گذاری و با توجه به پاسخ‌نامه و جزوه‌ی درسی، آن‌ها را یاد بگیریم. توصیه می‌کنم تا مبحثی را به طور کامل یاد نگرفته‌اید، در آن مبحث، تست زمان‌دار نزنید؛ چرا که اثر منفی در یادگیری دارد. در این مرحله، اگر علاوه بر تست‌های کنکورهای گذشته، سؤالات تألیفی هم حل شود، بهتر است. حل چند مثال به صورت تشریحی، باعث می‌شود که هم مطالب درسی به طور کامل برای شما تفهمیم شود و هم آمادگی لازم جهت امتحان نهایی را به دست آورید.

مرحله‌ی سوم: تثبیت ( مراحل مطالعه حسابان و دیفرانسیل )

با توجه به اینکه هدف اصلی از مطالعه‌ی درس دیفرانسیل، امتحان کنکور در تیرماه ۱۳۹۰ می‌باشد و تا آن زمان، ممکن است مطالب درسی را کمی فراموش کنید و حضور ذهن لازم را نداشته باشید، بایستی برای تثبیت آن‌ها، مطالب درسی را دوره کنیم. در این مرحله از یادگیری که کمی با فاصله‌تر از مرحله‌ی دوم است و در فواصل زمانی معین تکرار می‌شود، داوطلبین عزیز باید با خواندن خلاصه‌نویسی‌ها و نکات و فرمول‌های مهم و نیز حل تست‌هایی که به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و نیز حل تست‌های علامت‌گذاری شده در مرحله‌ی دوم، مباحث درسی را در ذهن خود تثبیت کنند. شرکت در آزمون‌های آزمایشی و مطالعه طبق برنامه‌ی آزمون‌ها برای تثبیت مطالب درسی و تنظیم وقت و نیز آشکار شدن اشکالات درسی، بسیار مؤثر است. توصیه‌ی اکید دارم که حتماً هدف‌مند این درس را بخوانید و سعی کنید خود را به آزمون‌ها برسانید.

منابع : ویکی پدیا – کانون – مکتبستان

مهندس دربندی همیار کنکور تور لحظه آخری
گام به گام پایه یازدهم تجربی

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

نمونه سوال فیزیک ۴ ریاضی

22: view

جزوه دست نویس فیزیک مبحث اندازه گیری و بردار

96: view

جزوه ریاضی خور پایه یازدهم تجربی حسین ایزن قسمت دوم

170: view

۵۰ نکته تصاویر زیست پیش فصل ۱ الی ۴

172: view

جزوه ریاضی خور پایه یازدهم تجربی حسین ایزن

273: view

جزوه قواعد عربی اول دبیرستان ( ابراهیمی )

130: view

جزوه جمع بندی هندسه تحلیلی مبحث دایره

107: view

جزوه دیفرانسیل مبحث صور ابهام و روش های رفع ابهام

143: view

کمی درباره مدیر