دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : امین دارائی

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 6.52 مگ

  • تاریخ : 16/09/11

  • تعداد بازدید : 11794

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه لغات رمزگذاری زبان انگلیسی مخصوص کنکور

جزوه لغات رمزگذاری زبان انگلیسی مخصوص کنکور

جزوه لغات رمزگذاری زبان انگلیسی مخصوص کنکور

یک جزوه بسیار عالی از لغات زبان انگلیسی به صورت رمزگذاری شده از استاد امین دارائی عزیز و بزرگوار مخصوص کنکور سراسری

کانال تلگرام سایت کنکوریو هر روز با بهترین مطالب کنکوری در خدمت شماست.

آدرس کانال تلگرام سایت کنکوریو : konkuru@

 

برای مطالعه بیشتر :

چگونه لغات زبان جدید را حفظ کنیم؟

با دانستن تقریباً ۱۲۰ لغت اساسی و اولیه از یک زبان خارجی می‌توانید گلیمتان را از آب بیرون بکشید. ولی این لغات را چگونه یاد بگیریم؟
اکثر ما وقتی در حال یادگیری یک زبان خارجی هستیم شکایتی مشترک داریم: «خیلی تو حفظیات قوی نیستم». یادگیری لغات جدید می‌تواند دلسردکننده شود مخصوصاً برای بزرگسالانی که پیشاپیش ذهن‌شان مشغول کار و خانواده و سایر مسئولیت‌هاست.

در حفظ لغات انگلیسی، اهداف واقع‌بینانه داشته باشید.

خواندن دیکشنری و برگه‌های مطالعاتی مفصل را کنار بگذارید. کارشناسان می‌گویند که زبان‌آموزان به‌ازای یک ساعت مطالعه توانایی حفظ کردن ده تا بیست لغت را دارند. اگر هرروز ۱۵ دقیقه زبان خارجی می‌خوانید، هدف هفتگی را بین ۲۰ تا ۲۵ لغت و عبارت بگذارید. پس فقط در عرض شش هفته ۱۲۰ لغت را یادگرفته و به‌خاطر می‌سپارید.

لغات انگلیسی را گروه‌بندی کنید.

اپلیکیشن‌های آموزش زبان که هرروز یک لغت را به شما یاد می‌دهند شاید مناسب به‌نظر برسند ولی از لحاظ موضوعی پرت‌وپلا هستند و سلسله لغاتی نامربوط به هم را ارائه می‌دهد. مثلاً envelope ، tired ، January ، receive ، onion. هر هفته بر روی یک موضوع تمرکز کنید. مغز به‌طور طبیعی کلمات مرتبط را دسته‌بندی می‌کند. پس اگر مثلا در یک درس لغات مربوط به آب‌وهوا را یاد بگیریم و در یک درس نام قسمت‌های مختلف بدن را بخوانیم، در هماهنگی با سیستم طبیعی طبقه‌بندی مغزمان عمل کرده‌ایم.

متضاد لغت انگلیسی را نخوانید.

شاید به‌نظر منطقی برسد که کلمات متضاد را باهم بخوانیم مثلاً سرد و گرم (cold/hot) یا گران و ارزان (expensive/cheap) ولی اینطور نیست و ممکن است یک تُپُق یادگیری به‌نام «وابستگی متقابل» روی دهد. وقتی دو لغت را یکجا یاد می‌گیرید درنهایت آنها را باهم قاطی می‌کنید. اگر یک زبان‌آموز زبان اسپانیایی لغت همیشه (siempre) و لغت هرگز (nunca) را با هم یاد بگیرید ممکن است بعداً این دو را به‌اشتباه به‌جای هم استفاده کند. درعوض، اول لغاتی که رایج‌تر هستند را یاد بگیرید (مثلاً deep) بعد که به آن مسلط شدید متضادش را یاد بگیرید (shallow).

لغت جدید انگلیسی را تحلیل کنید.

وقتی با لغت جدیدی روبه‌رو می‌شوید نگاهی به ساختارش بیندازید. بسیاری لغات دارای پیش‌وند و پس‌وند هستند و فهم این قسمت‌های لغات سودمند است. مثلاً لغت فرانسوی désagréable پیش‌وند نفی dés دارد و پس‌وند صفت‌ساز able دارد. یادگیری این ضمائم کمک می‌کند ساختار و ترکیب را درک کنید و وقتی با کلمات جدیدی مواجه می‌شوید بتوانید براساس دانش و تجربه‌‌تان یک حدس قریب به یقین از معنی واژه داشته باشید.

بخوانید و بخوانید و بخوانید.

خواندن به شما کمک می‌کند دوباره سری به لغاتی بزنید که قبلاً یاد گرفته‌اید و آنها را در جملات و زمینه‌های جدیدی ببینید. یک منبع عالی برای اینکه در معرض زبان خارجی باشید کتاب‌هایی هستند که graded readers نامیده می‌شوند و مخصوص زبان‌آموزان طراحی شده‌اند. یک منبع خوب دیگر، آگهی‌های تبلیغاتی و منوها هستند که تمایل به استفاده از متن‌های کوتاه و محاوره‌ای دارند.

برای حفظ لغات تصویرسازی کنید.

یک ترفند یادگیری لغات جدید از طریق «روش کلیدواژه» است. لغتی که می‌خواهید یادبگیرید را با لغتی در زبان خودتان که آوایی شبیه آن دارد به‌خاطر بسپارید یا یک عکس یا صحنه را به آن لغت جدید ربط دهید تا یادآوری لغت راحت‌تر شود. مثلاً در سفری به مسکو من سلام رسمی روسی (zdravstvujtye) را با با تصویری ذهنی از یک کرکس مضطرب و آشفته به‌یاد سپردم. این تصویرسازی‌ها اغلب انتزاعی و مسخره هستند و قبول آن سخت است ولی جواب می‌دهد به‌خصوص برای کلمات دراز و طولانی.

بر روی عبارات تمرکز کنید.

مایکل لوییسِ زبان‌شناس به‌جای یادگیری واژه به واژه زبان جدید، یادگیری زبان بر اساس عبارات و قطعاتی متشکل از چند کلمه را توصیه می‌کند. قسمت قابل توجهی از ارتباطات روزمره از عبارات رایج و قابل پیش‌بینی تشکیل شده است. مثل turn left ، just a minute ، nice to meet you . وقتی زبان جدیدی یاد می‌گیرید اینگونه عبارات را حفظ کنید تا با داشتن انباری پر از دیالوگ دیگر استرس اینکه از اول جمله بسازید را نداشته باشید.

زیاد مرور کنید.

در کلاس و یا هنگام یادگیری کلمات جدید، لغات جلسه‌ی قبلی مهم‌تر از لغات این جلسه است. هدف این است که دانسته‌ها از لغات جدید را از حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت تبدیل کنیم. مرور کردن مهم و اساسی است. در اولین روزها و هفته‌های یادگیری لغات جدید، آنها را مرور کنید و با این کار آن لغات جدید در حافظه‌تان ثبت خواهد شد. یک کتاب یا دوره‌ی آنلاین آموزش زبانِ خوب، به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که لغات آموخته شده، در درس‌های بعدی مرور و به‌کار گرفته شود.

منبع: goldfishschool
مترجم: بابک طهماسبی

 

دسته بندی

جزوات , زبان انگلیسی

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه جمع بندی شده همایش زبان استاد زینعلی مخصوص کنکور

2557: view

جزوه دستور، نگارش و نکات درس اول زبان انگلیسی دوازدهم

3906: view

جزوه گرامر زبان انگلیسی کنکور مبحث Gerunds

1627: view

جزوه گرامر زبان کنکور مبحث جملات شرطی (Conditionals)

3421: view

جزوه مهارت های ریدینگ زبان انگلیسی نسترن زارع

1294: view

روش های خواندن لغات زبان کنکور

921: view

جزوه شاهکار لغت و ریدینگ زبان انگلیسی

6025: view

جزوه لغات زبان انگلیسی پیش درس ششم

2057: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید