دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : .....

  • مقطع : دبیرستان

  • حجم جزوه : 1 مگابایت

  • تاریخ : 17/07/19

  • تعداد بازدید : 764

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه پیش آزمون شیمی ۳

جزوه پیش آزمون شیمی 3

جزوه پیش آزمون شیمی ۳

جزوه پیش آزمون شیمی ۳ ، مبحث این پست می باشد.تو این جزوه کلی تست خوب موازنه، انواع واکنش، استوکیومتری یک ماده و فرمول تجربی و مولکولی رو برای تمرین ببینید.

 

شیمی (به فرانسوی: Chimie) یکی از دانش‌های بنیادین است که به مطالعه و بررسی ساختار، خواص، ترکیبات، و دگرگونی مادهمی‌پردازد. گسترهٔ زیاد این دانش باعث شده است تا تعریف یکپارچه برای آن مشکل گردد.

واژه‌ شناسی

واژهٔ شیمی از کیمیا که نام یکی از علوم پنجگانه خفیه در دوران کهن است، اقتباس شده است. در زبان مصری باستان، کیمیا از واژهٔ خامه یاخَمِه به معنای زمینِ سیاه برگرفته شده است. پس از تسلط ایرانیان بر مصر در ۵۲۰ پیش از میلاد، این واژه به صورت کیمیا به شرق آمده است و پس از تسلط یونانیان در ۳۳۰ پیش از میلاد به صورت خومِیا (به یونانی: χυμεία) در یونانی نیز وارد گردیده است. در دوران تسلطخلافت اسلامی در خاور میانه، به صورت الکیمیاء درآمده است و با جنگ‌های صلیبی به صورت الشمی(به انگلیسی: Alchemy) مجدداً است.

تاریخچه

 

کوشش‌های نخستین بشر برای فهمیدن طبیعت مواد و بیان چگونگی دگرگونی آن‌ها ناموفق بود. اندک اندک کوشش‌ها برای تبدیل مواد کم ارزش، به مواد ارزشمندی چون زر و سیم، منجر به پیدایی دانش کیمیا گردید. هر چند در ظاهر دانش کیمیا به خواست اصلی خود نرسید، اما دستاوردهای کیمیاگران در این راه به اندوخته گرانبهایی تبدیل شد که پایه‌گذار شیمی مدرن گردید.

نظریه اتمی پایه و اساس علم شیمی است. این تئوری بیان می‌دارد که تمام مواد از واحدهای بسیار کوچکی به نام اتم تشکیل شده‌اند. یکی از اصول و قوانینی که در مطرح شدن شیمی به عنوان یک علم تأثیر به‌سزایی داشته، اصل بقای جرم است. این قانون بیان می‌کند که در طول انجام یک واکنش شیمیایی معمولی، مقدار ماده تغییر نمی‌کند. (امروزه فیزیک مدرن ثابت کرده که در واقع این انرژی است که بدون تغییر می‌ماند و همچنین انرژی و جرم با یکدیگررابطه دارند)

دسته بندی

تست , شیمی

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

نمونه سوالات شیمی یازدهم همراه با پاسخنامه ۱۴۰۲

66: view

بانک سوالات شیمی پایه دهم همراه با پاسخ

70: view

بانک جامع سوالات تالیفی شیمی پایه دهم

89: view

جزوه جامع شیمی دهم خانم اکرم ترابی

122: view

جزوه آموزشی فصل اول شیمی دهم احسان پاک نیت

132: view

بانک سوالات طبقه بندی شده ی شیمی دهم تجربی و ریاضی

188: view

بانک سوالات امتحانی شیمی دهم رضا همتی

163: view

دانلود رایگان سوالات پایانی امتحان شیمی دهم

148: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید