دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع :

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : 14/11/17

  • تعداد بازدید : 1078

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

صحبت های کاظم قلمچی برای پیشرفت تراز برای کنکور 94

صحبت های کاظم قلمچی برای پیشرفت تراز برای کنکور 94

صحبت های کاظم قلمچی  در ادامه مطلب

صحبت های کاظم قلمچی در برنامه فرصت برابر 25 آبان 93

سوال: من هر وقت یک درس را می‌خوانم به صورت همزمان هم تشریحی کار می‌کنم و هم تستی چون شما هم تاکید دارید که یادگیری 80% مطالب با تسلط 100% بهتر است از مطالعه 100% مطالب با تسلط 80%ای. آیا بهتر است این روند را ادامه دهم یا ابتدا همه درس‌ها را تشریحی بخوانم بعد تستی کار کنم؟

شما درباره مطالعه می‌توانید به طور همزمان هم تستی و هم تشریحی را کار کنید ولی در هفته اول و دوم یکی از تشریحی یا تستی را پررنگ‌تر کنید به طور مثال ما توصیه می‌کنیم در هفته اول تشریحی را پررنگ‌تر و در هفته دوم تستی پررنگ‌تر باشد. این موضوع در مورد عمومی‌ و اختصاصی‌ها هم صادق است. دقت کنید که در زندگی روزمره هم ما افراط تفریط نداریم مثلا نمی‌توانیم بگوییم یک روز تمام ورزش خواهیم کرد یا 3 روز بخوابیم یا یک روز فقط غذا بخوریم.

این توصیه را بیشتر برای کسانی می‌گویم که بین دو هفته آزمون‌ها می‌خواهند برنامه‌های متفاوتی داشته باشند. پررنگ و کم‌رنگ کردن درست است و این کار را انجام دهید.

سوال: لطفا کمی در مورد ترازهای پایین هم صحبت کنید، من برای اختصاصی‌ها خیلی زمان می‌گذارم اما تراز اختصاصی‌ام 4200 است و تراز عمومی‌ام 5300؛ لطفا بگویید من چه کنم که ترازم بهتر شود. فارغ التحصیل تجربی

من به شما بیان می‌کنم که شما قطعا پیشرفت خواهید کرد هر چند تراز بالایی ندارید اما دو ویژگی مثبت دارید:

  • اعتماد به نفس دارید و به خوبی وضعیت خودتان را تحلیل کرده‌اید.
  • مایوس نشده‌اید و جرات و جسارت به خرج داده‌اید و پیامک زده‌اید و می‌خواهید پیشرفت کنید.

برخی از افراد تراز خودشان را بیان نمی کنند یا اگر سال گذشته کنکور داده‌اند رتبه سال گذشته خودشان را بیان نمی‌کنند این افراد با خودشان روراست نیستند شما اگر در درسی نمره خوبی کسب نکرده‌اید نباید از بیان آن شرمسار باشید شما به کسی بدهکار نیستید. خوداظهاری یکی از عناصر هوش هیجانی است. خوداظهاری با خودآگاهی فرق دارد. اولین کار این است که برای دروس مختلف هدف‌گذاری واقع‌بینانه انجام دهید. در دو درس اختصاصی یا یک درس اختصاصی و یک درس عمومی، توصیه می‌کنیم یک واحد از ده‌تا افزایش را هدف‌گذاری کنید و این دروس را طوری انتخاب کنید که می‌دانید که اگر روی آن‌ها تمرکز کنید پیشرفت می‌کنید. در قدم بعدی نباید در هنگام آزمون تمام سوال‌های آن درس را پاسخ دهید چون ممکن است تعداد اشتباه‌های شما افزایش یابد.

اگر در دو هفته اول با اجرای این روند به نتیجه نرسیدید ناامید نشوید چون پیشرفت شما تدریجی خواهد بود.

سوال: من تصمیم دارم از بین زوج‌درس‌ها هر دو را مطالعه کنم ولی در سر جلسه آزمون یکی آز آن‌ها را پاسخ دهم و دیگری را در منزل کار کنم. آیا شما این کار را تائید می‌کنید؟

بله من با این کار موافق هستم. شما نیز پیشرفت خواهید کرد چون روش درستی را که ما نیز بارها به آن اشاره ‌کرده‌ایم را اجرا خواهید کرد.این‌که از بین زوج درس‌ها هر دو را مطالعه کنید ولی در آزمون به یکی از آن‌ها پاسخ دهید راه‌حل صحیحی است.

دسته بندی

مشاوره

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

ازمون زیست شناسی ۲۰ بهمن ماه قلمچی دوازدهم تجربی

68: view

دانلود رایگان نکات زیست گیاهی کنکور غیاثی

173: view

دانلود رایگان ۲۷۴ تست هندسه ریاضی وتجربی یازدهم ودوازدهم همراه با پاسخ

481: view

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

912: view

مشاوره تحصیلی در کلینیک هیربد

1292: view

راهکارهای افزایش تمرکز هنگام مطالعه چیست؟

1091: view

دانلود رایگان گام به گام زبان انگلیسی پایه دوازدهم

99721: view

روش ها و تکنیک های تندخوانی مهدی براتی

5899: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید