کانال تلگرام
مهندس دربندی دکتر هادی شکری سایت کنکور سبز

فیلم های دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی‎
بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

شیمی دبیرستان ریاضی برای ریاضی-فیزیک ریاضی برای علوم تجربی
هندسه دبیرستان حساب دیفرانسیل و انتگرال زیست شناسی دوم دبیرستان
فیزیک دبیرستان ریاضی عمومی پیش دانشگاهی زیست شناسی سوم دبیرستان
فیزیک پیش دانشگاهی هندسه تحلیلی پیش دانشگاهی زیست شناسی پیش دانشگاهی
دکتر امینیان موسسه یوتیران مشاوران 100
فرادرس
اپلیکیشن قبولی
مهندس دربندی
  • استاد : محمدرضا زحمتکش

  • مقطع : کنکور 95

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : ۹۴/۰۴/۰۱

  • تعداد بازدید : 212

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

با سلام خدمت تک تک دوستان عزیز کنکوری و همه عزیزان خواننده این مطلب …  با آغاز ماه مبارک رمضان بهتر است بدانید با چه روشی می توانیم ماه رمضانی بهتر و سالم تر داشته باشیم . پس مقاله زیر را تا انتها بخوانید 🙂

سحری چه بخوریم؟

آن هایی که اعتقاد دارندباید قبل از روزه گرفتن، مخزن شکم را به حد کافی پر کنند تا بتوانند بیش از ۱۵ ساعت انرژی ذخیره کنند، کاملاً در اشتباهند. وعده ی سحری را سبک مصرف کنید؛ زیرا بدن دارای مکانیسم تنظیمی است که در طول روزه داری، فعال می شود و چربی بدن را به طور مؤثر مصرف می کند. ۲ برش نان، یک لیوان شیر، سالاد سبزی، سیب و چای یا قهوه ی شیرین از مواد غذایی مناسب برای وعده ی سحر است.

 کنکوریو

بدون سحری هرگز!

با روزه گرفتن بدون سحری، سلامت خود را به خطر نیندازید. اگر سحری نخورید در طول روز با کاهش قند خون مواجه میشوید و در نتیجه حوصله ای برایتان باقی نمی ماند تا به کارهای خود بپردازید.

 

لذت افطار را با چه غذایی تجربه کنیم؟

پس از ساعات طولانی روزه داری، بدن نیاز شدید و فوری به مواد قندی پیدا می کند. خرما و آب میوه، مناسب ترین گزینه برای شروع افطاری هستند. می توانید بعد از آن، سوپ سبزیجات با رشته بخورید و از خوردن آن لذت ببرید. مصرف این مواد غذایی، برای حفظ تعادل قند خون و آب و مایعات بدن، مفید است. اگر زیاد از مواد غذایی چرب استفاده کنید، هنگام سحر بی اشتها خواهید شد؛ زیرا هضم چربی ها احتیاج به زمان زیادی دارد. همچنین اگر بعد از افطار تا دیروقت همچنان به خوردن ادامه دهید، مطمئن باشید که هنگام سحر بی حوصله و بی اشتها خواهید شد. میوه جات را در وعده ی سحر و افطار فراموش نکنید.

برخی خانواده ها هنگام افطار غذای مفصلی نمی خورند و آن را به وعده ی شام یعنی چند ساعت بعد موکول می کنند. اگر شما هم جزء این خانواده ها هستید، در وعده ی شام، مواد گوشتی و پروتئینی را فراموش نکنید.

منبع : مکتبستان

دسته بندی

مشاوره
مهندس دربندی دکتر هادی شکری موسسه یوتیران کنکور سبز موسسه یوتیران
موسسه یوتیران

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه آموزشی و ترکیبی سینتیک شیمیایی

51: view

جزوه فصل سوم زیست ۱ مبحث سفری در دنیای جانداران

111: view

جزوه فصل دوم زیست ۱ مبحث سفری به درون سلول

122: view

جزوه فصل اول زیست ۱ مبحث مولکول های زیستی

87: view

جزوه ریاضی خور دهم قسمت دوم حسین ایزن

71: view

جزوه کنایه های ادبیات فارسی سوم دبیرستان

137: view

جزوه گرامر زبان انگلیسی پیش دانشگاهی

106: view

جزوه فیزیک یازدهم فصل اول الکتریسیته ساکن

254: view

کمی درباره مدیر