دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : بدون حجم

  • تاریخ : 16/07/13

  • تعداد بازدید : 2461

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

وسایلی که در روز کنکور نباید فراموش شود

 

وسایلی که در روز کنکور نباید فراموش شود

وسایلی که در روز کنکور نباید فراموش شود

 

برخی از وسایلی که در روز کنکور بسیار لازم می باشد و فراموشی آن ها باعث استرس در فرد کنکوری می شود در تصویر بالا بسیار گویا نشان داده شده است.

برای مطالعه بیشتر :

کنکور یا کنگر (به فرانسوی: Concours)، نام آزمونی است که برای سنجش دانسته های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها، در برخی کشورها مانند چین و ترکیه و ژاپن، برگزار می‌شود در صورتی که این نوع آزمون‌ها در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برگزار نمی‌شود.

کنکور سراسری

در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور که سازمانی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، متولّی اصلی برگزاری کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌های دولتی است البته طبق نظر بسیاری از نظریه پردازان و اساتید دانشگاه در ایران یک آزمون چهارگزینه‌ای به این شکل نمی‌تواند ابزار مناسبی برای تعیین سطح علمی و بهره هوشی داوطلبان باشد. آنها یکی از دلایل ضعف ایران در تربیت فارغ التحصیلان خصوصاً در رشته پزشکی را همین ضعف تعیین سطح دانسته‌اند زیرا اساتید معتقدند با اینکه پزشکان ایران جزو برترین پزشکان دنیا هستند اما اکثراً فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های خارج از ایران محسوب می‌شوند. این آزمون در هر سال یک بار در ماه تیر برگزار می‌شود و از سال ۱۳۹۱ به صورت یک مرحله‌ای و برای پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر به‌طور جداگانه برگزار شد.

اوّلین کنکور ایران در سال ۱۳۴۸ برگزار شد و ۴۷٫۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردند. سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالات جواب کوتاه طرّاحی شده بود. آزمون سال ۱۳۹۴، چهل و هفتمین آزمون کنکور ایران بود.

آزمون کنکور سراسری سال ۹۳ با حضور ۱میلیون و ۳۴ هزار و ۳۲۲ نفر چهل و ششمین کنکور کشور بود.

دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی مختلف عبارت‌اند از:

  • علوم ریاضی و فنی:

ریاضیات (شامل: ریاضی، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه، هندسه تحلیلی و جبر خطی، ریاضیات گسسته، آمار و مدلسازی، جبر و احتمال)، فیزیک و شیمی.

  • علوم تجربی:

زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، ریاضیات عمومی، فیزیک و شیمی

  • علوم انسانی:

زبان و ادبیّات فارسی (شامل: تاریخ ادبیات ایران و جهان، آرایه‌های ادبی، عروض و قافیه و متون نظم و نثر)، زبان عربی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و منطق، تاریخ، جغرافیا و ریاضیات پایه.

  • زبانهای خارجی:

زبان خارجی تخصّصی

  • هنر:

درک عمومی ریاضیات و فیزیک، درک عمومی هنر، رسم فنی، خواصّ مواد، درک اختصاصی هنر (موسیقی، نمایش و تصویری – تجسّمی)

۴ درس زبان و ادبیات فارسی، دین و زندگی، زبان خارجی و زبان عربی در تمام آزمون‌ها به‌عنوان دروس عمومی مورد سؤال واقع می‌شوند.

از سال۱۳۹۲ سنجش و یذیرش دانشجو علاوه بر شیوهٔ فراگیر در دانشگاه پیام نور قبولی در دانشگاه در بیشتر رشته‌های تحصیلی در هر پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه از طریق قبولی به شیوهٔ سوابق تحصیلی ((معدل کتبی سوم دبیرستان)) در بیشتر دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه غیرانتفاعی انجام گرفت و در دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت کامل از طریق پذیرش با سوابق تحصیلی انجام گرفت و در سال ۱۳۹۴ بیشتر از ۲۰٪ رشته محل‌های دانشگاه‌های سراسری و بیش از ۷۰٪ دانشگاه‌های دیگر کشور منحصراً پذیرش از طریق سوابق تحصیلی صورت گرفت و تا حذف کامل کنکور در سال ۱۳۹۷، پذیرش از طریق آزمون سراسری ولی بسیار محدودتر ادامه دارد

کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز آزمون‌های تقریباً مشابهی را برای پذیرش دانشجو برگزار می‌کرد. دانشگاه آزاد اسلامی، آزمون گروه پزشکی را جداگانه از آزمون علوم تجربی برگزار می‌کرد. از کنکور سراسری ۱۳۹۲ این آزمون با آزمون سراسری تلفیق شده است و داوطلبان فقط در آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

منبع : ویکی پدیا – کانون

دسته بندی

اخبار , اخبار کنکور

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه صفر تا صد نکات زمین شناسی کنکور

14: view

جزوه جامعه شناسی دوازدهم ویژه کنکور۱۴۰۳

48: view

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

70: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

68: view

جزوه فلسفه ومنطق کنکور پایه دهم تا دوازدهم مجتبی علی اکبر

48: view

پانصد تست کنکوری جامعه شناسی دهم همراه با پاسخ

89: view

تست های جامع کنکور زمین شناسی دوازدهم تجربی

123: view

دانلود رایگان جزوه اموزشی فارسی نهم ۱۴۰۲

270: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید