دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : سالاری

  • مقطع : کنکور 95

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : 15/06/25

  • تعداد بازدید : 2758

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

بنام خدا
کنکوری های دیروز و امروز و فردا سلام!
اومدیم تا یه نقدی بزنیم بر کنکور ۹۴…
سازمان سنجش امسال زودتر از سالهای قبل سوالات خارج کشور رو منتشر کرد تا بچه ها کمی زودتر با اونا روبه رو بشن.از همین رو ما هم تصمیم گرفتیم تا به تحلیل اجمالی این سوالات(البته تاکید این مقاله بیشتر روی کنکور داخل کشور میباشد) و ارایه راهکار هایی جهت موفقیت شما عزیزان در کنکور آینده بپردازیم.
اما در بررسی اجمالی سوالات خارج امسال باید گفت که تا حدودی از داخل ساده تر بودند(البته از ۹۳ سخت تر!)
نکته قابل توجه سطح نسبتا بالای فیزیک خارج تجربی بود، و اینجوری که بنظر میاد فیزیک از فاز خیلی ساده سال های ۹۲و۹۳ خارج شده و داره به جایگاه واقعیش بر میگرده! و البته نسبت به داخل ۹۴ بجز سوالات پیش۲ باقی سوالاتش از سختی خوبی برخوردار بودند و تقریبا همسنگ بودند.

در درس ریاضی تقریبا مشابه سوالات داخل ۹۴ بود ، با سوالات آماری ساده تر که وقت کمتری از داوطلب میگیرند.
و نکته جالب اینکه برای اولین بار طراح های کنکور در چند سال اخیر یک مقاطع مخروطی مشترک رو هم در داخل هم در خارج استفاده کردند تا خط بطلانی بکشن بر همه پیشگویی ها و پیشگویان!
و البته مبحث ماتریس که برخلاف پیشبینی ها تبدیل به پای ثابت کنکور داخل و خارج شده است!
افزایش سوالات دنباله به ۲ عدد هم ازاین تغییرات بود.همچون دو سه سال اخیر خبری از مجانب هم نبوده است.
برخلاف سال های قبل سوال مستقیم از مبحث لگاریتم مطرح نشد.
سوال اول ریاضیات تجربی هم که تقریبا سوال سختی محسوب میشد برگرفته ازکنکورای قبلی و ریشه در تمرینات کتاب درسی داشته. که نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد تمرینای کتاب درسی و کنکورای سال قبل است و هم اینکه همه سوالای جدید ریاضی نشات گرفته از کتاب درسی میباشند.راهکار: تمرینات کتاب درسی و کنکورای سالهای قبلو توووپ بررسی کنید!

در درس زیست هم این تشابه وجود داشت وتاحدودی سوالات خارج ۹۴ کمی ساده تر از داخل بود.
همچنین برهم زدن بودجه بندی تقریبا همیشگی سوالات کنکور هم امسال بخوبی دیده شد.طرح سوالاتی بیشتر از بودجه بندی نرمال مانند طرح حدود۱۰ سوال از پیش ۱ موضوعی تقریبا بی سابقه و برخلاف روند هرساله کنکور بود. یا عدم طرح سوالاتی که همیشه پای ثابت بودند(زیست سال دوم ، فصول ۴و۵)
راهکار: منبع اصلی مطالعتون رو کتاب درسی قرار بدین و سعی کنین تسلط خودتون رو بالا ببرین.جوری که اگه سوال شارش داخل ۹۴ رو دادن بهتون خیلی سریع و بدون اتلاف وقت گام های فتوسنتز و تنفس سلولی رو بخاطر بیارین.یا چرخه های سال سوم و پیش۲٫

دردرس شیمی اهمیت بالای ساختار های لوییس، ترکیبات اروماتیک و بخاطر سپردن ویژگی های این ساختار ها(مثل تعداد پیوند ها-قلمرو های الکترونی ) با رویه جدید سوالات شیمی بشدت در افزایش سرعت موثر است.
طرح سوالات نسبتا دشوار از الکتروشیمی هم باعث شد تا ساده ترین مطلب کنکورهای اخیر هم تبدیل به مطلبی مفهومی با تستای مفهومی تر بشه.
توجه زیاد طراح به مطالب تازه اضافه شده در چاپ های جدید هم جالب توجه بود(( در حالی که کم نیستند اساتیدی که میگن طراح های کنکور کتاباشون چاپ قدیمیه! و کاری به تغییرات ندارن!!))
کاهش سوالات شیمی پیش ۲ هم از دیگر تغییرات جالب کنکور بود! خصوصا اسید باز! طرح ۲ سوال اسید و باز یکم غیر معمول و عجیب و غریب بود.
همچنین بنظر من سوالات دشوار کنکور۹۴ از ۹۳ بیشتر بود و کسب درصد بالای ۸۰ در کنکور۹۴ سختتر از ۹۳ میباشد.
راهکار: روی حفظیات کتاب درسی کاملا مسلط شید. ساختار های لویس ترکیبات آروماتیک رو حفظ کنید.روی توانایی رد گزینه خیلی کار کنید!در سبک جدید سوالای شیمی واقعا بدردتون میخوره!

در دروس عمومی هم از تغییرات قابل توجه میتوان به بازگشت تکواژ واژه شمارشی به سوالات ادبیات اشاره کرد.
توجه طراح به مفاهیم درس ها(تست قرابت خوان هشتم، داخل۹۴) ، تبدیل شدن “جابجایی ضمیر” و ” نقش های تبعی ” به پای ثابت سوالات زبان فارسی ، سخت و وقت گیر تر شدن سوالات قرابت و ساده تر شدن سوالات املا و واژه رو میشه از ویژگی های ادبیات کنکور نام برد.

در درس عربی هم طرح درک مطلب های دشوار و ساده تر شدن تست های قواعد(به دنبال حذف بسیاری از قواعد عربی) و طرح سوالات “عین الخطا” بجای “عین الصحیح” در تشکیل میشه نام برد.عدم وجود عین الخطا در ترجمه هم از این تغییرات بود.

درس دین و زندگی هم در کنکور ۹۴ ساده تر از کنکور ۹۳ طرح شد.و ترکیبی از حفظیات و مفاهیم بود. درحالیکه کنکور ۹۳ تقریبا همه سوالات به به مفاهیم مربوط میشد.

درس زبان هم همچون باقی عمومی ها ساده تر از سال قبل طرح شده بود.استفاده از کلماتی ساده و در حد معلومات بچه های دبیرستان در سوالات لغات و کلوز از عوامل این سادگی بود.با این وجود احتمالا باید منتظر خالی شدن کلاسهای پیش نیاز زبان بچه های رشته های پزشکی باشیم

***جمع بندی و حرف آخر:سوالات کنکور امسال نشون داد دیگه دوره پیش بینی کنکور تمام شده, و کنکور غیر قابل پیش بینی تر از هر زمانی شده است.
بطوریکه حتی اساتید بزرگ کنکور نیز پیش بینی هاشون غلط از آب در میاد.

 

سخت و مفهومی شدن کنکور حکایت کننده یک چیز است:
دنبال راه های میانبر ، سوالات احتمالی و … نباشید.
فقط به تلاش خودتون تکیه کنید. تلاشی اصولی که بر پایه یک هدف است : ” یادگیری پایه ای و مفهومی مطالب و رسیدن به جواب از همان راه اصولی.” منبع اصلیتون را کتاب درسی قرار بدین و سعی در فهم کامل مطالب اون داشته باشین.چرا که کنکور سال به سال در حال مفهومی تر شدن هست.
توجه داشته باشید که در فیزیک تجربی امسال کسی میتوانست نتیجه خوبی کسب کند که با تعداد کمی فرمول توانایی حل سوالات زیادی داشته باشد و واقعا مفاهیم این درسو درک کرده باشد.نه کسی که برای هرسوال یک یا چندین فرمول حفظ کرده است.
و مهمتر اینکه حالا که وقت فراوانی تا کنکور دارید از حذفیات گسترده بشدت بپرهیزید. بعنوان مثال کم نبودند کسایی که در کنکور۹۴ در درس فیزیک صرفا به امید پیش ۲ آمده بودند ولی دست خالی برگشتند!

به امید موفقیت های بیش از پیش شما عزیزان
کاری از کادر مشاوره ای گروه نام
سالاری
تیر ۹۴

دسته بندی

مشاوره

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه جامعه شناسی دوازدهم ویژه کنکور۱۴۰۳

46: view

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

68: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

65: view

جزوه فلسفه ومنطق کنکور پایه دهم تا دوازدهم مجتبی علی اکبر

48: view

پانصد تست کنکوری جامعه شناسی دهم همراه با پاسخ

85: view

تست های جامع کنکور زمین شناسی دوازدهم تجربی

122: view

جزوه خلاصه فصل هشتم علوم نهم محمد حجت پناه

171: view

مجموعه سوالات هماهنگ کشوری فارسی دهم ولی مسعودی

142: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید