//
دانشگاه بین المللی زاگرس گروه آموزشی ماز نکته و تست کلاسینو کنکور 99 گروه آموزشی ماز

تخفیف ماز

تخفیف ماز

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : حامد رواز

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 4.34 مگ

  • تاریخ : 16/11/13

  • تعداد بازدید : 1970

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه شیمی مبحث استوکیومتری از مهندس حامد رواز

جزوه شیمی مبحث استوکیومتری از مهندس حامد رواز

جزوه شیمی مبحث استوکیومتری از مهندس حامد رواز

یک جزوه کامل از مبحث استوکیومتری شیمی از مهندس حامد رواز عزیز و ارحمند

کانال تلگرام سایت کنکوریو در خدمت شما عزیزان می باشد.

آدرس کانال تلگرام سایت کنکوریو :   konkuru@

آزمون آنلاین سایت کنکوریو هر 2 هفته یکبار آزمون آنلاین برگزار میکند.

آدرس آزمون آنلاین سایت کنکوریو :  konkuru.ir/azmoon

جزوه شیمی مبحث استوکیومتری از مهندس حامد رواز

برای مطالعه بیشتر :

مبحث استوکیومتری یکی از مباحث بسیار بسیار مهم شیمی کنکور می باشد.

استوکیومتری (به یونانی: Stoichein metron) یا عنصرسنجی یا قیاس‌سنجی به معنی اندازه گیری عنصر، شاخه‌ای از علم شیمی است که با روابط کمّی میان عناصر در تشکیل مواد مرکب در واکنشهای شیمیایی سروکار دارد. استوکیومتری یک ماده مرکب بر فرمول شیمیایی آن ماده مرکب استوار است.

استوکیومتریِ یک واکنش شیمیایی عبارت از روابط کمی میان واکنش دهنده‌ها و محصولات است.

دوزاده روش خاص برای خواندن و مطالعه‌ی درس شیمی کنکور :

1- به‌خاطر داشته باشید که خواندن 10 صفحه از کتاب شیمی مشابه خواندن 10 صفحه از یک کتاب تاریخ و یا ادبیات نیست، متن مربوط به این درس پیچیده‌تر است زیرا که می‌تواند شامل: فرمول‌ها، نمودارها، تصاویر و مفاهیم مشکل باشد. بنابراین شما نیاز دارید تا برای خواندن ، فکر کردن و انجام تکالیفتان زمان بیش‌تری را اختصاص دهید. به عنوان مثال ؛ممکن است برای تسلط بر5 صفحه از یک کتاب شیمی نیاز به 50 دقیقه زمان باشد.

2- سعی کنید تا قدرت انتقال خود را بهبود ببخشید. به همین خاطر تکالیفتان را دسته‌بندی کنید و آن‌ها را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید؛ برای مثال برای مطالعه ی 20 صفحه از کتاب آن را به 4 بخش 5 صفحه ای تقسیم بندی کنید.

3- به طور فعال مطالعه کنید و به دنبال ایده ها وفکرهای بهتر برای یادگیری باشید و از رفتار هایی که سبب غیرفعال‌شدن ذهنتان می‌شود پرهیز کنید، مثلاً از لایت کردن کتاب ( استفاده از ماژیک مارکر برای مشخص کردن متن کتاب) بپرهیزید و بجای آن از نوشتن خلاصه ی مطالب خوانده شده و استفاده از ایده های کلیدی در حاشیه کتاب استفاده کنید.

4- هنگامی که شما می خواهید در حاشیه کتاب خود مطالبی بنویسید بهتر است که از ایده و تفکر خود مثال ها و یا فرمول ها را شرح دهید؛ زیرا این روش به اندازه ی کلمات داخل متن مهم هستند .

5- هنگام مطاله ممکن است یکسری سوال برایتان پیش بیاید،آن ها را در یک کاغذ بنویسید و سعی کنید جواب آن ها را پیدا کنید و یا از معلمتان در اولین فرصت بپرسید و هرگز منتظر نباشید تا شب قبل ازامتحان سعی در کشف آن ها داشته باشید زیرا شب قبل از امتحان زمان مناسبی برای کشف مطالب و پیدا کردن راه حل منطقی نیست.

6- برای یاد داشت هایی که در کلاس و یا کتاب های مختلف در ارتباط با درس تهیه کرده اید زمان مناسب در نظر بگیرید و سعی کنید آن ها را در یک فترچه مخصوص خلاصه نویسی کنید.

7- بلافاصله بعد کلاس وقت مناسبی را جهت ویرایش و مرور یادداشت های خود در نظر بگیرید زیرا این زمان ، بهترین فرصت برای کشف ایده ها و مفاهیمی خواهد بود که شاید سر کلاس از آن ها چیزی متوجه نشده اید و یا ناقص درک کرده اید ، و سعی کنید مطالب را با کتاب درسی خودتان مقایسه کنید و درستی کشف ایده خود را در یابید

جزوه شیمی مبحث استوکیومتری از مهندس حامد رواز

8- جهت آماده شدن برای امتحان وقت مناسبی را در نظر بگیرید و تعدادی مسئله حل شده تهیه کنید و آن ها را مطالعه کنید ،سپس با استفاده از آن ها مسائل مشابه آن ها را مورد بررسی قرار داده برای هر کدام روش حل مناسبی طراحی کنید . در صورت نیاز معادله یا فرمول مربوط به مسائل را از کتاب درسی خود پیدا کنید.

9- هنگام جواب دادن به سؤالات و مسئله ها به خود اطمینان دهید که شما قادر هستید به سوال جواب مناسبی دهید. برای افزایش اطمینان می توانید از خود بپرسید که این مسئله جزء کدام دسته از مواردی است که قبلاً حل کرده اید ؟ و در ذهن خود مسائلی را بخاطر آورید که قبلاً در دفترچه مکمل سؤالات کتاب خود به آن ها پاسخ داده اید.

جزوه شیمی مبحث استوکیومتری از مهندس حامد رواز

10- یکی ازهمکلاسی های خود را به عنوان شریک مطالعاتی خود انتخاب کنید.

و حداقل هفته ای یکبار درس ها را با یکدیگر مرور کنید و مطالب درسی را برای هم شرح دهید. ( در انتخاب شریک مطالعاتی خود دقت کنید که او شخصی جدی و قابل اطمینان در درس خواندن باشد ). و از یکدیگر امتحان بگیرید و مطالب را با صدای بلند برای هم توضیح دهید.

11- حل تمرین ها و شرح مسائل را با صدای بلند انجام دهید و تصور کنید که شیمی را به شخص دیگری درس می دهید ، این روش ،مفاهیم را در حافظه ی بلند مدت قرار می دهد.

12- بعد از هر امتحان زمان مناسبی را برای مرور سؤالات امتحانی  در نظر بگیرید و به رفع اشکالات خود بپردازید.

منبع : کانون – ویکی پدیا

دسته بندی

جزوات , شیمی

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

نمونه سوالات شیمی یازدهم همراه با پاسخنامه ۱۴۰۲

40: view

بانک سوالات شیمی پایه دهم همراه با پاسخ

39: view

بانک جامع سوالات تالیفی شیمی پایه دهم

73: view

جزوه جامع شیمی دهم خانم اکرم ترابی

90: view

جزوه آموزشی فصل اول شیمی دهم احسان پاک نیت

107: view

بانک سوالات طبقه بندی شده ی شیمی دهم تجربی و ریاضی

165: view

بانک سوالات امتحانی شیمی دهم رضا همتی

147: view

دانلود رایگان سوالات پایانی امتحان شیمی دهم

131: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید