دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع :

  • حجم جزوه : 200 کیلوبایت

  • تاریخ : 17/05/20

  • تعداد بازدید : 760

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

دانلود کتاب پاسخنامه فصل اول فیزیک سوم دبیرستان

مجموعه پاسخنامه فصل اول فیزیک

دانلود کتاب پاسخنامه فصل اول فیزیک سوم دبیرستان

دانلود کتاب پاسخنامه فصل اول فیزیک سوم دبیرستان

کانال تلگرام سایت کنکوریو مرجعی کامل بیش از ۶۲۰ جزوه در کانال کنکوریو موجود می باشد.

این ۶۲۰ جزوه یک مرجع کاملی برای شما دانش آموزان نیز می باشد.

آزمون آنلاین سایت کنکوریو : konkuru.ir/azmoon

روزشمار کنکور سراسری (کاری جدید از کنکوریو) : konkuru.ir/timer

برای مطالعه بیشتر :

اَتُم (به یونانی: Άτομο به معنی «ناگسستنی (تجزیه ناپذیر)») کوچکترین واحد تشکیل دهنده یک مادهٔ ساده است که می‌تواند به کمک پیوند شیمیایی به اتمی دیگر متصل گردد. تئوری مکتب اتم گرایی که از عقیدهٔ تشکیل مواد از ریزدانه‌های نادیدنی (در برابر عقیده به تفکیک‌پذیر بودن مواد به ذرات نامتناهی) دفاع می‌کرد از تاریخ باستان شناخته شده بود.
ابتدا توسط دانشمند ایرانی هوشتانه (به یونانی اوستن یا اوستانوس) که در لشگرکشی خشایارشاه به یونان با او همراه بود و در آنجا به آموزش کیمیا می‌پرداخت طرح گردید. مکتب آموزشی او چنان مورد استقبال قرار گرفت که بنا به گفتهٔ پلینی(پلینیوس)، بسیاری از فیلسوفان یونان همچون فیثاغورث، امپدکلس، دموکریت، و افلاطون برای مطالعهٔ آن به خارج سفر کردند. پس از او توسط فلاسفهٔ یونان باستان از جمله لئوکیپوس و شاگرد وی دموکریت وهمچنین بعدها در هند و در یکی از شش مدرسهٔ هندوئیسم یعنی وایشِشیکا که توسط کاناد بنیان نهاده شده بود، تدریس می‌شد.
اتم از یک هسته مرکزی با بار مثبت محاطه شده با ابر الکترونی با بار منفی تشکیل شده است. تعریف دیگری آن را به عنوان کوچکترین واحدی در نظر می‌گیرد که ماده را می‌توان به آن تقسیم کرد بدون اینکه اجزاء بارداری از آن خارج شود. اتم ابری الکترونی، تشکیل‌شده از الکترونها با بار الکتریکی منفی، که هستهٔ اتم را احاطه کرده‌است. هسته نیز خود از پروتون که دارای بار مثبت است و نوترون که از لحاظ الکتریکی خنثی است تشکیل شده‌است. زمانی که تعداد پروتون‌ها و الکترون‌های اتم با هم برابر هستند اتم از نظر الکتریکی در حالت خنثی یا متعادل قرار دارد در غیر این صورت آن را یون می‌نامند که می‌تواند دارای بار الکتریکی مثبت یا منفی باشد. اتم‌ها با توجه به تعداد پروتون‌ها و نوترون‌های آنها طبقه‌بندی می‌شوند. تعداد پروتون‌های اتم مشخص کننده نوع عنصر شیمیایی و تعداد نوترون‌ها مشخص‌کننده ایزوتوپ عنصر است.

نظریه مکانیک کوانتومی تصویر پیچیده‌ای از اتم ارائه می‌دهد و این پیچیدگی دانشمندان را مجبور می‌کند که جهت توصیف خواص اتم بجای یک تصویر متوسل به تصاویر شهودی متفاوتی از اتم شوند. بعضی وقت‌ها مناسب است که به الکترون به عنوان یک ذره متحرک به دور هسته نگاه کرد و گاهی مناسب است به آنها عنوان ذراتی که در امواجی با موقعیت ثابت در اطراف هسته (مدار: orbits) توزیع شده‌اند نگاه کرد. ساختار مدارها تا حد بسیار زیادی روی رفتار اتم تأثیر گذارده و خواص شیمیایی یک ماده توسط نحوه دسته‌بندی این مدارها معین می‌شود.

دسته بندی

فیزیک

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

دانلود رایگان تست های فیزیک خیلی سبز پایه دهم

6: view

جزوه صفر تا صد نکات زمین شناسی کنکور

41: view

جزوه جامعه شناسی دوازدهم ویژه کنکور۱۴۰۳

52: view

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

75: view

تست های فصل اول فیزیک پایه ی دهم همراه با پاسخ

78: view

جزوه ی جامع فیزیک نهم اسماعیل لامع زاده

72: view

دانلود رایگان کتاب کار فیزیک پایه دهم ۱۴۰۲

54: view

تست های فصل اول فیزیک پایه دهم روح الله بهداروند

45: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید