دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : کاظم قلمچی

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 46 کیلوبایت

  • تاریخ : 16/09/30

  • تعداد بازدید : 780

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

مقاله مشاوره‌ای تمرکز حواس از کاظم قلمچی

مقاله مشاوره‌ای تمرکز حواس از کاظم قلمچی

مقاله مشاوره‌ای تمرکز حواس از کاظم قلمچی

یک مقاله بسیار جامع برای تمرکز حواس از کاظم قلمچی بزرگوار و عزیز

هر روزه در کانال تلگرام سایت کنکوریو مطالب کنکوری و جزوات کنکوری قرار میگیرد.

آدرس کانال تلگرام سایت کنکوریو : konkuru@

تقویت نه گفتن !

هر زمان که تصمیم به مطالعه گرفتید،درصورتی که  دوستان یا هم‌اتاقی‌های شما درخواست می‌کنند که دور هم جمع شوید، هنر نه گفتن را در خود تقویت کنید. اگر این اراده در شما ضعیف است، می‌توانید روی درِ اتاق مطالعه‌ی خود بنویسید: لطفاً «مزاحم نشوید» اگر موفق نشدید، می‌توانید کارهای دیگری انجام دهید که نشان دهد شما دوست ندارید که کسی باعث از هم گسیختن افکار شما شود.

مقاله مشاوره‌ای تمرکز حواس از کاظم قلمچی

داشتن افکار مثبت و ترک کردن افکار منفی!

مطالعه‌ی عمیق و یادگیری ثمربخش، وقتی حاصل می‌شود که فرد، تصور مثبتی از خود داشته باشد و به خود اعتماد کند؛ زیرا اعتماد به خود، مهارت و نیرو را افزایش داده، مغز را سالم‌تر می‌کند. وقتی می‌خواهید کاری انجام دهید، از گفتن کلماتی مانند نمی‌خواهم، نمی‌دانم و نمی‌توانم، بپرهیزید و جمله‌ی «این کار محال است» را از دفتر زندگی خود خط بزنید. ترس، بدگمانی و بی‌ارادگی را از خود دور کنید و هرگز به خود اجازه ندهید تا هیجانات و افکار منفی، شما را در خود غرق سازد و تمرکز حواس شما را مختل کند. اعتمادبه‌نفس داشته باشید و پیوسته با خود تکرار کنید که قادر به انجام هر کاری هستید و بدین طریق، تفکر مثبت را در خود پرورش دهید.

اعتمادبه‌نفس، احساس شعف و شادی را در شما به وجود می‌آورد و در حالت شادمانی، از تمرکز حواس خوبی برخوردار می‌شوید. بهتر فکر می‌کنید، بهتر مطالعه می‌کنید و نتیجه‌ی کارتان بهتر می‌شود. «مارگات کوربت» می‌نویسد: «انسان در بحر اندیشه‌های خوشایند، حافظه‌ای بهتر پیدا می‌کند و ذهن در حالت آرامی قرار می‌گیرد و میل به یادگیری را در خود به وجود می‌آورد»؛ ازاین‌رو، خودپنداری مثبت، مهم‌ترین کمک برای تمرکز و یادگیری است. اگر بتوانیم تصورات غلط و منفی را از خود دور و تصورات مثبت را جایگزین کنیم، می‌توانیم علاقه به مطالعه و یادگیری را در خود ایجاد کنیم.

مقاله مشاوره‌ای تمرکز حواس از کاظم قلمچی

عدم هماهنگی اراده و تخیل خواننده، مانع تمرکز است!

اگر تخیل خواننده با اراده‌اش همسو نباشد، خواننده نمی‌تواند تمرکز حواس کافی و لازم داشته باشد. در روان‌شناسی ثابت شده است که در این تضاد، قدرت تخیل، قوی‌تر از قدرت اراده است. وقتی دانشجویی کتابی را باز کرده و آن را مطالعه می‌کند، پس از مدت کوتاهی، افکاری به ذهنش خطور می‌کند؛ مثلاً با دوستانش فوتبال بازی کند یا با هم به سینما بروند یا فلان فیلم را تماشا کنند. این تخیلات باعث می‌شود تا خواننده، تمرکز خود را از دست بدهد و سرانجام از خواندن کتاب منصرف شود. برای غلبه بر این مشکل، خواننده وقتی مایل به مطالعه درباره‌ی موضوعی خاص باشد، بهتر است خود را در حال و هوای مخصوص آن موضوع قرار دهد؛ مثلاً اگر کتاب شعری می‌خواند، خود را در حال و هوای شاعر هنگام سرودن یا خواندن آن شعر قرار دهد و اگر کتاب پزشکی می‌خواند، خود را در حال و هوای پزشک هنگام معالجه‌ی بیمار قرار دهد تا از این طریق، خیال و اراده را با هم هماهنگ کند. تا زمانی که آهنگ تخیل و اراده هماهنگ باشند، تمرکز حواس حفظ می‌شود.

منبع : کانون

دسته بندی

مشاوره

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه صفر تا صد نکات زمین شناسی کنکور

12: view

جزوه جامعه شناسی دوازدهم ویژه کنکور۱۴۰۳

48: view

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

70: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

67: view

جزوه فلسفه ومنطق کنکور پایه دهم تا دوازدهم مجتبی علی اکبر

48: view

پانصد تست کنکوری جامعه شناسی دهم همراه با پاسخ

88: view

تست های جامع کنکور زمین شناسی دوازدهم تجربی

123: view

دانلود رایگان جزوه اموزشی فارسی نهم ۱۴۰۲

270: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید