دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : یازدهم

  • حجم جزوه : 4.51 مگ

  • تاریخ : 17/12/24

  • تعداد بازدید : 5277

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

نمونه سوال ریاضی یازدهم با پاسخ تشریحی سال ۹۶

نمونه سوال ریاضی یازدهم با پاسخ تشریحی سال 96

نمونه سوال ریاضی یازدهم با پاسخ تشریحی سال ۹۶

یک نمونه سوال بسیار عالی و کامل از ریاضی یازدهم علوم تجربی با پاسخ کاملا تشریحی و جامع

برای مطالعه بیشتر :

۷ روز برای یادیگیری ریاضی:

درس ریاضیات از آن دسته از دروسی است که بسیاری از دانش آموزان در یادگرفتن این درس با مشکل مواجه هستند.

برای یادگیری هر چه بهتر این درس ۷ روش زیر را توصیه می کنیم:

۱- اول از هر چیز آن نمره ای را که قصد گرفتنش را دارید مشخص بفرمایید. پس از آن‌که تصمیمتان را گرفتید آن را به زبان شخصی، به صورتی مثبت و به زمان حال بنویسید و روی دفترتان یا جایی که همیشه در معرض دیدتان قرار دارد بچسپانید. با این کار ضمیر ناخودآگاهتان نیز در کنار پشتکار و روش کار درست به کمک شما می‌آید و حتماً به هدفی که دارید می‌رسید.

۲- بعد از آن‌که مبحث جدیدی از درس در مدرسه تدریس شد، بعدازظهر همان روز، آن را مرور کنید. این کار تأثیر زیادی در میزان یادگیری شما دارد. این کار را هرگز به روز بعد موکول نکنید؛ چون میزان تأثیر آن به‌شدت کاهش می‌یابد.

۳- هنگام مرور درس ریاضی در بعدازظهر همان روز تدریس، یک برگه‌ی کاغذ در کنار خود بگذارید و سؤالات یا نکاتی را که نفهمیده‌اید یادداشت کنید تا در جلسه‌ی بعد از معلم (یا از مدرس خصوصی‌تان) بپرسیید.

۴-روز بعد از تدریس (یا اگر وقت داشتید و خسته نبودید در همان روزی که درس تدریس شده است) بعد از مطالعه‌ی جزوه‌ی کلاسی مستقیم به سراغ مثال‌های کتابی برویدکه برای مبحث مورد نظر ارائه شده است و سعی کنید خودتان یک بار مثال‌ها را حل کنید. اگر بتوانید مثال‌ها را توضیح دهید (مثل حالتی که انگار در حین تدریس درس برای یک نفر دیگر هستید) که خیلی عالی است. اگر مثالی را نمی‌فهمید یا نمی‌توانید آن را حل کنید آن را در برگه‌ای یادداشت کنید و از معلم (یا از مدرس خصوصی‌تان) بپرسید.

۵-در پایان تعدادی از تمرین‌های همان مبحث را حل کنید. اگر ابتدا برای‌تان سخت بود منصرف نشوید. کار را ادامه دهید. این مرحله‌ی بسیار مهمی است. همین که در حال فکر کردن هستید دقیقاً مثل ورزشکاری که در حال تمرین است و عضلاتش را قوی می‌کند، شما هم در حال پرورش و تقویت عضلات و ماهیچه‌های ذهنتان هستید و در صورت مداومت مغزتان آن‌قدر قوی خواهد شد که می‌تواند مسائل بسیار سخت را نیز حل کند. پیشرفت با تحمل سختی به دست می‌آید. این ورزشکار اگر همیشه با وزنه‌های سبک کار کند درجا می‌زند ولی وقتی با استفاده از وزنه‌های سنگین و تحملِ کمی سختی کارش را ادامه دهد پیشرفت می‌کند. شما هم اگر فقط مثال‌های حل‌شده‌ی کتاب را بررسی کنید خیلی تقویت نخواهید شد ولی اگر بعد از بررسی مثال‌های کتاب کمی به خودتان سختی دادید و تمرین حل کردید، پیشرفت خواهید کرد، قوی و قوی‌تر می‌شوید و جزء افراد موفق خواهید بود.

۶-نکات ارائه‌شده‌ی در جلسه‌ی تدریس را به صورت خلاصه در دفترچه‌ی کوچکی که همیشه همراه دارید یادداشت کنید تا همیشه با شما باشد و در جاهایی که امکان آن وجود دارد مطالب را مرور کنید.

۷-

ممکن است برای بعضی از قسمت‌های درس لازمباشد مدرس خصوصیداشته باشید. در این مورد سعی کنید مدرس خصوصی خود را با دقت انتخاب کنید.

به طور خیلی خلاصه می‌توان گفت که در یادگیری درس ریاضی انتخاب هدف به صورت دقیق، درک کامل روابط ارائه‌شده، حل مثال‌ها و تمرین‌های کافی و مرور مداوم و هم‌چنین در صورت لزوم داشتن یک مدرس خصوصی خوب می‌تواند کلید موفقیت باشد.

منبع مطالعه بیشتر : کانون

کانال تلگرام سایت کنکوریو : konkuru@

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

نمونه سوالات علوم و فنون پایه دهم همراه با پاسخ

46: view

نمونه سوالات شیمی یازدهم همراه با پاسخنامه ۱۴۰۲

67: view

نمونه سوالات فصل سوم زمین شناسی یازدهم

52: view

سوالات ازمون هماهنگ کشوری هفتم موسسه اموزشی مرات

107: view

دانلود جزوه جامع ریاضی دوازدهم مجتبی لشینی

543: view

دانلود رایگان نمونه سوالات دینی دهم رشته انسانی

184: view

دانلود رایگان امتحان نهایی دوازدهم ریاضی تجربی همراه با پاسخ

138: view

دانلود رایگان نمونه سوالات نوبت اول پایه هشتم

90: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید