دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : konkuru

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 1

  • تاریخ : 15/11/23

  • تعداد بازدید : 615

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

چگونه درس زیست شناسی را بهتر مطالعه کنیم

حتما میدونید ضریب درس زیست شناسی در کنکور علوم تجربی اهمیت بالایی داره پس بهتره به بهترین شکل این درس رو مطالعه کنید .

یادگیری مؤثر زیست شناسی نیاز به مطالعه‌ی پله‌به‌پله‌ی مطالب دارد. به این دلیل باید مطالب پایه‌ای را که پیش‌نیاز درک مطالب دیگر هستند ابتدا به‌خوبی فراگرفت. بعد به سراغ مطالعه‌ی مطالب دیگر رفت. اگر زیست شناسی را یک درس صرفاً حفظ‌شدنی (مثل حفظ کردن یک شماره‌ی تلفن یا شعر) می‌پندارید، اولین قدم شما در یادگیری زیست شناسی تغییر نحوه‌ی نگرش به این درس است. پس به حفظ کردن طوطی‌وار (شعروار) مطالب زیست شناسی نپردازید. باید روشی را برای مطالعه به‌ کار ببرید که در یادگیری عمیق و مفهومی زیست شناسی مؤثر باشد. ما روش زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

بدون توجه به پایه، دوم، سوم و پیش‌دانشگاهی را به ‌صورت موازی (همراه‌ با هم) مطالعه کنید و اهمیت یکسانی برای تمام فصل‌های هر سه پایه قائل شوید. این موضوع به این دلیل است که طبق آمار سال‌های گذشته در بودجه‌بندی کنکور نمی‌توان هیچ مبحث یا درسی را فاقد اهمیت یا کم‌اهمیت‌تر از بقیه دانست.

تمام فصل‌های درس‌های زیست شناسی سه پایه را با توجه به ارتباط موضوعی آن‌ها مطالعه کنید. هر روز حداقل ۳۰/۱ از زمان مطالعه‌ی خود را به زیست اختصاص دهید.

مطالعه‌ را به ۴ بخش تقسیم کنید: ۱- قسمت اول را به مرور مطالب روز قبل بپردازید. ۲- در قسمت دوم مطالب مربوط به عنوان همین ساعت مطالعه را بخوانید. ۳- چند دقیقه استراحت کنید. ۴- در قسمت آخر تست‌های مربوط به همین جلسه را پاسخ دهید. مطالعه‌ی مطالب را نیز به روش زیر انجام دهید:

۱) ابتدا مطلب را به ‌صورت اجمالی و گذرا بخوانید تا ایده‌ی کلی آن را به ‌دست بیاورید (پاراگراف اول و آخر، تیترها، شکل‌ها).

۲) مطالب را به ‌صورت دقیق بخوانید. زیر نکات مهم و کلیدی خط بکشید و نکات مهم را حاشیه‌نویسی کنید.

۳) از مطالب خلاصه‌برداری کنید. می‌توانید مطالب مهم را به ‌صورت نکات جداگانه درون دفتر یا فیش‌هایی بنویسید؛ اما بهترین روش برای خلاصه‌برداری، نوشتن مطالب مهم به‌ صورت جدول‌ها، نمودارهای درختی و شبکه‌ای و شکل‌ها است؛ یعنی مطالبی را که یاد گرفته‌اید به شکلی که ذهنتان آن را خلق می‌کند بازنویسی کنید

دسته بندی

مشاوره

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید