نکته و تست کلاسینو کنکور 99
نکته و تست کلاسینو کنکور 98

خبر فوری برای کنکوری ها !!!

40 درصد زیست کنکور به صورت رایگان هدیه ما به شما

برای دریافت شمارتو وارد کن و دریافت رو بزن

  • استاد :

  • مقطع :

  • حجم جزوه : 379 kb

  • تاریخ : 20/03/01

  • تعداد بازدید : 640

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

 نکته های درست و واضح را یادداشت کنید

چون فراموش کردن جزییات مهم و کلیدی گفته شده سر کلاس امری عادی است پس سعی کنید که یادداشت های درست و خوانا بنویسید. بعضی اوقات دانش آموزان مطالب را سر کلاس خوب می فهمند و درنتیجه فکر می کنند که دیگر نیازی به یادداشت کردن جزییات گفته شده نیست اما بعدها متوجه می شوند که نمی توانند جزییات مورنیاز و ضروری را به یاد آورند. دانش آموزانی که یادداشت های دقیق و درست برمی دارند بعد از کلاس می توانند نکات کلیدی را مرور کنند، جزییات ضروری را یادآوری کنند و آموخته های خود را تثبیت کنند و مطالبی را که درون کلاس متوجه نشده اند را دوباره مطالعه کنند. از طرفی چون معمولا معلم ها مطالب و موضاعات زیادی را سرکلاس مطرح می کنند درنتیجه یادداشت برداشتن خوب و درست به دانش آموزان این امکان را می دهد که روی موضوعاتی که بیشترین ارتباط را با موضوع درس دارند تمرکز کنند.

 

اصول یک یادداشت برداری مفید

 با آمادگی قبلی سر کلاس حاضر شوید

دانش آموزانی که با آمادگی قبلی سر کلاس حاضر می شوند بهتر از دانش آموزانی که هیچ گونه آمادگی قبلی ندارند یاددشت برداری می کنند. آمادگی درست و مناسب برای کلاس شامل مطالعه موضوعات خواسته شده از سوی معلم و همچنین مطالعه مطالب جلسات پیشین است. دانش آموزان  که نکات یاداشت های جلسات قبلی خود را مرور می کنند (۱) زمینه یادگیری بهتری برای موضوعات جدیدی که در جلسه پیش رو گفته می شود دارند (۲) فرصت پرسیدن سوال هایی از مفاهیم و مطالبی را دارند که در جلسات قبلی کاملا آنها را متوجه نشده اند.

یادداشت تان را با یادداشت های بقیه مقایسه کنید

برای اینکه مطمئن شوید که یادداشت های شما کاملا به درستی و دقت یادداشت های بقیه دانش آموزان است، بعد از کلاس، یاداشت هایتان را با آنها مقایسه کنید.

 

دسته بندی

مشاوره

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید