نکته و تست کلاسینو کنکور 99
نکته و تست کلاسینو کنکور 98

خبر فوری برای کنکوری ها !!!

40 درصد زیست کنکور به صورت رایگان هدیه ما به شما

برای دریافت شمارتو وارد کن و دریافت رو بزن

  • استاد :

  • مقطع :

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : 16/08/28

  • تعداد بازدید : 694

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

همه چیز در مورد روش های جلوگیری از بارداری

همه چیز در مورد روش های جلوگیری از بارداری

همه چیز در مورد روش های جلوگیری از بارداری

همه ما می دانیم برای آن که بتوانیم از بارداری های ناخواسته جلوگیری کنیم روش های زیادی وجود دارد که به روش های جلوگیری از بارداری معروفند. اما چند نفر از افراد جامعه اطلاعات کاملی از این روش ها دارند؟ به نظر می رسد حال زمان آن است که در مورد این موضوع بیشتر صحبت شود تا همه افراد جامعه بتوانند از بارداری ناخواسته به روش مناسب خود جلوگیری کنند. این روش ها نه تنها می تواند از تولد نوزاد در بازه زمانی نامناسب جلوگیری کنند بلکه می تواند به شما کمک کند تا صحیح ترین و مناسب ترین روش را برای جلوگیری از بارداری انتخاب کنید.

انواع روش های جلوگیری از بارداری

روش جلوگیری طبیعی

در این روش مرد باید در زمان برقراری رابطه جنسی دقت کرده  و لحظه ای که مایع منی می خواهد از بدنش خارج شود آلت تناسلی خود را از واژن بیرون بکشند. این روش تقریبا دقیق است و احتمال بارداری از این روش ۲۰ درصد می باشد. اما گاهی مشاهده شده که اثرات روحی و روانی بدی بر روی مردان خواهد گذاشت. علاوه بر این جلوگیری طبیعی می تواند عوارضی مانند کم خونی، ضعف عمومی، ضعف چشم و طپش قلب را به همراه داشته باشد.

جلوگیری با استفاده از هورمون استروئید

هورمون های استروژن که به صورت قرص در بازار وجود دارد مانع از تخمک گذاری می شوند و به طبع بدون تخمک گذاری از بارداری خبری نخواهد بود.  این قرص ها را باید در نیمه اول دوره پریود، توسط زنان مصرف شود.  این روش معایب و فوایدی نیز دارد. از مزایای قرص های جلوگیری از بارداری می تواند به در دسترس بودن آن ها اشاره کرد. اما یکی از مهمترین معایب این قرص ها افزایش وزن می باشد. هومون های موجود در این قرص ها اشتها را باز کرده و نهایتا موجب چاقی می شوند.

ابزار های داخل رحمی

این ابزارها مثل دستگاه IUD، توسط پزشک متخصص زنان و زایمان در داخل رحم قرار داده می شوند. ابزارهای داخل رحمی گاهی اوقات موجب عفونت لگنی و پیدایش غذه های سرطانی می شود. بعلاوه احتمال بارداری حتی با وجود آن ها نیز وجود دارد  پس نمی تواند صد در صد از بارداری جلوگیری کند.

استفاده از کاندوم

کاندوم وسیله و پوششی از جنس لاتکس است که قبل از شروع  نزدیکی، بر روی آلت تناسلی مردان کشیده شده و باعث می شود مایع منی به داخل رحم ریخته نشود. این روش امن ترین روش های جلوگیری از بارداری است به شرط آن که از کاندوم های با کیفیت استفاده شده و پس از نزدیکی آن را کاملا از رحم خارج کنیم. از معایب این روش جلوگیری از بارداری می توان به عدم اغناء کامل جنسی به دلیل نداشتن تماس اشاره کرد.

جلوگیری از طریق قاعدگی

در این روش لازم است یا زن و یا مرد از دوره تکامل تخمک و کیفیت دوره جنسی اطلاع داشته باشند. تخمک گذاری در خانم ها از ۱۴ روز قبل از قاعدگی بعدی رخ می دهد و تخمک های آزاد شده به مدت دو روز می توانند منتظر اسپرم بمانند و قدرت لقاح خود را حفظ کنند. از طرفی طبق نظریه زیست شناسان اسپرم نر نیز می تواند تا ۴ روز زنده بماند و قدرت ترکیب با سلول ماده را در خود حفظ کند به این ترتیب اگر نزدیکی ۴ روز مانده به تخمک گذاری ( یعنی ۱۸ روز مانده به دوره پریود ) تا ۶ روز پس از آن انجام نگیرد و یا در این دوره از روش های دیگر جلوگیری از بارداری استفاده شود می تواند روشی موثر، بی خطر و ارزان باشد. البته باید در نظر داشته باشید که عمر اسپرماتوزوئید در همه افراد یکسان نیست پس بهتر است جهت اطمینان بیشتر احتیاط کنید و این زمان را بیشتر در نظر بگیرید.

شستشو

برخی از زنان  پس از رابطه جنسی خود با داروهای و یا مواد گیاهی محلول در آب رحم را شستشو می دهند که این کار باعث جلوگیری از انجام عمل لقاح می شود. البته باید یادآور شویم که این روش نیز نمی تواند صد در صد از بارداری جلوگیری کند.

روش های دائمی

در این روش با استفاده از عمل جراحی لوله های اسپرم در مردان و تخمک در زنان بسته می شود و فرد دیگر هرگز قادر به باروری نیست. البته این روش هیچ تاثیری بر روی میل جنسی نخواهد گذاشت. دقت کنید که این روش دائمی است و راه بازگشتی ندارد.

همه چیز در مورد روش های جلوگیری از بارداری

پست تبلغاتی

دسته بندی

اخبار

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید