دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : نوید صفایی

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : 15/07/27

  • تعداد بازدید : 5385

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

تحلیل و بررسی کتاب حسابان از موسسه نشر الگو

کنکوریو:

مولف: نوید صفایی . سعید پوریا

بررسی بر اساس چاپ سال 94

حسابان کتابی است که در کنکور از دو جنبه اهمیت دارد . جنبه اول امتحانات نهایی و جنبه دوم سوالات حسابان در کنکور های سراسری که اهمیت زیادی دارند . این کتاب تنها به بررسی کنکور پرداخته است و به امتحانات نهایی بی توجه بوده است لذا ما نیز آنرا به عنوان یک منبع کنکور بررسی می کنیم.

درسنامه های این کتاب تا حدودی کامل هستند و نکته ای را فروگذار نکرده اند و  داوطلبان می توانند از آنها به عنوان منبع مطالعه خود استفاده کنند اما این درسنامه ها یک ایراد بزرگ دارند و آن هم پراکنده بودن آنها است؛ در واقع در این کتاب به دور هر نکته یک کادر رسم شده است و هیچ توضیحی درباره این نکته و یا ارائه یک مثال آموزشی صورت نگرفته است . در تقریبا تمامی بخش های این کتاب درسنامه ها اینگونه هستند و یک انسجام کلی که داوطلبان با مطالعه هر یک از آنها بتوانند یک مطلب واحد را فرا بگیرند وجود ندارد.

تست های این کتاب نسبتا دشوار هستند و بسیاری از تست ها حتی سطحی فراتر از کنکور سراسری دارند. در واقع مولف سعی کرده است که بجای استفاده از سوالات استاندارد ، از سوالات دشوار برای بالا بردن سطح کتاب خود استفاده کند. بخش اعظم سوالات این کتاب تالیفی هستند و در پایان تست های تالیفی، از سوالات کنکور های سراسری و آزاد استفاده شده است. البته تست ها گلچین شده هستند و از ارائه تست های ضعیف پرهیز شده است و می توان ادعا کرد که هر تست  نکته ای جدید دارد .

در پایان هر بخش تعدادی آزمون جامع گنجانده شده است که برای دادن دید کلی به داوطلب از میزان یادگیری اش بسیار مناسب هستند و مشخص می کنند که داوطلب چه مباحثی را به درستی فرا نگرفته است.

مدتی است که از تالیف این کتاب می گذرد اما هر ساله فقط به اضافه کردن کنکور های سراسری بسنده شده است و ویرایش کلی نداشته است . لذا می توان بروز رسانی این کتاب را ضعیف دانست.

پاسخ های تشریحی نسبتا مناسب هستند و مفهومی توضیح داده شده اند. داوطلبان با مطالعه آنها قادر خواهند بود که به اشتباهات خود پی ببرند و مطالبی را که از آنها غافل بوده اند فرا گیرند.

در بخش های پایانی( که  در سال چهارم در درس دیفرانسیل به طور کامل تر مورد بررسی قرار می گیرند ) مقداری افراط شده است و از مطلب پیش هم استفاده شده است . اما اگر داوطلبان در سال سوم آنها را مطالعه کنند بهتر است و یک قدم جلو تر می روند.

در کل این کتاب هم برای دانش آموزان سال سوم مناسب است و هم برای داوطلبان کنکور که می خواهند حسابان را تخصصی تر کار کنند.

به طور کلی مزایا و معایب این کتاب را به صورت زیر خلاصه می کنیم:

مزایا: نکات خوب درسنامه ها . تست ها گلچین شده . آزمون های جامع . پاسخ های تشریحی مناسب

معایب: فرا تر از کنکور بودن بسیاری از تست ها . نبودن انسجام در درسنامه ها. بروز رسانی ضعیف

امتیاز ما به این کتاب از 10    :7

با نظرات خود ما را در بهبود کارمان یاری کنید و همچنین در صورت ایجاد ویرایش جدید و عدم بررسی تا حداکثر یک هفته این موضوع را به ما اطلاع دهید که در اسرع وقت رسیدگی شود.

منبع: سایت هارد کنکور

دسته بندی

مشاوره

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

76: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

76: view

جزوه خلاصه فصل هشتم علوم نهم محمد حجت پناه

177: view

جزوه و نکات کلیدی علوم هشتم حسین مردی

201: view

جزوه آرایه های فارسی پایه دهم رزم آرا

455: view

جزوه اقتصاد دهم فصل اول استاد یابنده

267: view

جزوه فارسی دهم ویرایش جدید ولی مسعودی

1905: view

دانلود رایگان جزوه عربی پایه دهم و یازدهم انسانی

461: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید