-
استاد :
-
مقطع : دهم
-
حجم جزوه : 974 KB
-
تاریخ : 21/11/03
-
تعداد بازدید : 723
-
نظرات : ۰
-
نویسنده : konkuru
آموزش فصل اول زیست شناسی پایه دهم به روش پرسش و پاسخ
آموزش فصل اول زیست شناسی پایه دهم به روش پرسش و پاسخ مزیت های بسبار زیادی برای شما دارد و یک روش آموزش بسیار جذاب است.
تست آموزشی
پژوهشی که در ارتباط با …….انجام شود در محدوده پژوهش های زیست شناسی قرار نمی گیرد.
۱) تعیین میزان قند شیرهای با برندهای مختلف
۲)تولید میوه هایی مقاوم به آفت
۳) اندازه گیری میزان لذیذ بودن غذاهای مختلف
۴ )درمان بیماری های ارثی
موجودات
زنده: باکتری ها آغازیان قارچ ها گیاهان جانوران
غیر زنده
می توان گفت که جانداران همه این هفت ویژگی را با هم دارند
۱-همه جانداران سطوحی از سازمان یابی دارند و منظم اند.
آیا همه جانداران سطوحی یکسانی از نظر درونی را دارند؟
۲- هم ایستایی هومتوستازی: محیط اطراف همه جانداران همواره در تغییر است اما جانداران می تواند وضع درونی نه بیرونی پیکر خود را در حد ثابتی نگه دارد حد تقریبی منظور است. مثلا وقتی سدیم خون افزایش می یابد دفع آن از طریق ادرار زیاد می شود.
۳- رشد و نمو: جانداران رشد و نمو می کنند و اطلاعات ذخیره شده در دنای جانداران الگوهای رشد و نمو و همه جانداران را تنظیم می کند.
آیا هر جانداری دنا دارد؟
آیا هر یاخته دنا دارد؟
آیا هر موجودی که دنا دارد و هومتوستازی دارد؟
آیا هر موجودی که دو نوع اسید هسته ای نوکلئیک اسید دارد زنده است؟
آیا هر موجودی که قدرت تکثیر دارد سطوحی از نظم و سازمان یابی را دارد؟
آیا هر موجودی که رشد و نمو دارد دنا دارد؟
آیا هر موجودی که دنا دارد رشد و نمو دارد؟
۴- فرآیند جذب و استفاده از انرژی: جانداران انرژی می گیرند از آن برای انجام فعالیت های زیستی خود استفاده می کنند و بخشی از آن را به صورت گرما از دست می دهند. مثلاً گنجشک غذا می خورد و از انرژی آن برای گرم کردن بدن و نیز برای پرواز و جستجوی غذا استفاده می کند.
البته واکنش های درون سلولی می تواند انرژی زا یا انرژی خواه باشد. واکنش های انرژی زا انرژی مورد نیاز واکنش های انرژی خواه را تامین می کند.
دسته بندی
زیست و زمین شناسیبخش دانلود