دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز

50 ساعت تدریس رایگان زیست شناسی

اگه میخوای خیالت از زیست راحت باشه همین الان شماره موبایلت رو وارد کن و دریافت رو بزن تا 50 ساعت از تدریس استاد بام رفیع رو به صورت کاملا رایگان دریافت کنی

  • استاد :

  • مقطع : یازدهم

  • حجم جزوه : 8 MB

  • تاریخ : 21/08/23

  • تعداد بازدید : 1940

  • نظرات : ۱

  • نویسنده : konkuru

جزوه صفر تا صد جغرافیای پایه یازدهم علوم انسانی

جزوه صفر تا صد جغرافیای پایه یازدهم علوم انسانی

جزوه صفر تا صد جغرافیای پایه یازدهم علوم انسانی

جزوه صفر تا صد جغرافیای پایه یازدهم، برای رشته های ادبیات و علوم انسانی بسیار مفید است. چرا که با نکات ویژه و برخی تصاویر مفهومی، یادگیری این درس را ساده تر می کند. برای یادگیری این درس بهتر است که از یک جزوه کاربردی و خلاصه شده استفاده کنید.

هر یک از این تصاویر ناحیه ای از سطح زمین را نشان می دهد. تصویر ها را با هم مقایسه کنید. چه عواملی سبب می شود که شما احساس کنید این نواحی با یکدیگر تفاوت دارند؟ آب و هوا؟ پوشش گیاهی؟ نوع بهره برداری از محیط و شیوه زندگی مردم؟ و……. تصویر شماره( ۱) ناحیه ای مرطوب با پوشش گیاهی غنی و فعالیت دامداری را نشان می ‌دهد. در این ناحیه به سبب بارندگی زیاد و رطوبت کافی چمنزارهای وسیعی به وجود آمده و شرایط مناسبی برای دامداری و پرورش گاو فراهم شده است. نوع خانه ها و شکل سقف ساختمان ها نیز با ریزش های جوی و نوع فعالیت اقتصادی ساکنان ناحیه یعنی نگهداری دام و علوفه تناسب دارد.

تصویر شماره (۲)یک ناحیه ساحلی با فعالیت های مربوط به تجارت و گردشگری را نشان می دهد. امکان تجارت دریایی موجب به وجود آمدن شهری با نقشه بندری در کنار جذب دریا شده است. جذب جمعیت زیاد، رونق فعالیت های مربوط به تجارت و گردشگری و حمل و نقل بار و مسافر موجب پدید آمدن ساختمان‌ های بلندمرتبه شده است. اکنون دقت کنید و بگویید در تصاویر سه و چهار چه ارتباطی میان اجسام و پدیده ها وجود دارد؟ نوع فعالیت و شیوه زندگی چه ارتباطی با محیط طبیعی دارد؟ تفاوت ‌های این دو و عواملی که این دو را از هم متمایز می کنند کدامند؟

ناحیه

دانستید که هر مکان در روی زمین ویژگی ‌هایی دارد. همچنین میان اجزا و پدیده ‌های هر مکانی نوعی پیوستگی و هماهنگی وجود دارد که آن مکان را از سایر مکان ها متفاوت می سازد. یکی از کارهای جغرافیدانان مطالعه شباهت ها و تفاوت های مکان هاست.

 

دسته بندی

جزوات

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

دانلود رایگان آزمون نوبت دوم جغرافیای یازدهم

87: view

دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی درس جغرافیا پایه دهم انسانی

183: view

دانلود جزوه توپ جغرافیا پایه دهم با حجم کم

444: view

دانلود رایگان جزوه انسان و محیط فصل انرژی و حرکت و زندگی

352: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه

  1. ماهی نقوی گفت:

    ::::::/

یک دیدگاه بگذارید