دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع :

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : 20/07/16

  • تعداد بازدید : 920

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری یک فرایند بسیار مهم و ضروری است که تمامی داوطلبان و دانش آموزان برای آن اقداماتی انجام می دهند . هر دانش آموزی که در سال دوازدهم تحصیل می کند باید اقدام به انتخاب رشته کند .

شاید برخی از دانش آموزان در سال کنکور کمتر درس بخوانند یا اصلا هدفی نداشته باشند اما در زمان انتخاب رشته همه می خواهند شانس خود را امتحان کنند البته هستند داوطلبانی که از رتبه خود رضایت ندارند و انتخاب رشته انجام نمی دهند که به تفضیل در این مورد صحبت می کنیم.

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری هر سال ۳الی ۴ هفته بعد از کنکور انجام می شود و حدودا ۱۰ روز از سوی سازمان سنجش مهلت داده می شود . انتخاب رشته کنکور سراسری در یک فرم ۱۵۰ تایی سازمان سنجش آموزش کشور اجرا می شود که هر داوطلبی می تواند از میان کد رشته های اعلام شده از سوی سازمان سنجش ۱۵۰ کد رشته را به ترتیب الویت وارد این فرم کند.

انتخاب رشته علی رغم تمامی حساسیت هایی که دارد اما متاسفانه جای خطا و اشتباهات زیادی دارد و اگر در اجرای آن دقت کافی انجام نشود سال های سال پشیمانی به بار می آورد.

در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی را در رابطه با انتخاب رشته کنکور سراسری برای شما بیان کنیم :

در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری خیلی از مشاوران و داوطلبین کنکور اشتباهات رایجی را انجام می دهند که بعد از اعلام نتایج نهایی داوطلب و خانواده او تازه متوجه این اشتباه می شوند که دیگر کاری از دست هیچ کس ساخته نیست. به همین دلیل انتخاب یک مرکز انتخاب رشته خوب بسیار پر اهمیت است.

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

۵ اشتباه رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری

  • عدم انجام انتخاب رشته :

اولین و رایج ترین اشتباه در زمان اعلام رتبه ها این است که دانش آموزان و خانواده هیجانی تصمیم می گیرند و به دلیل اینکه از رتبه رضایت ندارند یا رتبه آنها به حد نصاب رشته ای که می خواهند نرسیده انتخاب رشته انجام نمی دهند .

مثلا داوطلب رتبه ۳۰۰۰ را در زیر گروه تجربی کسب کرده است اما فقط رشته پزشکی دانشگاه تهران را می خواهد خب مسلم است که با این رتبه پزشکی دانشگاه تهران قبول نمی شود اما انتخاب رشته نکردن کاری بسیار غلط و خطرناک است چرا که این فرد می تواند شانس خود را امتحان کند و به شکلی انتخاب رشته خود را انجام دهد که اگر در رشته ای پذیرفته شد و شرکت نکرد از کنکور سال بعد محروم نشود اما اگر انتخاب رشته نکند جای خود را به دانش آموزی داده است که از او رتبه بدتری گرفته است و شانس قبولی سایر رقبای خود را بالا می برد .

نکته بعدی اینکه ممکن است که در زمانی که نتایج انتخاب رشته اعلام می شود شما دچار مشکلاتی شده باشید که دیگر امکان مطالعه برای سال بعد را نداشته باشید یا از کنکور و درس خسته شده باشید و هیجانات شما فروکش کرده باشد و از سال بعد درس خوندن منصرف شده باشید اگر انتخاب رشته نکرده باشید کاملا شانس خود را از دست داده اید اما اگر انتخاب رشته را انجام داده باشید پلی برای برگشت خود گذاشته اید .

  • انتخاب رشته بر اساس شانس قبولی :

متاسفانه خیلی از مشاوران انتخاب رشته ، فرم انتخاب رشته را بر مبنای شانس قبولی پر می کنند که این کاملا اشتباه است . انتخاب های شما به صورت زیر بررسی می شود که در ابتدا فرم انتخاب رشته تمامی نفرات قبلی شما بررسی می شود و قبولی آنها مشخص می شود.

مثلا فرض کنیم که رتبه شما در زیر گروه ریاضی ۶۷۹ شده است ابتدا انتخاب های ۶۷۸نفر قبلی به صورت کامل بررسی می شود تا نوبت به شما برسد . در زمان بررسی انتخاب های شما از انتخاب شماره ۱ شروع می شود.

اگر این انتخاب قبلا توسط نفرات قبلی تکمیل شده باشد انتخاب دوم شما بررسی می شود و همین طور پیش می رود تا به انتخابی برسد که هنوز آن رشته و دانشگاه ظرفیت خالی دارد و توسط نفرات قبلی پر نشده است . فرض کنید انتخاب ۳۵ شما قبولی قطعی  و نهایی شما می شود . برای همین انتخاب های ۳۶ به بعد شما دیگر بررسی نمی شود و سیستم به سراغ رتبه ۶۸۰ می رود . برای همین بهتر است انتخاب های شما بر اساس علاقه صورت بگیرد نه بر اساس شانس قبولی .

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

  • انتخاب رشته بر اساس بازار کار و در آمد :

یکی دیگر از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری این است که رشته های انتخابی شما بر اساس عدم شناخت و یا صرفا بر اساس بازار کار و یا در آمد باشد.

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد الویت اول انتخاب رشته باید بر اساس علاقه شما به آن رشته باشد زمانی که شما وارد دانشگاه می شوید تا زمانی که شما فارغ التحصیل می شوید و مدرک خود را می گیرد متوسط حدودا بین ۵الی ۶ سال زمان می برد و مشخص نیست که تا ۵سال بعد رشته شما دچار چه تغییراتی شود آیا همچنان رشته ای پر کار و درآمد است یا نه .

برای همین در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری حتما معیار انتخاب های خود را بر اساس علاقه بگذارید نه بازار کار  و در آمد  .

 

  • انتخاب رشته بر مبنای علاقه بدون شناخت :

در بسیاری از موارد انتخاب های بدون شناخت و هیجانی و زود گذر باعث می شود که انتخاب رشته شما انتخاب های خوبی نباشد . اشتباه ترین کار ممکن انتخاب رشته بر مبنای علاقه بدون شناخت و صرفا بر اساس دیده ها و شنیده ها است .

به طور مثال دختر خاله مامانم وارد این رشته شد و الان خیلی موفقه یا داداشم این رشته رو خوند و الان بیکاره . اینها تصورات غلطی هست که در رابطه با رشته ها وجود دارد.

انتخاب رشته شما باید بر مبنای علاقه ناخود آگاه باشد خیلی وقت ها به چیزی علاقه داریم اما وقتی وارد اون رشته و اون کار می شیم متوجه می شیم که با اون چیزی که تصور می کردیم کاملا متفاوت هست برای همین انتخاب رشته شما باید بر مبنای علاقه و شناخت واقعی باشه راجع به رشته های دانشگاهی و دانشگاه ها و توانایی ها و بازار کار ان رشته و حتی واحد های دانشگاهی آن رشته نیز تحقیق کنید و بر اساس علاقه مندی های ناخود آگاه خود کد رشته ها را انتخاب کنید  .

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

اشتباهات و کار های غلط در انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته براساس علاقه مندی های ناخود آگاه چیست ؟

علاقه های ناخود آگاه یعنی علاقه و تمایل داشتن به رشته و کاری که بر اساس ویژگی های شخصیتی شما باشد نه بر اساس دیده ها و شنیده ها و باور هایی که اطرافیان در مغز ما قرار می دهند.

علاقه ناخود آگاه را با تست های شخصیت شناسی می توان سنجید برای همین اجرای این تست ها در زمان انتخاب رشته بسیار مهم و ضروری است .

 

ثبت نام در تست شخصیت شناسی معتبر و جهانی هالند برای سنجش و ارزیابی علاقه مندی های ناخود آگاه

هم اکنون ثبت نام کنید. (لینک ثبت نام)

 

 

یکی دیگر از عوامل مهم شناخت دقیق و کامل آن رشته دانشگاهی است . در این زمینه تحقیق کنید بهترین زمان تحقیق درباره رشته های دانشگاهی فاصله زمانی بین کنکور سراسری تا اعلام نتایج اولیه است.

 

از چه منابعی برای تحقیق در رابطه با رشته های دانشگاهی استفاده کنیم ؟

یکی از منابعی که می توان برای تحقیق در زمینه رشته های دانشگاهی استفاده کرد اساتید و دانشجویان آن رشته است اما باید بدانید که بدون قضاوت به صحبت های آنان گوش کنید و فقط اطلاعات کسب کنید و بر اساس نظرات شخصی آنها پیش نروید چرا که هیچ کس از رشته خود بد تعریف نمی کند یا اگر از انتخاب خود ناراضی باشد و پشیمان شده باشد درصدد بد گویی از آن رشته و دانشگاه است .

فقط به صحبت های آنان گوش دهید و سپس این اطلاعات را کنار هم بگذارید و تصمیم نهایی را خودتان بگیرید و به یاد داشته باشید که صرفا با یک نفر صحبت نکنید و صحبت های یک فرد را به تنهایی معیار قرار ندهید . حداقل با ۵الی ۱۰ نفر در رابطه با رشته مد نظر خود صحبت کنید .

یکی دیگر از منابع بسیار مهم برای تحقیق در رابطه با رشته های دانشگاهی استفاده از کتاب ها و مجلات است که اطلاعات آن رشته را به صورت کامل در اختیار شما قرار دهد .

گروه آموزشی پرتوی افتخار دارد که در این زمینه مهم سه جلد کتاب تخصصی معرفی رشته های دانشگاهی را به چاپ رسانیده است . که در این کتاب ها تمامی رشته های دانشگاهی به طور کامل برای شما توضیح داده شده است . توانایی ها و مهارت هایی که مورد نیاز آن رشته است ، دانشگاه های ارائه کننده هر رشته ، واحد های دانشگاهی ، امکان ادامه تحصیل هر رشته ، گرایش های ارشد  و دکتری برای هر رشته ، طول مدت تحصیل در هر رشته و در هر مقطع و بازار کار آن رشته به طور کامل و مبسوط توضیح داده شده است.

مشاهده و خرید کتاب ها

  • انتخاب رشته بدون توجه به استعداد :

انتخاب رشته فقط بر اساس علاقه کافی نیست و استعداد هم عامل مهمی در این زمینه است .اگر فقط علاقه باشد و استعداد نباشد موفقیت در هیچ زمینه ای اتفاق نمی افتد .

چطوری استعداد خود را تشخیص دهیم ؟

یکی از راه های تشخیص استعداد اجرای تست های استعداد سنجی است که از میان تمامی تست های معتبر در دنیا برای انتخاب رشته آزمون سراسری استعداد های چند گانه مهم است . اگر علاقه در کنار استعداد قرار بگیرد . مطمئن باشید که به موفق ترین فرد در زمینه تحصیلی و کاری خود تبدیل می شوید .

ثبت نام در تست استعداد سنجی چند گانه برای سنجش استعداد های تحصیلی و کاری

تست استعداد سنجی

 

یک نکته بسیار بسیار مهم

در انتخاب رشته کنکور سراسری تست های شخصیت شناسی مختلفی برگزار می شود که اجرای خیلی از آنها مناسب سن ۱۸ سالگی نیست و به غلط از این تست ها استفاده می شود . برای همین مراقب باشید تا دچار نتایج اشتباه نشوید .

صحبت در رابطه با کنکور سراسری و انتخاب رشته بسیار زیاد است . مسائل و آیتم های گوناگونی باید مورد بررسی قرار بگیرد که به تفضیل در مقالات دیگر راجع به آنها نیز صحبت می کنیم .

مجموعه رتبه شو با وجود اساتید و مشاوران حرفه ای در زمینه انتخاب رشته کنکور ، مشاوره و برنامه ریزی درسی به شما کمک خواهند کرد تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شماره های تماس :  ۲۲۱۴۱۸۲۰-  ۲۲۱۴۲۰۱۸- ۴۴۲۷۱۹۱۶

۰۹۲۰۷۲۷۸۶۸۴   مشاوره تمام وقت

 

دسته بندی

اخبار

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

آنچه باید درباره انتخاب رشته پایه نهم بدانید

476: view

مشاوره تحصیلی در کلینیک هیربد

1297: view

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

869: view

راهکارهای افزایش تمرکز هنگام مطالعه چیست؟

1100: view

روش ها و تکنیک های تندخوانی مهدی براتی

5910: view

بهترین روش برای مطالعه واژگان انگلیسی کنکور

1433: view

شکل خوانی چیست ؟

1185: view

۱۲ قدم برای موفقیت در کنکور (حسین ایزن)

979: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید