دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 2 MB

  • تاریخ : 22/03/22

  • تعداد بازدید : 573

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه شبیه سازی فرایندهای شیمیایی استاد رازی فر

جزوه شبیه سازی فرایندهای شیمیایی استاد رازی فر

جزوه شبیه سازی فرایندهای شیمیایی استاد رازی فر

جزوه شبیه سازی فرایندهای شیمیایی استاد رازی فر اطلاعاتی دقیق در رابطه با این مطالب مهم کنکوری در اختیار شما قرار می دهد. این جزوه از کانال جزوه بازان تقدیم حضورتان می شود.

مدلسازی و شبیه سازی فرآیند

مقدمه
شبیه سازی یا مدل سازی ریاضی در واقع تبدیل کیفیت های فیزیکی و رابطه متقابل این کیفیت‌ ها به کمیت های عددی و روابط ریاضی است. بدین ترتیب یک مدل ریاضی شامل متغیرها و مجموعه معادلات وابسته به آنهاست که می‌ تواند تاثیر متقابل این متغیرها را همان‌ طور که در دنیای واقعی اتفاق می افتد نشان دهد. از این رو یک مدل ریاضی وسیله بسیار مناسبی در دست تحلیل گری است که با توسل به آن می‌ تواند رفتار یک سیستم را پیش از اعمال واقعی تغییرات پیش ‌بینی کند. این خاصیت به خصوص در مورد سیستم هایی که امکان اعمال واقعی تغییرات در آنها محدود است بسیار مفید و کارآمد است. یکی از از مثال های مشخص این نوع سیستم ها فرایند های شیمیایی است. در این مورد به دلیل تعداد زیاد متغیر های عملیاتی و مخارج و مخاطرات زیاد تجربه کردن تغییر در هر یک از این متغیرها وجود یک مدل ریاضی که بتواند امکان انجام تجربیات مختلف را به سادگی در اختیار تحلیل گر قرار دهد بسیار ارزشمند و قابل توجه است. بدین جهت شبیه سازی فرایند ها همیشه مورد توجه بوده و فعالیت ‌های گسترده ‌ای در این مورد صورت گرفته است.

از یک نظر شبیه سازی فرایندها در واقع اعمال معادلات موازنه جرم و انرژی به همراه شرایط تعادل فازها در یک سیستم است که معمولاً جهت سهولت کار به حالت پایایی سیستم بسنده می شود. در این حالت با اعمال شرایط تعادل ترمو دینامیکی مجموعه معادلاتی به وجود خواهد آمد که در کنار معادلات متداول موازنه جرم و انرژی مجموعه معادلات همزمانی را تشکیل می دهند که در واقع به مدل ریاضی فرآیند تعبیر می ‌شود. مدل ها غالباً به سه نوع دسته تئوری نیمه تجربی و تجربی تقسیم می ‌شوند. مدل های تئوری به طور کامل بر اساس قوانین تئوری استوارند مانند راکتور همزن دار که در صنعت کاربرد کمتری را دارد. مدل‌ های نیمه تجربی بر پایه روابط تئوری و با استفاده از نتایج اصلاحات تجربی به وجود می ‌آیند. معادلات حالت از این دسته اند. مدل های تجربی صرفاً بر اساس روابط تجربی شکل گرفته اند.

دسته بندی

جزوات

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

آزمون نوبت دوم علوم هفتم همراه با پاسخنامه ۱۴۰۳

56: view

بانک سوالات شیمی پایه دهم همراه با پاسخ

78: view

جزوه جامع فصل دوم فیزیک دهم مهدی باباخانی

89: view

جزوه آموزشی فصل اول شیمی دهم احسان پاک نیت

139: view

بانک سوالات امتحانی شیمی دهم رضا همتی

167: view

جزوه جامع شیمی پایه دهم اکرم ترابی

258: view

جزوه جامع شیمی دهم دکتر یوسف اکبریان

281: view

دانلود رایگان نمونه سوال نوبت دوم شیمی با پاسخ پایه دهم

118: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید