دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : قاسمی

  • مقطع :

  • حجم جزوه : 2.4 مگ

  • تاریخ : 17/04/15

  • تعداد بازدید : 17070

  • نظرات : ۲

  • نویسنده : konkuru

جزوه شیمی ۳ روش شب امتحانی استاد قاسمی

جزوه شیمی 3 روش شب امتحانی استاد قاسمی

جزوه شیمی ۳ روش شب امتحانی استاد قاسمی

یک جزوه بسیار عالی به روشی جدید (روش شب امتحانی) از شیمی ۳ به دست استاد قاسمی عزیز و بزرگوار

کانال تلگرام سایت کنکوریو هر روز با برترین و بهترین مطالب کنکوری و جزوات کنکوری که در اختیار کاربران خود قرار می دهد یکی از برترین کانال های کنکوری می باشد.

آدرس کانال تلگرام سایت کنکوریو : konkuru@

آزمون آنلاین سایت کنکوریو : konkuru.ir/azmoon

برای مطالعه بیشتر :

روش مطالعه شیمی

۱- جایگاه:

شیمی در گروه ریاضی و تجربی یک درس اختصاصی محسوب می شود و ۳ برابر دروس عمومی ضریب دارد، اما با توجه به اولویت های انتخاب رشته و اینکه رشته مربوط به آن اولویت در چه زیر گروهی باشد، ضریب آن نسبت به دیگر دروس اختصاصی تغییر خواهد کرد.

در گروه تجربی پس از درس زیست شناسی، شیمی، دومین درسی است که مورد توجه داوطلبان واقع می شود و زمان مطالعه را به آن اختصاص می دهند. همین امر باعث می شود با وجود یکسان بودن کتاب درسی و تعداد واحدهای درسی در دو گروه ریاضی و تجربی معمولاْ سطح نمرات شیمی دانش آموزان تجربی از ریاضی بالاتر و در کنکور نیز متوسط درصد بالاتری را کسب نمایند.

در گروه ریاضی جایگاه درس شیمی پس از ریاضی و فیزیک است و ساعات مطالعه آن کمتر از درس های ریاضی و فیزیک می باشد. چون قسمت زیادی از مطالب درس شیمی حفظی است، برخی دانش آموزان رشته ریاضی اقبال کمتری به آن نشان می دهند و حتی زمان کمتری از برخی دروس عمومی برای شیمی می گذارند. در مقابل دانش آموزانی که برای درس شیمی وقت مناسبی می گذارند نسبت به دیگر دانش آموزان رشته ریاضی از یک جهش قابل توجه در رتبه و تراز کلی برخوردار می شوند. با توجه به نزدیک بودن رقابت میان قسمت عمده شرکت کنندگان در دروس ریاضی و فیزیک، شیمی درس تعیین کننده می شود و باعث جهش رتبه آنها می شود.

۲- محتوای کلی:

قسمت عمده درس شیمی و محتوای آن در مقایسه با دروس دیگر ساده و قابل فهم است و بدلیل ارتباط مستقیم آن با زندگی روزمره دانش آموزان به خوبی با آن ارتباط برقرار می کنند. مطالعه و وقت گذاشتن در این درس به سرعت نتیجه می دهد و باعث رشد سریع درصد و نتایج آزمون ها می شود و چون یک درس اختصاصی است رشد آن باعث کسب رتبه مناسب تر و تراز بالاتری شده و موجب تقویت روحیه دانش آموزان خواهد شد.

۳- منابع آزمون:

کتاب شیمی سال دوم با ۵ بخش، کتاب شیمی سال سوم به ۳ بخش و کتاب پیش دانشگاهی با ۴ بخش منابع طرح سوال شیمی در آزمون سراسری و آزاد هستند.

از نظر تعداد سوال های طرح شده این سه کتاب اهمیت تقریبا یکسانی دارند.

از نظر محتوای علمی و سختی مباحث، بخش ۴ شیمی سال دوم، بخش یک شیمی سال سوم و بخش ۳و۴ شیمی پیش دانشگاهی دارای مطالب مفهومی تر و مشکل تری می باشند.

۴- مهم ترین منبع مطالعه:

مهمترین منبع برای مطالعه متن کتاب درسی است. هیچ کتاب کمک آموزشی یا جزوه درسی نمی تواند جای کتاب درسی را بگیرد. تمام سوال ها با توجه به متن کتاب درسی طرح می شوند. سوال های مطرح شده در متن کتاب درسی در قالب “فکر کنیدها” یا “همچون دانشمندان” همیشه از جمله مهمترین منابع طرح سوال محسوب می شوند و باید توسط دانش آموزان حل و بررسی شوند.

استفاده از شکل ها، جدول ها و نمودارهای کتاب درسی بعنوان سوال یک شیوه رایج طرح سوال است.

برخی از تست ها جنبه محاسباتی دارند و شامل اعداد اعشاری می شوند که قابل ساده کردن نبوده و جزو محاسبات وقت گیر محسوب می شوند. با توجه به ممنوع بودن استفاده از ماشین حساب به نظر برخی دانش آموزان حل اینگونه تست ها وقت زیادی می برد و ضرورت ندارد، در حالیکه در عمل وقت مناسبی را می گیرند و بر خلاف تست های مفهومی و شبهه دار حتماً به جواب درست می رسند. زمان گذاشتن و حل این تست ها کاملاً توصیه می شود.

هر چند مطالب بیشتر “بدانیدها” در متن کتاب درسی جزو منابع طرح سوال آزمون نمی باشند اما نباید کاملاً نادیده گرفته شوند.

مطالب “بیشتر بدانید” را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد. برخی از آن ها کاملاً مکمل درس می باشند. مثل نظریه اسید و باز لوییس در صفحه ۵۵ یا نحوه عملکردشناساگرها در صفحه ۶۴ که مانند مطالب متن کتاب برای درک مفاهیم به آن نیاز داریم. برخی دیگر مطالب کاملاً حاشیه ای هستند که به تکمیل معلومات عمومی و مطالب جالب توجه علمی می پردازند. مثل بیشتر بدانید صفحه ۶۲ در مورد عملکرد اسید معده، مطالعه این بیشتر بدانیدها برای کنکور اهمیت کمتری دارد و به خاطر سپردن جزئیات آن ها اولویت ندارد.

۵- خلاصه نویسی یک مهارت مهم:

خلاصه برداری از مطالب حفظی مخصوصاً در مورد فصل هایی مثل فصل ۱و۲ سال دوم به صورت فلش کارت یا فیش جعبه لایتنر در به خاطر سپردن آن ها بسیار موثر است و کاملاً توصیه می شود.

یک خلاصه نویسی خوب حتماً باید پس از یک یا چند بار مطالعه دقیق و عمیق متن صورت گیرد. در متن خلاصه شده فقط موضوعاتی نوشته می شود که اهمیت بیشتری دارند و ممکن است فراموش شوند و با کوتاه ترین جملات و عبارت هایی که مفهوم را می رسانند نوشته می شوند.

بهتر است در هر صفحه یا فیش خلاصه برداری یک موضوع و مطلب نوشته شود تا پس از به خاطر سپاری بتوان آن ها را از دیگر فیش ها جدا کرد.

خلاصه نویسی هر فرد تنها برای خود آن فرد قابل استفاده است به عبارت دیگر هر دانش آموز باید خلاصه های مربوط به خود را شخصاً تهیه نماید. ممکن است یک مطلب خلاصه شده برای یک دانش آموز مهم و برای دانش آموز دیگر یک موضوع بدیهی باشد که نیاز به خلاصه شدن ندارد.

نوشتن خلاصه ها در به خاطر سپاری آن ها کمک می کند، زیرا سطح عمیق تری از حافظه هنگام نوشتن استفاده می شود. بهتر است هنگام نوشتن خلاصه ها آن ها را با صدای بلند بخوانیم بطوریکه حافظه شنیداری نیز در به خاطر سپاری هم زمان با نوشتن کمک کند. نباید خلاصه نویسی را به نوعی تلف کردن وقت تصور کرد؛ وقتی که برای خلاصه نویسی استفاده می شود، جرو ساعت های مطالعه آن درس است و به هنگام استفاده از خلاصه ها برای مرور مطالب چندین برابر باعث صرفه جویی در وقت مطالعه خواهد بود.

بهترین وقت تهیه خلاصه ها در تعطیلات تابستان و در طول سال تحصیلی است و باید حتماً قبل از تعطیلات عید تمام شود و بیشتر میزان استفاده از خلاصه ها در ایام مطالعات جمع بندی و بعد از تعطیلات عید است.

امیر ادیبی

دسته بندی

جزوات , شیمی

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

81: view

بانک سوالات شیمی پایه دهم همراه با پاسخ

75: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

78: view

جزوه آموزشی فصل اول شیمی دهم احسان پاک نیت

137: view

جزوه خلاصه فصل هشتم علوم نهم محمد حجت پناه

180: view

جزوه جامع شیمی پایه دهم اکرم ترابی

255: view

جزوه جامع شیمی دهم دکتر یوسف اکبریان

276: view

جزوه و نکات کلیدی علوم هشتم حسین مردی

205: view

کمی درباره مدیر

۲ دیدگاه

  1. حمیدرضا گفت:

    این که مال دهم هست نه دوازدهم مسخره کردین

  2. ابوالفضل طاهری گفت:

    این مال دهمه

یک دیدگاه بگذارید