دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : یازدهم

  • حجم جزوه : 9 MB

  • تاریخ : 21/09/29

  • تعداد بازدید : 1186

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه صفر تا صد کتاب شیمی مبحث مواد پایه یازدهم

جزوه صفر تا صد کتاب شیمی مبحث مواد پایه یازدهم

جزوه صفر تا صد کتاب شیمی مبحث مواد پایه یازدهم

بخش هایی از جزوه صفر تا صد کتاب شیمی مبحث مواد پایه یازدهم را در زیر  مطالعه می کنید.

مواد در زندگی ما نقشه شگرف و موثری دارند به طوری که صنایع گوناگون مانند غذا، پوشاک، حمل و نقل، ساختمان، ارتباطات و هر بخشی از زندگی ما کم و بیش تحت تاثیر مواد قرار دارند. اغراق نیست اگر رشد و گسترش تمدن بشری را در گرو کشف و شناخت مواد جدید بدانیم. بررسی تمدن‌ ها از گذشته تاکنون نشان می ‌دهد که توسعه جوامع انسانی به توانمندی افرادی هوشمند گره خورده است. آنان که توانسته اند برای رفع نیازهای خود و جامعه، موادی تولید کنند یا با دست کاری مواد خاص آن را تغییر دهند. انسان‌ های پیشین فقط از برخی مواد طبیعی مانند چوب، سنگ، خاک، پشم و پوست بهره می ‌بردند. اما با گذشت زمان توانستند موادی مانند سفال را تولید و برخی فلز ها را نیز استخراج کند که خاص مناسب تری داشتند.

با گسترش دانش تجربی، شیمی دان ها به رابطه میان خواص مواد با عنصر های سازنده آن پی بردند. آنها همچنین دریافتند که گرما دادن به مواد و افزودن آنها به یکدیگر سبب تغییر و گاهی بهبود خواص می شود. با این روند، آنها به توانایی انتخاب مناسب ترین ماده برای یک کاربرد معین دست یافتند تا جایی که می‌ توانند مواد نه با ویژگی ‌های منحصر به فرد و دلخواه طراحی کنند. امروزه با رشد و توسعه فناوری هزاران ماده تهیه و تولید شده که زندگی مدرن و پیچیده امروزی را ممکن کرده است.

دریافتید که زندگی روزانه ما به منابع شیمیایی وابسته است. صبحانه امروز خود را در نظر بگیرید. چای خود را با استکانی شیشه ‌ای نوشیده اید که از شن و ماسه ساخته شده است. در ظرفی که از خاک چینی ساخته شده است، غذا خورده اید و برای هم زدن چای از قاشقی استفاده کرده‌ اید که از فولاد زنگ ‌نزن ساخته شده است. فولادی که پس از طی مراحل طولانی از سنگ معدن به دست می‌ آید. همچنین برای طعم دادن به غذای خود نمک به دست آمده از خشکی و دریا را روی آن پاشیده اید؛ سبزیجات و میوه هایی را خورده اید که با استفاده از کودهای پتاسیم، نیتروژن و فسفر دار رشد کرده ‌اند. از سوی دیگر، سوختی را که با استفاده از آن خانه را گرم یا باک خودرو را پر می کنید، از دل زمین بیرون کشیده اید.

دسته بندی

جزوات , شیمی

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

دانلود رایگان سوالات پایانی امتحان شیمی دهم

157: view

دانلود رایگان نمونه سوال نوبت دوم شیمی دهم

147: view

دانلود رایگان ازمون خرداد شیمی ۱

136: view

دانلود رایگان بانک سوالات شیمی دهم

304: view

دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی شیمی دهم

136: view

دانلود رایگان بانک سؤالات جامع شیمی دهم

285: view

دانلود رایگان آزمون شیمی یازدهم تجربی و ریاضی دی ماه ۱۴۰۱

273: view

دانلود رایگان نمونه سوال نوبت دوم جغرافیای ایران دهم

176: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید