دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 1 MB

  • تاریخ : 21/08/26

  • تعداد بازدید : 2357

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه پیشرفته نگارش پایه دهم برای همه رشته ها

جزوه پیشرفته نگارش پایه دهم برای همه رشته ها

جزوه پیشرفته نگارش پایه دهم برای همه رشته ها

جزوه پیشرفته نگارش پایه دهم برای همه رشته ها مباحث این درس را به گونه ای ساده بیان می کند. با این جزوه به سادگی می توانید از پس تست های سخت درس ادبیات بر آیید و درصد های بالایی را در این درس از آن خود کنید!

قلمرو زبانی

صدیق: بسیار راستگو/ حاشیه: کناره، کرانه ناحیه/ اروندرود: رودخانه اروند، محل اتصال دجله و فرات/ تقدیر: سرنوشت، قسمت/ مشیت: اراده، خواست خدای تعالی/

قلمرو فکری

معنی عبارات مهم:
تو گویی تقدیر تاریخی زمین در حاشیه اروند رود جاری می گردد: مثل این است که سرنوشت مقدر زمین در همین کنار اروند رود تعیین می‌ شود.
تاریخ، مشیت باری تعالی است که از طریق انسان ها به انجام می رسد:( جمله غیر ساده) تاریخ همان خواست و اراده ی خداوند بلند مرتبه است که انسان ها وسیله ی انجام دادن آن هستند. (خواست خدا تاریخ را می ‌سازد.) تاریخ فردای کره زمین به وسیله ی این جوانان تحقق می‌ یابد:( جمله ساده) این جوانان تاریخ فردای زمین را درست می کنند.

قلمرو زبانی:

مسلح: سلاح دار، آنکه به سلاح جنگی مجهز است./ کوله پشتی: کیسه‌ ای که برای حمل خوار و بار و لوازم دیگر بر پشت بندند/ جلیقه نجات: نوعی وسیله شناور شخصی است که مانند جلیقه پوشیده می شود و کار برنده روی آب نگاه می دارد و از غرق شدن او جلوگیری می کند./ نخلستان: جایی که در آن نخل بسیار کاشته شده است./ زائر اسم فاعل، زیارت کننده، دیدار کننده/ وسواس: در لغت دودلی، تردید، (در این درس به معنای دقت به کار رفته است) /سراپا: از سر تا قدم، مجموعه ی اعضا، همه،تمام /حق الله: حق خدا، حقی که خداوند نسبت به بندگان خود دارد یا تکلیفی که بنده نسبت به خدای خود دارد/ حق الناس: حق مردم، حقی که افراد در مقابل سایر افراد جامعه برگردن دارند/ می کاوند: جستجو می‌ کنند (از مصدر کاویدن) واژه وندی “نخلستان” /واژه مرکب: “اروند رود، وصیت نامه “/واژه وندی- مرکب: سراپا، کوله پشتی

 

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه نهایی ادبیات دوازدهم منصور صالح نیا

28: view

جزوه ی جامع فارسی هشتم فریده دهقانی

58: view

تست های جامع ادبیات دهم همراه با پاسخ تشریحی

105: view

ازمون جامع فارسی دهم دی ماه ۹۷

82: view

نمونه سوالات درس به درس ادبیات فارسی نهایی

139: view

جزوه آرایه های فارسی پایه دهم رزم آرا

459: view

جزوه فارسی دهم ویرایش جدید ولی مسعودی

1940: view

دانلود رایگان نمونه سوالات نوبت دوم فارسی پایه دهم

74: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید