دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 3 MB

  • تاریخ : 22/03/19

  • تعداد بازدید : 572

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه کامل مبدل های گرمایی استاد فرجامی پور ویژه کنکور

جزوه کامل مبدل های گرمایی استاد فرجامی پور ویژه کنکور

جزوه کامل مبدل های گرمایی استاد فرجامی پور ویژه کنکور

جزوه کامل مبدل های گرمایی استاد فرجامی پور ویژه کنکور در راستای تکمیل اطلاعات دانش آموزان عزیز در یادگیری درس فیزیک کاربرد دارد. این جزوه از کانال تلگرامی جزوه بازان بارگذاری شده است.

استفاده از نانو سیالات

با توجه به پیشرفت های اخیر در زمینه نانو یکی از روش ‌های نوین بهبود راندمان مبدل حرارتی استفاده از نانو سیالات می باشد که در دهه گذشته مطالعات تجربی و نظری فراوانی پیرامون آن صورت گرفته است. سیالاتی نظیر آب روغن های معدنی و اتیلن گلایکول کاربرد زیادی در انتقال حرارت در فرآیندهای صنعتی مانند فرآیندهای تولید نیرو فرآیندهای شیمیایی فرآیندهای سرمایش و گرمایش و میکرو الکترونیک بر عهده دارند. خاص ضعیف انتقال حرارت سیالات متداول نظیر سیالات مذکور اولین مانع جدی در فشرده‌ سازی و کارآمد کردن مبدل های حرارتی است. هدایت حرارتی برخی از جامدات نظیر فلزات چند صد برابر مایعات متداول حامل انرژی است. برخی از ذرات جامد مانند ذرات فلزی و غیرفلزی و پلیمری را می‌ توان با مایعات مخلوط کرده و از آنها سیالات دوغابی شکل تهیه کرد. در صورتی که سوسپانسیون های حاصل محتوای ذرات با ابعاد میلیمتر یا میکرومتر باشند مشکلاتی نظیر گرفتگی مجاری حرکت سیال ته ‌نشینی سریع و افت فشار بیش از حد را به دنبال خواهد داشت.

در صورتی که ذرات دارای اندازه نانومتری باشد مشکلات فوق بسیار کمتر خواهد بود. افزایش دبی و غلظت نانو سیالات تاثیر زیادی بر افزایش ضریب انتقال حرارت جابجایی داشته و سایز نانو سیالات مورد استفاده در محدوده ۵۰ – ۲۰ نانومتر اثر مطلوب تری بر افزایش انتقال حرارت می گذارد. در صورت فراهم آمدن شرایط مناسب دبی و غلظت نانوسیال افزایشی قابل توجهی برای ضریب انتقال حرارت جابجایی نانوسیالات نسبت به سیالات پایه به وجود می ‌آید. در بین نانوسیالات نانوسیال مس تاثیر بیشتری نسبت به دیگر نانو سیالات برای افزایش انتقال حرارت دارا می باشد ولی از لحاظ اقتصادی و در دسترس بودن به صرفه نمی باشد. نانوسیال اکسید آلومینیوم – آب نیز در رتبه ‌های بالای انتقال حرارت قرار دارد.

دسته بندی

فیزیک

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

دانلود رایگان آزمون جامع فیزیک هشتم به همراه پاسخنامه

19: view

جزوه کنکور فیزیک دهم میعاد دارستانی

22: view

بانک سوالات شیمی پایه دهم همراه با پاسخ

81: view

بانک سوالات فیزیک پایه دهم مهندس سعید نمازی

80: view

جزوه جامع فصل دوم فیزیک پایه دهم مهندس مهدی باباخانی

84: view

جزوه آموزشی فصل اول شیمی دهم احسان پاک نیت

139: view

جزوه سوالات طبقه بندی شده فصل دوم فیزیک یازدهم

140: view

جزوه اموزشی فیزیک دهم ویژگی های ماده ابوالفتح یوسفی

143: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید