دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : 22/09/12

  • تعداد بازدید : 455

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : sunrise sunrise

مجموعه تمرینات فیزیک مبحث ویژگی های ماده استاد انصاری تبار

مجموعه تمرینات فیزیک مبحث ویژگی های ماده استاد انصاری تبار

مجموعه تمرینات فیزیک مبحث ویژگی های ماده استاد انصاری تبار

مجموعه تمرینات فیزیک مبحث ویژگی های ماده استاد انصاری تبار در این بخش ارائه می شود که با استفاده از آن ها می توانید، دانسته های خود را مورد آزمایش قرار دهید.

فعالیت: صنعتگران قلم زن چگونه از شل و سفت شدن قیر کمک می گیرند تا بدون سوراخ شدن فلز بر روی آن نقش و نگارهای متنوعی ایجاد کنند.
پاسخ: ابتدا ظرف فلزی را پر از قیر مایع می کنند پس از سرد و سفت شدن آن با قلم زنی روی سطح آن نقش و نگار ایجاد می‌کنند و پس از پایان کار ظرف را گرم میکنند تا قیر آن شل شده و ظرف خارج شود.
فعالیت: یک سرنگ مثلاً ۱۰ سی سی اختراع کنید. پیستون آن را بکشید تا هوا وارد سرنگ شود. انگشت خود را محکم روی دهانه خروجی سرنگ قرار دهید و تا جایی که می‌توانید پیستون را حرکت دهید تا هوای درون سرنگ متراکم شود. هوای درون سرنگ را خالی و آن را تا نیمه از آب پر کنید. با مسدود نمودن انتهای سرنگ سعی کنید تا جایی که ممکن است مایع درون آن را متراکم کنید. از این آزمایش ساده چه نتیجه ای در مورد تراکم پذیری گاز ها و مایع ها می گیرید؟ توضیح دهید.
پاسخ: نتیجه می گیریم چون فاصله مولکول های گاز چند ده برابر فاصله مولکول های مایع است لذا مولکول های گاز را به سادگی می توان متراکم کرد ولی مایع ها تراکم ناپذیرند.
پرسش: وقتی در شیشه عطری را در گوشه ای از اتاق باز می کنید پس از چند ثانیه ذرات عطر در همه جای اتاق پخش و بوی آن حس می شود. با توجه به شکل این پدیده را چگونه توجیه می کنید؟ چرا پدیده پخش در گازها سریع تر از مایع ها رخ می دهد؟
پاسخ: حرکت نامنظم و کاتوره ای مولکول های هوا و برخورد آنها به مولکول های عطر باعث پراکنده شدن این مولکول ها در فضای اتاق می شود.
فاصله زیاد مولکول های گاز نسبت به مایعات و سرعت زیاد ذرات گاز ها نسبت به مایعات باعث میشود پدیده پخش در گازها سریع تر از مایع ها رخ می دهد.
پرسش: هوای اطراف کره زمین آمیزی از نیتروژن ۷۸ درصد اکسیژن ۲۱ درصد کربن دی اکسید بخار آب و مقدار کمی گازهای بی اثر است. این مولکول ها به طور کاتوره ای و با تندی زیاد همواره در حرکت اند. برخورد مولکول های هوا به یکدیگر سبب پخش آنها می‌شود. اهمیت این پدیده را برای حیات روی کره زمین توضیح دهید.
پاسخ: اگر پدیده پخش رخ نمی داد میدان گرانشی زمین جو را به چند لایه تقسیم می کرد به طوری که لایه پایین شامل CO می بود و اکسیژن در لایه های بالاتر قرار می گرفت.

دسته بندی

فیزیک

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

دانلود رایگان آزمون جامع فیزیک هشتم به همراه پاسخنامه

6: view

جزوه کنکور فیزیک دهم میعاد دارستانی

9: view

دانلود رایگان تست های فیزیک خیلی سبز پایه دهم

17: view

آزمون نوبت دوم علوم هفتم همراه با پاسخنامه ۱۴۰۳

52: view

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

81: view

تست های فصل اول فیزیک پایه ی دهم همراه با پاسخ

80: view

جزوه ی جامع فیزیک نهم اسماعیل لامع زاده

75: view

دانلود رایگان کتاب کار فیزیک پایه دهم ۱۴۰۲

57: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید