دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 311 KB

  • تاریخ : 21/10/28

  • تعداد بازدید : 469

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

مجموعه نکات مهم دین و زندگی مخصوص کنکور

مجموعه نکات مهم دین و زندگی مخصوص کنکور

مجموعه نکات مهم دین و زندگی مخصوص کنکور

مجموعه نکات مهم دین و زندگی مخصوص کنکور را در این بخش در قالب یک جزوه کوتاه ارائه می دهیم.

امیرالمومنین راه حل نجات از بازگشت به دوران جاهلیت را پیروی از اهل بیت می داند که نظر دادن و حکم کردنشان حکایتگر توانایی و دانش آن هاست. سکوتشان خبردهنده منطق و گفتارشان است و ظاهرشان نمودار باطنشان است. هرگز با دین مخالفت نمی ‌کنند و در دین اختلاف ندارد. دین در میان آنان شاهدی صادق و در عین سکوت گویاست.

– امام سجاد( ع)در کنار گسترش معارف از طریق دعا به تجدید بنای سازمان تشیع پرداخت و تشیع در زمان ایشان به عنوان یک جریان بزرگ فکری و سیاسی در جامعه حضور فعال پیدا کرد. در اثر فعالیت های امام سجاد(ع) در دوران امام باقر (ع) زمام معرفی اسلام اصیل فرا رسید. امام یک مدرسه ی علمی بزرگ در مدینه را پایه گذاری کرد. در زمان امام صادق (ع )ناخشنودی نسبت به بنی امیه به اوج رسیده بود. به همین جهت امام صادق( ع) مبارزه ی خود را علنی تر کرد. ایشان به زید بن علی عموی خود اجازه قیام داد.

– پیام اگر مردم نعمتی را که خدا به آنان داده ضایع کنند خداوند آن نعمت را از آنان می ‌گیرد به آیه شریفه ذالک بان الله لم یک مغیرا نعمه انعمها علی قوم حتی یغیروا ما بانفسهم مرتبط است و پیام زمینه ‌ساز هلاکت و بدبختی یا عزت و سربلندی یک جامعه اعمال و کردار همان جامعه است. از آیه ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم مفهوم می ‌گردد.

– ویژگی ‌هایی انسان منتظر آن است به معنای خاص کلمه کسی است که الف) هدف و آرمان خود را می‌ شناسد و یقین می کند که روزی این هدف بر جهان محقق می ‌شود. ب) از این رو همواره به برای رسیدن به جامعه به چنین هدفی تلاش می ‌کند تا جامعه هرچند یک قدم به آن هدف نزدیک تر شود. ج)از آن جا که به خدا و جهان آخرت ایمان دارد می داند که پاداش این تلاش را خواهد گرفت. ویژگی ‌های جامعه ی منتظر آن است که الف) به واقعیت های ناهنجار موجود در جامعه نه می ‌گوید و به امید فردای درخشان تلاش می کند. ب) حکومت های غیر الهی و طاغوتی را نمی پذیرد و در مقابل آن ها می ایستد و مقاومت می ‌کند.ج) می ‌کوشد در جهت همان نوع از جامعه ای که انتظارش را می کشد حرکت کند. هم چنین باید دقت کنیم منتظران مصلح خود باید صالح باشند و کسی که بینش انزوا طلبانه را نسبت به یاران امام در عصر غیبت داشته باشد انتظار آنها نیز انتظاری غیر فعال یا منفی است.

 

دسته بندی

جزوات , دین و زندگی

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه آموزش و آزمون دینی استاد فکری شبیه سازی کنکور

1843: view

درسنامه جمع بندی شده دینی مخصوص کنکور

471: view

جزوه مجموعه نکات کلیدی دین و زندگی مخصوص کنکور

1980: view

جزوه کنکوری درس دینی پایه دهم مبحث هدف آفرینش

398: view

دانلود کتاب نمونه سوالات دینی دهم

2903: view

جمع بندی دین و زندگی کنکور 94 به صورت نکته به نکته

2839: view

جزوه دین و زندگی پیش درس 8 و 9 به همراه تست کنکوری

5060: view

نحوه صحیح مطالعه دین و زندگی برای امتحانات نهایی 94

4858: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید