دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : طالب موسوی

  • مقطع :

  • حجم جزوه : 1.17 مگ

  • تاریخ : 17/04/15

  • تعداد بازدید : 2839

  • نظرات : ۱

  • نویسنده : konkuru

نمونه سوالات شیمی ۳ مخصوص امتحان نهایی

نمونه سوالات شیمی 3 مخصوص امتحان نهایی

نمونه سوالات شیمی ۳ مخصوص امتحان نهایی

مجموعه نمونه سوالات شیمی ۳ مخصوص امتحان نهایی کاری از کاری از طالب موسوی عزیز و ارجمند

کانال تلگرام سایت کنکوریو در خدمت شما دانش آموزان می باشد با مطالب کنکوری و جزوات کنکوری که در کانال قرار میگیرد.

آدرس کانال تلگرام کنکوریو : konkuru@

آزمون آنلاین سایت کنکوریو : konkuru.ir/azmoon

برای مطالعه بیشتر :

شیمی مطالعهٔ ساختار، خواص، ترکیبات، و تغییر شکل مواددرمقیاس میکروسکوپی است.عنصرهای شیمیایی و ترکیب‌های شیمیایی که شامل اتم‌ها، مولکول‌ها و برهم‌کنش میان آنهاست وابسته به این دانش هستند.نظریه اتمی پایه و اساس علم شیمی است. این تئوری بیان می‌دارد که تمام مواد از واحدهای بسیار کوچکی به ناماتم تشکیل شده‌اند. یکی از اصول و قوانینی که در مطرح شدن شیمی به عنوان یک علم تأثیر به‌سزایی داشته، اصل بقای جرم است. این قانون بیان می‌کند که در طول انجام یک واکنش شیمیایی معمولی، مقدار ماده تغییر نمی‌کند.

تاریخ شیمی به سلسله اتفاقاتی اطلاق می‌شود که از زمان باستان تاکنون برای دانش شیمی اتفاق افتاده‌است. تا ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد، تمدن‌های باستان از ابزارهایی استفاده می‌کردند که سرانجام اساس تنوع شاخه‌های شیمی شدند. برای نمونه استخراج فلزها از سنگ معدن، سفالگری با استفاده از لعاب تخمیر آبجو و شراب، تهیهٔ رنگدانهبرای لوازم آرایشی و نقاشی،استخراج مواد شیمیایی از گیاهان برای دارو و عطر،تهیهٔ پنیر، ریسندگی، دباغی کردن چرم، تهیهٔ صابون از چربی، ساخت شیشه و ساخت آلیاژهایی مانندبرنج.تاریخ شیمی از آغاز تاکنون با صنعت رابطه‌ای مستقیم داشته‌است. در ابتدای دوران مدرن در اروپا، شیمی از ترکیب دانسته‌های باستان با فعالیت‌های دانشمندان مسلمان در قرون وسطی توسعه یافت.سپس شیمی در کنار فیزیک توانست ماهیت درونی مواد را شرح دهد.امروزه شیمی دانشی بسیار پیچیده‌است که بخش‌های زیادی با اهداف متنوع در زمینه‌های مختلف فناوری دارد.

لایهٔ اُزون یا اُزون‏‌سپهر لایه‌ای به ضخامت ۳۰۰ دابسون(۳ میلی‌متر) در لایهٔ استراتوسفر هواکره است با غلظت بالایی از مولکول ازون (O۳)، که در سال ۱۹۱۳۳ توسط دوفیزیک‌دان فرانسوی به نام‌های چارلز فابری و هنری بویسون کشف شد. این لایه با جذب ۹۹٫۹–۹۵۵ درصدپرتو فرابنفش خورشید، موجب ادامهٔ زندگی بر روی کرهٔ زمین می‌شود. لایه اُزون پرتوهای پرانرژی فرابنفش را جذب کرده و آن‌ها را به شکل پرتوهای فروسرخ در می‌آورند و به سطح زمین می‌فرستند.

در اوایل سال ۱۹۳۰، ترکیباتی به نام کلروفلوئوروکربن‌ها(سی‌اف‌سی‌ها) در ایالات متحده آمریکا اختراع‌شد و در صنعت و خانه مورد استفاده قرار گرفت. این ترکیبات بهاستراتوسفر راه یافتند و عناصر کلر و برم موجود در آن‌ها طی واکنش‌های شیمیایی موجب تخریب تدریجی لایهٔ اُزون شدند. به ویژه، لایهٔ اُزون بر فراز قطب جنوب به شدت کاهش یافته‌است.

چرخهٔ ازون-اکسیژن بیان می‌کند که پرتوهای فرابنفش به مولکول اکسیژن برخورد کرده و پیوند میان مولکول‌های اکسیژن را می‌شکند. اتم‌های حاصل با مولکول اکسیژن دیگری واکنش داده و مولکول ازون را تشکیل می‌دهند. سطح ازون با تغییر فصل‌ها، وزش باد و تغییرات خورشید نیز تغییر می‌یابد. ۱۰ درصد مولکول‌های ازون هواکره در لایهٔ تروپوسفر قراردارند و بر خلاف ازون موجود در استراتوسفر، آلاینده به شمار می‌آیند و آسیب‌هایی به بافت‌های زیستی انسان و دیگر جانوران می‌رسانند.

دسته بندی

جزوات , شیمی

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

نمونه سوالات درس به درس دینی پایه هفتم همراه با پاسخ

22: view

نمونه سوالات علوم و فنون پایه دهم همراه با پاسخ

51: view

نمونه سوالات شیمی یازدهم همراه با پاسخنامه ۱۴۰۲

73: view

بانک سوالات شیمی پایه دهم همراه با پاسخ

78: view

نمونه سوالات فصل سوم زمین شناسی یازدهم

56: view

بانک جامع سوالات تالیفی شیمی پایه دهم

93: view

جزوه جامع شیمی دهم خانم اکرم ترابی

129: view

سوالات ازمون هماهنگ کشوری هفتم موسسه اموزشی مرات

114: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه

  1. hadi گفت:

    ممنوننننننن بسیار عالی بود

یک دیدگاه بگذارید