دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع :

  • حجم جزوه :

  • تاریخ : 20/03/07

  • تعداد بازدید : 704

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

چطور برنامه ریزی کنیم؟

برنامه ریزی یکی از دغدغه های امروزی کنکوری هاست. هر شخص برای شروع پر قدرت و منظم نیاز به برنامه خوب و بدون نقص دارد. برای این کار شما خودتان هم می توانید یک برنامه خوب برای خود بچینید. در این مقاله به سوال چطور برنامه ریزی کنیم می پردازیم.

خواب منظم:

وقتی می خواهید کارتون را پر قدرت شروع کنید برای این کار نیازمند منظم بودن و اقدامات منظم سازی خود هستید. خواب یک مسئله مهم در یاد گیری است. پس از خواب خود لذت کافی برده و سعی کنیم تا این خواب را مختل ننماییم. پس بهتر است شب ها در ساعت مشخص خوابیده و روزها در ساعت مشخص از خواب بیدار بشویم. این ساعت مشخص شما نباید به هر دلیلی تغییر کند. وقتی شما خواب کافی را دارید می توانید اقدام بعد را شروع کنید.

تعهد به برنامه خود:

 

برنامه ریزی خیلی آسان و راحت است اما آنچه حائز اهمیت می باشد، عمل کردن و متعهد بودن به برنامه خود است. افرادی که معمولا نمی توانند به خواسته های خود برسند این است که هدف مشخص بوده و برنامه هم تقریبا برای همه یکسان می باشد، اما چیزی که معیار موفقیت را نمایان می کند، میزان تلاش و میزان تعهد به برنامه خود می باشد.

حساس بودن و منعطف بودن برنامه:

منظم بودن برنامه ریزی همچون نقاشی می باشد.

 

برنامه شما باید منعطف باشد بطوری که روزانه تایمی را برای جبران ساعت مطالعه خود باشید. برای این که ساعت مطالعه بیشتری داشته باشید می توانید از این اینجا روش های افزایش ساعت مطالعه را بخوانید. هر شخص می تواند در روز به برنامه خود نتواند بطور کامل برسد و این یک امر طبیعی و عادی می باشد پس باید در برنامه خود برای همچین کارایی تایمی مجزا در نظر بگیرید.

حساس بودن برنامه نیز به خود شما بر میگردد. شما باید روی برنامه خود حساس بوده و همیشه به نحوه احسنت برنامه خود را اجرایی نمایید. تنبلی در برنامه باعث عدم اجرایی آن و در نهایت ناراضی بودن از خود می شود که این کار شرایط نامساعدی را برای ادامه کار محیا می سازد.

ثبت ساعات مطالعه خود:

برای اینکه از میزان مطالعه خود اطمینان داشته باشید و توانایی مدیریت آن را داشته باشید، بهتر است در دفترچه ای و یا کاغذ قابل دسترسی ساعت مطالعه روزانه خود را ثبت نمایید. بدین ترتیب تسلط زیادی نسبت به خویش خواهید داشت و از کارای خود می توانید یه گزارش کاری را ارائه بدهید.

افزایش ساعات مطالعه:

ساعت مطالعه در رقابت و سنجش افراد مقیاسی می باشد که افراد را از هم جدا می کنند. ساعت مطالعه همیشه میزان کار شما را نمایش نمی دهد. کیفیت مطالعه پارامتری بسیار مهم در امر پیشرفت است. پس خوب است علاوه بر به فکر افزایش ساعات مطالعه به فکر افزایش کیفیت مطالعه هم باشیم. برای این کار می توانید مقاله ای را در این مورد بخوانید.

نکته آخر این است که شما همواره به دنبال اهدافتون باشید و این را از یاد نبرید که یکی از راه های رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی می باشد. برنامه ریزی بایستی اصول و بر اساس نیاز شما طراحی شود و در این مطلب نحوه چیدن یک برنامه را یاد گرفتید.

دسته بندی

مشاوره

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

دانلود رایگان دفترچه ی سوالات کنکور تجربی دی ماه ۱۴۰۲

254: view

جزوه کامل درس عربی پایه دهم رشته تجربی و ریاضی

953: view

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

871: view

جزوه دست نویس ریاضیات پایه تا کنکور

6209: view

دانلود نمونه سوالات امتحانات نهایی ریاضی ۳

779: view

کنکور | مشاوره کنکور | برنامه ریزی کنکور | مکتبستان

527: view

چگونه در کنکور تجربی رتبه ی عالی کسب کنیم؟

1433: view

تجزیه و تحلیل کامل کنکور تجربی

1172: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید