دانشگاه بین المللی زاگرس گروه آموزشی ماز نکته و تست کلاسینو کنکور 99 گروه آموزشی ماز

تخفیف ماز

تخفیف ماز

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : .....

  • مقطع : دبیرستان

  • حجم جزوه : 2.5 مگابایت

  • تاریخ : ۹۶/۰۴/۳۰

  • تعداد بازدید : 1090

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه آموزشی فیزیک ۴ ریاضی

جزوه آموزشی فیزیک 4 ریاضی

جزوه آموزشی فیزیک ۴ ریاضی

جزوه آموزشی فیزیک ۴ ریاضی ، مبحث این پست و مطلب می باشد.سوال های تستی و حل کردنی و چهار جوابی بسیار در این جزوه می باشد که شما را راهنمایی می کند.

تعریف فیزیک

فیزیک ( دانش طبیعت) علم مطالعهٔ خواص طبیعت است. این علم را عموماً علم ماده (Matter) و حرکت و رفتار آن در فضا و زمان می‌دانند. این ماده می‌تواند از ذرات زیراتمی تا کهکشان‌ها و اجرام بسیار بزرگ آسمانی باشد. فیزیک از مفاهیمی مانند انرژی، نیرو، جرم، بار الکتریکی، جریان الکتریکی، میدان الکتریکی، الکترومغناطیس، فضا، زمان، اتم ونورشناسی استفاده می‌کند. اگر بطور وسیع‌تر سخن بگوییم، هدف اصلی علم فیزیک بررسی و تحلیل طبیعت است و همواره این علم در پی آن است که رفتار طبیعت را در شرایط گوناگون درک و پیش بینی کند.

فیزیک یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های دانشگاهی است و شاید قدیمی‌ترین مبحث آن را بتوان نجوم و اخترشناسی نامید. مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد هزاران سال پیش از میلاد مسیح، اقوامی همچون سومری‌ها و همچنین اقوامی در مصر باستان و اطرافسند، تحقیقات و درک پیشگویانه‌ای (گمانه‌زنی‌هایی) از حرکت خورشید، ماه و ستارگان داشته‌ اند.

 دوران باستان

از دوران باستان، انسان‌ها سعی می‌کردند که رفتار طبیعت را درک و پیش بینی کنند. در ابتدا، این گونه پرسش‌ها در مورد طبیعت و رفتار آن، در قلمرو فلسفه دسته‌بندی می‌شد. به همین دلیل است که در نوشته‌های فیلسوفان باستان همچون ارسطو، افلاطون و بطلمیوس و … نوشته‌های بسیاری در مورد رفتارهای طبیعت، مخصوصاً حرکت ستارگان و خورشید می‌بینیم. در بعضی از این نوشته‌ها، مواردی وجود داشت که بررسی پدیده‌های آسمانی را با افسانه‌ها و اعتقادات مردمان آن دوره از تاریخ آمیخته می‌کرد و علی‌رغم پیش بینی‌های درست، نمی‌توانست باعث متقاعد شدن آیندگان شود.

فلسفه طبیعی

البته در این دوران فیلسوفانی همچون تالس هم بودند که تمامی تلاش خود را برای دور ماندن از دلایل ماوراءالطبیعه می‌کردند. به خاطر همین تلاش‌ها در بسیاری از منابع تاریخی به تالس لقب نخستین چهرهٔ علم را داده‌اند. یکی از کارهای مهم وی در حوزه ستاره‌شناسی، پیش بینی خورشیدگرفتگی در سال ۵۸۵ قبل از میلاد مسیح است.

دسته بندی

جزوات , فیزیک

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

تست های فصل اول فیزیک پایه ی دهم همراه با پاسخ

3: view

جزوه ی جامع فیزیک نهم اسماعیل لامع زاده

20: view

دانلود رایگان کتاب کار فیزیک پایه دهم ۱۴۰۲

23: view

تست های فصل اول فیزیک پایه دهم روح الله بهداروند

27: view

بانک سوالات فیزیک پایه دهم مهندس سعید نمازی

37: view

آزمون ارزشیابی فیزیک هشتم همراه با پاسخنامه

79: view

جزوه جامع فصل دوم فیزیک پایه دهم مهندس مهدی باباخانی

60: view

جزوه جامع فصل دوم فیزیک دهم مهدی باباخانی

65: view

کمی درباره مدیر