دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : دوازدهم

  • حجم جزوه : 4 MB

  • تاریخ : 21/09/08

  • تعداد بازدید : 769

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه جمع بندی شده مفاهیم فیزیک پایه دوازدهم

جزوه جمع بندی شده مفاهیم فیزیک پایه دوازدهم

جزوه جمع بندی شده مفاهیم فیزیک پایه دوازدهم

جزوه جمع بندی شده مفاهیم فیزیک پایه دوازدهم مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد. با مطالعه این جزوه کاربردی دریچه ای تازه به علوم درس فیزیک و آموزه های آن برای شما باز خواهد شد و دیدی وسیع تر به این درس خواهید داشت. بخش هایی از این جزوه را در ادامه برای شما شرح می دهیم:

*معادله مکان- زمان در حرکت شتابدار با شتاب ثابت از درجه ۲ است، لذا نمودار آن یک سهمی است. اگر انحنا تقعر این سهمی رو به بالا باشد، شتاب مثبت و اگر این اتحنا تقعر سهمی روبه پایین باشد، شتاب منفی است.

*حرکت تند شونده، حرکت کند شونده: اگر در حرکت با شتاب ثابت شیب نمودار مکان- زمان در هر لحظه زیاد شود، حرکت تند شونده است و اگر شیب نمودار در هر لحظه کم شود، حرکت کند شونده خواهد بود. در حالت کلی نتیجه می شود که اگر شتاب و سرعت در یک حرکت هم علامت باشند، آن حرکت تند شونده خواهد بود و اگر شتاب و سرعت در یک حرکت غیر هم علامت باشند، آن حرکت کند شونده خواهد بود.

سقوط آزاد : هرگاه جسمی از یک ارتفاعی نسبت به سطح زمین سقوط کند اگر از مقاومت هوا صرف نظر شود، با شتاب ثابت ۹.۸ متر به مجذور ثانیه به سمت سقوط زمین سقوط می کند یعنی در هر یک ثانیه تقریبا ۱۰ متر بر ثانیه به سرعت حرکت جسم افزوده می شود. حرکت جسم در سقوط آزاد به سمت زمین شتابدار ثابت تند شونده است و تنها نیروی وارد بر جسم همان نیروی وزن جسم است. سقوط آزاد یک حرکت شتابدار در امتداد محور قائم است. در حرکت سقوط آزاد برای سادگی در حل مسائل بهتر است نقطه پرتاب را، مبدا سنجش فرض کنیم و جهت مثبت را رو به بالا در نظر بگیریم. اگر جسم رها شود یا سرعت اولیه صفر باشد معادله های حرکت سقوط آزاد به شکل ساده ای در می آیند.

دسته بندی

جزوات , فیزیک

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

86: view

تست های فصل اول فیزیک پایه ی دهم همراه با پاسخ

86: view

تست های فصل اول فیزیک پایه دهم روح الله بهداروند

47: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

83: view

بانک سوالات فیزیک پایه دهم مهندس سعید نمازی

83: view

جزوه خلاصه فصل هشتم علوم نهم محمد حجت پناه

185: view

جزوه و نکات کلیدی علوم هشتم حسین مردی

211: view

جزوه آرایه های فارسی پایه دهم رزم آرا

462: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید