دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : مهدی نیکزاد

  • مقطع : دهم تجربی

  • حجم جزوه : 265 کیلوبایت

  • تاریخ : 18/08/15

  • تعداد بازدید : 5655

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه نکات تابع سال دهم تجربی

جزوه نکات تابع سال دهم تجربی

جزوه نکات تابع سال دهم تجربی

یک جزوه بسیار کاربردی شامل نکات فصل تابع سال دهم تجربی اثر مهدی نیکزاد عزیز و بزرگوار

کمی از داخل جزوه :

برای فهمیدن تابع بودن یک رابطه کافیست چک شود که به هر عضو مجموعه ی اول ، تنها یک عضو از مجموعه دوم نسبت داده شده باشد.

. در یک رابطه ی تابع نیازی نیست که به هر عضو مجموعه ی دوم ، تنها یک عضو از مجموعه ی اول نسبت داده شده باشد. به طور مثال در یک رابطه ی تابع، یک عضو از مجموعه ی دوم می تواند متعلق به دو عضو از مجموعه ی اول باشد.

در سوالاتی که از یک مجموعه پیکان هایی به مجموعه ی دیگر وصل می شود، برای بررسی کردن تابع بودن ، رابطه کافیست بررسی شود که در کدام یک از گزینه ها از تمام اعضای مجموعه ی اول حداکثر یک پیکان خارج شده باشد( منظور از حداکثر این است که اگر از بعضی از اعضای مجموعه ی اول پیکانی خارج نشده باشد مشکلی برای تابع بودن رابطه به وجود نمی آید).

جزوه نکات تابع سال دهم تجربی

. در سوالاتی که یک مجموعه به صورت تعدادی زوج مرتب داده شده است، برای بررسی تابع بودن رابطه کافیست ۴ چک شود که به ازای هر کدام از مولفه های اول زوج مرتب فقط یک مولفه دوم زوج مرتب به آن نسبت داده شده ) را داشته باشیم) توجه شود که اگر ۲و۲) را داشته باشیم مجاز نیستیم که همزمان (۲و۱باشد.( برای مثال اگر ( زوج مرتبی دو بار تکرار شده باشد مانعی برای تابع بودن رابطه نیست. ( برای اینگونه سوالات اگر رابطه ای تابع داده شده باشد و در دو زوج مرتب مولفه ی اول برابر باشد، باید مولفه های دوم نیز برابر باشند مثلا اگر داشته ۲ ) و (۲و۱باشیم { ( ) با مولفه ی دوم x ,)} برای اینکه رابطه تابع باشد باید مولفه ی دوم زوج مرتب اول ( x )) برابر شود.۱رابطه ی دوم ( ax+b . هر رابطه ای که بتوان آن را به شکل نمایش داد را تابع خطی می نامند.

توابعی را که نمایش جبری آنها، چند جمله ای های جبری از یک متغیر هستند، توابع چند جمله ای نامیده می شوند. ۶ . اگر دامنه و برد یک تابع برابر باشند آن تابع همانی است( منظور این است که در یک تابع به ازای هر مولفه ی اول ۷ )} یک تابع همانی است).۳و۳) و (۱و۱) و (۲و۲مولفه ی دوم آن همان عدد باشد.( مثلا { ( x=y . یک تابع همانی یک تابع خطی با فرمول ۸ است. k ( که در آن y = k . تابع ثابت تابعی است که برد آن یک عدد ثابت باشد یعنی: ۹ یک عدد ثابت است) .

تابع قدرمطلق تابعی است که هر عضو از دامنه را به قدر مطلق آن در برد نسبت دهد. ۱۰ f(x) . اگر تابع ۱۱ f(x) + k را داشته باشیم ، برای به دست آوردن واحد جا به جا k کافیست تابع را در جهت عمودی عددی منفی باشد تابع به پایین انتقال می یابد. k عددی مثبت باشد تابع به بالا انتقال یافته و اگر k کنیم. اگر – کافی است که نمودار را به اندازه ی f(x+k) را داشته باشیم برای به دست آوردن f(x) .

اگر تابع ۱۲ واحد در جهت k منفی باشد نمودار به سمت k مثبت باشد نمودار به سمت چپ محور افقی و اگر kافقی جا به جا می شود. اگر راست محور افقی انتقال می یابد. داده شده بود و در گزینه ها نمودار انتقال یافتهی آن خواسته شده بود، در مرحله ی اول f(x) . اگر در سوالی تابع ۱۳ x . در صورتی که مقدار ثابت به f(x) اضافه می شود یا به xتوجه می کنیم که عدد ثابت به اضافه شود نمودار به اضافه شود نمودار به اندازه ی آن مقدار ثابت f(x)اندازه ی منفی آن مقدار ثابت در جهت افقی و اگر مقدار ثابت به را از ما بخواهد کافی است f(x+k)+Lدر جهت محور عمودی جا به جا می شود. ( به طور مثال اگر سوال تابع واحد در جهت عمودی به سمت بالا انتقال دهیم) L واحد به سمت چپ انتقال داده و سپس آن رابه سمت بالا انتقال دهیم.

جزوه نکات تابع سال دهم تجربی

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه کنکور فیزیک دهم میعاد دارستانی

22: view

جزوه صفر تا صد نکات زمین شناسی کنکور

61: view

جزوه جامعه شناسی دوازدهم ویژه کنکور۱۴۰۳

59: view

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

83: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

80: view

جزوه فلسفه ومنطق کنکور پایه دهم تا دوازدهم مجتبی علی اکبر

51: view

پانصد تست کنکوری جامعه شناسی دهم همراه با پاسخ

98: view

تست های جامع کنکور زمین شناسی دوازدهم تجربی

142: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید