دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : یازدهم

  • حجم جزوه : 4 MB

  • تاریخ : 21/11/28

  • تعداد بازدید : 732

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه کامل درس زیست فصل هشتم استاد علمی پایه یازدهم

جزوه کامل درس زیست فصل هشتم استاد علمی پایه یازدهم

جزوه کامل درس زیست فصل هشتم استاد علمی پایه یازدهم

جزوه کامل درس زیست فصل هشتم استاد علمی پایه یازدهم یکی از بهترین ها است و اطلاعاتی کامل را در رابطه با این درس در اختیار شما قرار می دهد.

سازگاری با بستر

عمل پیوند برای برخی از گیاهان که به بعضی از مناطق و خاک ها سازگار نمی باشند و رشد محدودی دارند لازم بوده مانند درخت بادام که در اراضی مرطوب نمی توانند رشد و نمو و یابد بنابراین آن را بر روی پایه دیگری که سازگاری فنی و تجاری دارد پیوند می نمایند مانند پیوند بادام روی گوجه یا رازقی را که در خاک های آهکی نمود نمی‌ یابد. در این صورت آن را روی یاس معمولی که قادر به رشد و نمو در خاک آهکی می‌ باشد پیوند می کنند.

ترمیم خسارت به تنه

در زمستان بعضی از جانوران جونده مانند خرگوش پوست درختان را می ‌جوند و با این عمل موجب خشک شدن درخت می گردند لذا می ‌توان درخت را با عمل پیوند از مرگ حتمی نجات داد.

کنترل رشد رویشی و یا کوتاه کردن درختان

در درختانی که روی ریشه خود ضعیف و یا زیادتر از حد معمول و لازم قوی می شوند باغبان با پیوند نمودن این نوع درختان روی پایه مناسب دیگر قدرت و یا ضعف قسمت هوایی درخت مورد عمل را بنابر میل خود تغییر می ‌دهد. مانند پیوند درخت گلابی روی پایه به. درخت به تبعا کوتاه و تقریباً درختچه است و ریشه آن نیز کم و سطحی می باشد. پیوند درخت گلابی روی درخت به از این ضعف و کمی ریشه استفاده نموده کوتاه و کم رشد می ‌شود ولی در عوض دارای میوه شیرین تر و کمی مرغوب تر می گردد.

پیوند زدن درختان نر روی درختان ماده برای ایجاد پلی نایزر

برای بعضی از درختان که دو پایه هستند مانند پسته که پایه نر و ماده از یکدیگر مجزا بوده و در روی دو درخت جدا قرار دارند به نحوی که اگر تمام درختان پسته در باغی به تنهایی از درخت نر یا ماده تشکیل شده باشند آن با غ هیچگاه بهره نخواهد داد برای رفع این نقص می توان با پیوند یک شاخه یا جوانه نر روی پایه ماده هر ساله مقدار گرده کافی برای بارور کردن گل های ماده به وجود آورد تا بهره برداری و باردهی مرتب و منظم گردد.

تسریع در عمل بهره‌ برداری از محصول و بالابردن میزان باردهی

درختان تکثیر شده از روش جنسی برای رسیدن به دوره بلوغ زمان نسبتا طولانی لازم دارد که از ۶ تا ۱۰ سال متغیر است. ولی در درختان پایه بذری پیوند شده زمان باردهی اقتصادی ۴ تا ۷ سال به طول می‌ کشد که تا حدود زیادی زمان انتظار برای باردهی کاهش می یابد.

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

دانلود رایگان سوالات فصل پنجم زمین شناسی یازدهم

283: view

دانلود رایگان خلاصه ی کتاب زمین شناسی دوازدهم

210: view

دانلود رایگان جزوه زمین شناسی کنکور ۱۴۰۲

476: view

جزوه زیست شناسی کنکوری مدرس کرامت پایه یازدهم

743: view

جزوه مجموعه نکات تصاویر فصل دوم زیست پایه یازدهم

480: view

درسنامه دستنویس زیست استاد غلامی مبحث گیرنده های حسی پایه یازدهم

1097: view

جزوه دست نویس زیست مبحث استخوان ها پایه یازدهم تجربی

581: view

جزوه زیست فصل تنظیم شیمیایی استاد عمارلو

928: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید