دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 5 MB

  • تاریخ : 22/09/08

  • تعداد بازدید : 493

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : sunrise sunrise

دانلود رایگان راهنمای معلم آزمایشگاه علوم تجربی

دانلود رایگان راهنمای معلم آزمایشگاه علوم تجربی

دانلود رایگان راهنمای معلم آزمایشگاه علوم تجربی

دانلود رایگان راهنمای معلم آزمایشگاه علوم تجربی در این بخش با کمترین حجم ممکن انجام می شود.

اهمیت درس آزمایشگاه

علوم تجربی یکی از دانش ها و معرفت های بشری است که یافته های آن را از راه مشاهده تجربی به دست می‌آید و ملاک یا معیار درستی آنها انطباق داشتن آنها با مشاهدات تجربی است. هدف از آموزش علوم تجربی آموزش پدیده هایی است که در زندگی روزانه مشاهده می شوند. در همه نظام‌های آموزشی جهان آموزش و یادگیری علوم تجربی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تلاش می شود همه دانش آموزان ضمن آشنایی با اصول و مفاهیم علوم تجربی و کسب سواد علمی آگاهی های لازم را برای تبدیل شدن به شهروند مطلوب کسب کنند. دانش آموزان با کسب آگاهی و مهارت لازم در زمینه های گوناگون علوم قادر خواهند بود در زندگی خود تصمیمات آگاهانه و منطقی بگیرند.
فعالیت های آزمایشگاهی بخش ضروری در تدریس علوم تجربی هستند. نوشته های کتاب ها و تصاویر بخش عظیمی از اطلاعات را انتقال می دهند اما هنگامی که در دریافت مفاهیم علمی با انجام آزمایش در آزمایشگاه و فعالیت‌های علمی همراه شود نتیجه رضایت بخش تر خواهد بود. به علاوه این گونه فعالیت‌ها به دانش آموزان فرصت می دهد فرایندها و تکنیک‌های آزمایشگاهی را فرا بگیرند. با توجه به جذابیت انجام آزمایش و تاثیری که مشاهده نتیجه آزمایش در ایجاد روحیه کاوشگری خلاقیت و فهم بهتر و عمیق‌تر مطالب درسی دارد و با توجه به امکانات موجود در آزمایشگاه های مدرسه های کشور باید در آموزش موثر علوم تجربی به سمت انجام آزمایش های ساده خلاق و مرتبط با زندگی روزمره دانش آموزان پیش رفت. آزمایش های خلاقانه ای که بتوان آنها را در فضایی نه چندان تخصصی یا حداقل امکانات تجهیزات و ایمنی انجام داد. در این کتاب سعی شده است ۷۰ درصد آزمایش ها با حداقل امکانات و وسایل قابل انجام باشد. دلایل زیادی برای بیان اهمیت انجام فعالیت های عملی در آموزش اثربخش علوم وجود ندارد.
انجام فعالیت های عملی باعث می‌شود:
دانش آموزان مهارت های لازم برای انجام کار عملی را بیاموزند. این مهارت ها عبارت اند از: برنامه ریزی مشاهده دقیق اندازه گیری ثبت دقیق و درست اطلاعات نمایش شفاف به دور از اعراق اطلاعات ارائه صحیح نتایج و یافتن ارتباط منطقی بین متغیرها.
دانش آموزان حقایق و مفاهیم علمی را بهتر درک کنند.

دسته بندی

فیزیک

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

سوالات درس به درس علوم نهم محمدجواد کاویانی

21: view

جزوه کنکور فیزیک دهم میعاد دارستانی

23: view

جزوه اموزشی علوم هفتم فریبرز طاهری

98: view

کتاب کار خیلی سبز علوم تجربی هشتم

372: view

خلاصه نیمسال اول کتاب علوم پایه هفتم

79: view

تست های جامع فیزیک دهم رشته ی تجربی و ریاضی

254: view

دانلود رایگان خلاصه کتاب نهم علوم تجربی

122: view

دانلود رایگان ازمون فصل سوم علوم هفتم همراه با پاسخ

179: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید