دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع :

  • حجم جزوه : 945 kb

  • تاریخ : 20/02/29

  • تعداد بازدید : 1091

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه معادلات واکنش های شیمیایی

جزوه آشنایی با نکات معادلات واکنش های شیمیایی

در عمل نمی توان هر یک از این واکنش های شیمیایی را بطور خالص انجام داد زیرا در یک سوختن واقعی میلیاردها میلیارد مولکول متان در شرایط متفاوت و بر اساس نظریه اماری با اتم ها اکسیژن برخورد می کنند و احتمال انجام همه واکنش های بالا وجود دارد .

تنها تفاوتی که وجود دارد این است که می توان شرایط سوختن را طوری تنظیم کرد که احتمال انجام برخی از این واکنش ها کاهش یا افزایش یابد.

حال اگر کسی از ما بخواهد که معادله واکنش سوختن  واقعی متان را بنویسیم و موازنه کنیم، نخواهیم توانست .چون موازنه معادله واکنش های شیمیایی زمانی امکان پذیر است که معادله، مربوط به یک واکنش شیمیایی باشد نه به مجموعه ای از واکنش های شیمیایی.

 

بر این اساس معادله شیمیایی زیر مربوط به یک واکنش نیست بلکه به مجموع چند واکنش شیمیایی مربوط است که واکنش دهنده های یکسانی دارند و موازنه آن با ضرایب متفاوت و متنوعی انجام پذیر است.

از واکنش های بالا را به طور صد در صد خالص انجام داد هر چند که می توان با تغییر شرایط واکنش ،یکی را بر دیگری غالب کرد. حال اگرکسی از ما بخواهد که  معادله زیر را موازنه کنیم. نخواهیم توانست. چون این معادله،  مجموع دو واکنش از نیتریک اسید و مس در شرایط مختلف است و به روش های متنوعی قابل موازنه خواهد بود.

انتخاب های دیگر و معادلات موازنه شده بدست آمده ، نشان می دهد که این معادله و معادلات شبیه به آن، به بینهایت روش قابل موازنه است.

تصویر زیر را از یک سایت انگلیسی گرفتم که نشان می دهد واکنش فلوئور با سدیم هیدروکسید در شرایط مختلف، محصولات متفاوتی تولید می کند.

به نظر می رسد معادله واکنش مربوط به صفحه ۰۱۱ شیمی دوازدهم در مورد جذب گازهایNO و ۲NO به وسیله آمونیاک نیز شبیه به این نوع معادلات باشد با این تفاوت که این معادله مجموع دو معادله با فراورده های یکسان است.

 

دسته بندی

جزوات , شیمی

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

سوالات فصل به فصل شیمی دوازدهم مخصوص امتحان نهایی

951: view

جزوه کامل پرسش و پاسخ درس علوم پایه نهم

316: view

جزوه شیمی مبحث موازنه از روش ضریب مجهول ویژه آمادگی کنکور

770: view

جزوه مجموعه نکات و مفاهیم شیمی استاد جعفری پایه دوازدهم

822: view

جزوه قید های کنکوری شیمی همایش مهندس محمدیان

1126: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید