دانشگاه بین المللی زاگرس گروه آموزشی ماز نکته و تست کلاسینو کنکور 99 گروه آموزشی ماز

تخفیف ماز

تخفیف ماز

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد : ....

  • مقطع : دبیرستان

  • حجم جزوه : 7.3 مگابایت

  • تاریخ : ۹۶/۰۵/۰۱

  • تعداد بازدید : 3454

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه آموزشی فیزیک به نام حرکت در خط راست

جزوه آموزشی فیزیک به نام حرکت در خط راست

جزوه آموزشی فیزیک به نام حرکت در خط راست

جزوه آموزشی فیزیک به نام حرکت در خط راست ، مبحث این مطلب می باشد.و در این جزوه آموزشی نیز به مطالبی که باعث چگونگی حرکت انواع وسایل در خط راست می شوند می پردازیم.

هنگامی که در راه مدرسه به خانه می آیید، حرکت های بسیاری را می بینید.افرادی که به شما دور و نزدیک می شوند،خودروهای که با سرعت های مختلف از کنار شما می گذرند.

دید کلی

حرکت تند و کند برای هر کس واژه‌ای آشناست، اما برای بیان تمایز آنها دو راه متفاوت وجود دارد. در ورزشهای میدانی می‌گوییم دونده a از دونده b تندتر می‌رود، هر گاه a همان مسافت b را در زمان کمتری بدود. اما وقتی که گفته می‌شود در بزرگراه می‌توانید تندتر رانندگی کنید، به این معنی است که شما مجاز هستید نسبت به حرکت در یک جاده فرعی کیلومترهای بیشتری را در یک ساعت طی کنید. با استفاده از نموداری که مکان را به عنوان تابعی از زمان نشان می‌دهد. می‌فهمیم که جه وقت جسم تند یا کند حرکت کرده است، این کار را با روش مقایسه جابجاییها در فاصله‌های زمانی مساوی انجام می‌دهیم.

فیزیک

فیزیک علم مطالعهٔ خواص طبیعت است. این علم را عموماً علم ماده (Matter) و حرکت و رفتار آن در فضا و زمان می‌دانند. این ماده می‌تواند از ذرات زیراتمی تا کهکشان‌ها و اجرام بسیار بزرگ آسمانی باشد. فیزیک از مفاهیمی مانند انرژی، نیرو، جرم، بار الکتریکی، جریان الکتریکی، میدان الکتریکی، الکترومغناطیس، فضا، زمان، اتم ونورشناسی استفاده می‌کند. اگر بطور وسیع‌تر سخن بگوییم، هدف اصلی علم فیزیک بررسی و تحلیل طبیعت است و همواره این علم در پی آن است که رفتار طبیعت را در شرایط گوناگون درک و پیش بینی کند.

فیزیک یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های دانشگاهی است و شاید قدیمی‌ترین مبحث آن را بتوان نجوم و اخترشناسی نامید. مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد هزاران سال پیش از میلاد مسیح، اقوامی همچون سومری‌ها و همچنین اقوامی در مصر باستان و اطرافسند، تحقیقات و درک پیشگویانه‌ای (گمانه‌زنی‌هایی) از حرکت خورشید، ماه و ستارگان داشته‌اند.

دسته بندی

جزوات , فیزیک

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

دانلود رایگان سوالات امتحان شبه نهایی فیزیک دوازدهم ریاضی

132: view

جزوه کمک آموزشی فیزیک فصل سوم پایه یازدهم

571: view

جزوه آموزشی خطوط میدان الکتریکی استاد رضایی

663: view

جزوه آموزش اجزای کلام در انگلیسی جمال احمدی

838: view

جزوه آموزشی فیزیک مبحث دینامیک پایه دوازدهم

614: view

جزوه سطح دشوار فصل اول فیزیک دوازدهم تجربی

4814: view

جزوه تست عربی ۳ برای آمادگی در آزمون ۶ مرداد

926: view

جزوه آموزشی ریاضی یازدهم تجربی با سبک آبادانی “قسمت سوم “

1623: view

کمی درباره مدیر