دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز

یک خبر ویژه برای کنکوری ها!!!

۴۰ درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست. شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر :

  • استاد :

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 13.8 مگ

  • تاریخ : 18/07/29

  • تعداد بازدید : 3477

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : konkuru

جزوه ادبیات را سریع یاد بگیر!

جزوه ادبیات را سریع یاد بگیر!

جزوه ادبیات را سریع یاد بگیر!

یک جزوه بسیار عالی که می توانید با استفاده از این جزوه ادبیات را خیلی سریع یاد بگیرید! شامل تاریخ ادبیات و رمزگذاری ، املاء و لغت ، زبان فارسی ، آرایه های ادبی می باشد.

کمی از داحل جزوه  :

ﮐﻠﯿﻠﻪ و دﻣﻨﻪ : ﮐﺘـﺎﺑﯽ ﻣﺸـﺘﻤﻞ ﺑـﺮ ﺣﮑﻤــﺖ ﻫـﺎ و ﻣﻌـﺎرف ﺑﺸـﺮی ﺑــﻪ زﺑـﺎن ﺗﻤﺜﯿـﻞ در ﻗﺎﻟـﺐ داﺳــﺘﺎن ؛ اﺻــﻞ «دﻣﻨــﻪ»و «ﮐﻠﯿﻠــﻪ» ﻫــﺎﯾﯽ از زﺑــﺎن ﺣﯿﻮاﻧــﺎت، ﺑــﻪ وﯾــﮋه دو ﺷــﻐﺎل ﺑــﻪ ﻧــﺎم ﻫــﺎی اﯾــﻦ ﮐﺘــﺎب ﻫﻨــﺪی ﺑــﻮده و در ﻋﻬــﺪ ﺳﺎﺳــﺎﻧﯽ ﺑــﻪ ﭘﻬﻠــﻮی ﺗﺮﺟﻤــﻪ ﺷــﺪه اﺳــﺖ .اﺑــﻦ ﻣﻘﻔّــﻊ، آن را از ﭘﻬﻠــﻮی ﺑــﻪ ﻋﺮﺑــﯽ و ﻧﺼــﺮاﷲ ﻣﻨﺸــﯽ، در ﻗــﺮن ﺷﺸــﻢ، آن را ﺑــﻪ ﻓﺎرﺳــﯽ ﺑﺮﮔﺮداﻧــﺪه اﺳــﺖ .اﯾــﻦ ﮐﺘــﺎب، اﺛــﺮی ﺗﻌﻠﯿﻤــﯽ و درﺑﺮدارﻧــﺪه ی آﯾــﺎت و رواﯾﺎت، اﺷﻌﺎر ﻓﺎرﺳﯽ و ﻋﺮﺑﯽ و ﻧﮑﺘﻪ ﻫﺎی اﺧﻼﻗﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺖ.

ﻣﺮﺻﺎد اﻟﻌﺒﺎد :

ﮐﺘــﺎﺑﯽ در ﻋﻠــﻢ ﺗﺼــﻮف، اﺧــﻼق و آداب ﻣﻌــﺎش و ﻣﻌــﺎد، ﮐــﻪ آن را ﻧﺠــﻢ اﻟــﺪﯾﻦ رازی، ﻣﻌﺮوف ﺑـﻪ ﻧﺠـﻢ داﯾـﻪ، آن را ﺑـﻪ ﻧـﺎم ﻋـﻼء اﻟـﺪﯾﻦ ﮐﯿﻘﺒـﺎد، ﭘﺎدﺷـﺎه ﺳـﻠﺠﻮﻗﯽ (ﻗــﺮن ﻫﻔــﺘﻢ )ﺗــﺄﻟﯿﻒ ﮐــﺮده اﺳــﺖ .ﻧﺜــﺮ اﯾــﻦ ﮐﺘــﺎب، ﮔــﺎﻫﯽ ﺳــﺎده و ۶۲۵در ﺳــﺎل ﻣﺮﺳــﻞ و ﮔــﺎه دارای ﺳــﺠﻊ و ﻣﻮازﻧــﻪ اﺳــﺖ .ﻋــﻼوه ﺑــﺮاﯾﻦ، ﻧﻮﯾﺴــﻨﺪه در ﺧــﻼل ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت، اﺣﺎدﯾﺚ، آﯾﺎت و اﺷﻌﺎری از ﺧﻮد و ﺷﺎﻋﺮان دﯾﮕﺮ ﻧﻘﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

اﺳﺮار اﻟﺘﻮﺣﯿﺪ :

ﮐﺘــﺎﺑﯽ اﺳــﺖ از ﻣﺤﻤــﺪ ﺑــﻦ ﻣﻨــﻮر ﮐــﻪ آن را در اﺣــﻮال ﺟــﺪ ﺧــﻮد، اﺑﻮﺳــﻌﯿ ﺪ اﺑﻮاﻟﺨﯿﺮ، ﻋﺎرف ﻧﺎﻣﯽ ﻗـﺮن ﭘـﻨﺠﻢ، و در ﺳـﻪ ﺑـﺎب ﻧﻮﺷـﺘﻪ اﺳـﺖ .اﯾـﻦ ﮐﺘـﺎب، ﻧﻤﻮﻧـﻪ ای زﯾﺒــﺎ از ﺷــﺮح ﺣــﺎل ﻧﻮﯾﺴــﯽ ﻣﺤﺴــﻮب ﻣــﯽ ﺷــﻮد .در اﯾــﻦ اﺛــﺮ، اﺣــﻮال، اﻗــﻮال و ﮐﺮاﻣﺎت اﺑﻮﺳﻌﯿﺪ ﺑﻪ ﺷﯿﻮه ی داﺳﺘﺎﻧﯽ ﺑﯿﺎن ﺷﺪه اﺳﺖ.

ﺳﻨﺪﺑﺎدﻧﺎﻣﻪ :

از ﮐﺘــﺎب ﻫـــﺎی داﺳـــﺘﺎﻧﯽ ﻗـــﺪﯾﻢ ﮐــﻪ ﻣﻮﺿـــﻮع آن را از ﻣﻮﺿـــﻮﻋﺎت ﮐﺘـــﺎب ﺳﻨﺪﺑﺎد، ﺣﮑﯿﻢ ﻫﻨﺪی ﻣـﯽ داﻧﺴـﺘﻪ اﻧـﺪ .اﯾـﻦ ﮐﺘـﺎب ﺑـﻪ دﺳـﺘﻮر ﻧـﻮح ﺑـﻦ ﻣﻨﺼـﻮر ﺳـﺎﻣﺎﻧﯽ و ﺑــﻪ دﺳــﺖ ﻇﻬﯿﺮی ﺳــﻤﺮﻗﻨﺪی ﺗﺮﺟﻤــﻪ ﺷـﺪ و ازرﻗــﯽ ﺷــﺎﻋﺮ، آن را ﺑــﻪ ﻧﻈﻢ درآورد.

روزﮔﺎر ﺳﯿﺎه :

رﻣــﺎﻧﯽ از ﻋﺒــﺎس ﺧﻠﯿﻠــﯽ اﺳــﺖ ﮐــﻪ ﺑــﺎ ﻧﺜــﺮی اﺣﺴﺎﺳــﺎﺗﯽ و آﮐﻨــﺪه از ﻟﻐــﺎت ﻋﺮﺑﯽ درﺑـﺎره ی ﺗﯿـﺮه روزی زﻧـﺎن ﻧﻮﺷـﺘﻪ ﺷـﺪه اﺳـﺖ .اﯾـﻦ ﮐﺘـﺎب اﻟﻬـﺎم ﮔﺮﻓﺘـﻪ از کتاب   «ﻣﺎدام ﮐﺎﻣﻠﯿﺎ» اﺛﺮ اﻟﮑﺴﺎﻧﺪر دوﻣﺎﺳﺖ .

 

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه نهایی ادبیات دوازدهم منصور صالح نیا

37: view

جزوه جامع معانی اشعار فارسی پایه دهم

68: view

تست های جامع ادبیات دهم همراه با پاسخ تشریحی

114: view

جزوه فارسی دهم دکتر احمد گنجوری

87: view

مجموعه سوالات هماهنگ کشوری فارسی دهم ولی مسعودی

169: view

جزوه آرایه های ادبی پایه دهم نوشته توماج

139: view

نمونه سوالات درس به درس ادبیات فارسی نهایی

150: view

جزوه جامع بررسی و نکات مهم فارسی ششم

183: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید