دانشگاه بین المللی زاگرس نکته و تست کلاسینو کنکور 99

نکته و تست کلاسینو کنکور 98

تخفیف ماز
  • استاد :

  • مقطع : کنکور

  • حجم جزوه : 1 MB

  • تاریخ : 22/09/02

  • تعداد بازدید : 432

  • نظرات : ۰

  • نویسنده : sunrise sunrise

جزوه جامع زیست مبحث پروتئین ویژه کنکور

جزوه جامع زیست مبحث پروتئین ویژه کنکور

جزوه جامع زیست مبحث پروتئین ویژه کنکور

جزوه جامع زیست مبحث پروتئین ویژه کنکور در این بخش برای آگاهی بیشتر علاقه مندان بارگزاری می شود. امید است که با استفاده از آن راه کسب نمرات بهتر و رتبه های عالی تر کنکور را ساده تر بپیمایید.

تعریف بیدل و تیتوم از جهش یافته با تعریف علمی آن متفاوت است. در تعریف علمی تغییر در DNA جهش محسوب می شود. چه موثر باشد چه نباشد اما بیدل و تیتوم در این آزمایش منظورشان از هاگ جهش یافته هاگی است که بعد از اثر اشعه ایکس نتواند در محیط کشت حداقل رشد کند. پس بر اساس تعریف بیدل و تیتوم هاگی جهش یافته محسوب می ‌شود که در آن جهش موثر رخ داده باشد. یادتان باشد! هر هاگی که تحت تاثیر اشعه ایکس قرار بگیرد لزوماً جهش یافته نیست و می ‌تواند سالم باشد.
پس از تاباندن اشعه ایکس به هاگ ها آنها را همه آنها را جهش نیافته جهش غیر موثر یافته! و جهش موثر یافته! می برند در محیط کشت کامل تا از آنها تعداد زیادی هاگ به دست آید. چون در هر یک از این هاگ ها اگر جهش یافته باشند نوع خاصی جهش یافته اند! و ژن خاصی در آنها جهش یافته است و باید از آنها تعداد زیادی در اختیار داشت تا بتوانیم روی آنها آزمایش های متنوعی انجام دهیم. برای این کار آنها را در یک محیط کشت قرار می دهیم. این محیط کشت که نامش محیط کشت کامل است و از هر نظر کامل است شامل محیط کشت حداقل همه چیزهایی که کپک نوروسپورا سالم نمی تواند آنها را بسازد و به آنها نیاز دارد به علاوه ی همه ی چیز هایی است که کپک سالم می سازد و به آن نیاز ندارد می باشد. به این دلیل در محیط کشت کامل چیزهایی را که کپک سالم می سازد هم به محیط کشت اضافه می کنیم تا همه هاگ های جهش یافته تحت تاثیر اشعه ایکس با هر نوع جهشی و نیازمند به هر نوع ماده ‌ای که کپک سال می تواند بسازد اما آنها به خاطر جهش نمی توانند بسازند بتوانند در این محیط رشد کنند و تعدادشان افزایش یابد.

بخش دانلود

رمز فایل : www.konkuru.ir
منبع : www.konkuru.ir
فرمت فایل : pdf

مطالب مرتبط

جزوه جامع زیست شناسی دهم بهزاد محمدی

16: view

سوالات کنکور تاریخ پایه دهم رشته انسانی

77: view

جزوه تست های مبحثی اقتصاد یازدهم ویژه کنکور

77: view

جزوه کامل فصل به فصل زیست شناسی دهم

107: view

جزوه جمع بندی فصل دوم زیست پایه دهم

69: view

جزوه جمع بندی فصل چهارم زیست دهم محبوبه فردوسی

199: view

جزوه خلاصه فصل هشتم علوم نهم محمد حجت پناه

177: view

جزوه فصل اول زمین شناسی یازدهم حسن ابراهیم زاده

134: view

کمی درباره مدیر

یک دیدگاه بگذارید